Vi har gått genom hela skolan och Annika verkade vara stolt. Jag ler för mig själv. Trapporna är verkligen jobbiga men jag har alltid gillat att träna så jag ser det bara som extra träning.... Iallafall till en början...
Hon öppnade dörren till klassrummet och alla blickar vändes mot mig. Jag log mot rektorn som ett tack, hon stängde dörren bakom mig och jag hörde hur hon gick iväg.
- Klassen det här är Joy.... Visst var det så? Säger en ung kvinna och tittar på mig. Hon ler och jag nickar.
- Vill du presentera dig? Frågar hon och går mot mig.
- Visst... Jag kollar ut över klassen och får ögonkontakt med någon jag känner igen. Adam! Jag ler och harklar mig lite.
- Ja jag heter... Joy och jag är 17, jag är nyinflyttad och ja... Säger jag och kollar sedan på läraren. Hon ler och säger sedan.
- Ja jag är Sara... Jag är er svenskalärare! Oh just det, jag har några böcker till dig.. Säger hon och går bort till sin kateder. Jag går efter och hon sträcker över två böcker. Jag tackar och ler.
- Du kan sätta dig bredvid... Mia! Säger hon sätter sig på sin stol.
Jag kollar ut över klassen och ser en brunhårig tjej som viftar glatt med sin hand. Jag ler glatt och sätter mig bredvid henne. Lektionen fortsätter och jag kollar på henne.
- Hej! Säger jag lågt och tar upp en penna ur min väska. Hon ler och börjar skriva av det Sara skriver på whiteboarden.
- Hej! Svarar hon sedan lågt tillbaks och jag ler.
***
Dom första lektionerna är äntligen slut och det är dags lunch. Jag hänger på Mia till matsalen och vi pratar om allt möjligt. Hon är verkligen skit snäll, vi kan max har känt varan i två timmar men det känns som att jag vet allt om henne. Det låter töntigt i know men det är verkligen så.
- FISK! Utbrister Mia när vi kommer in i matsalen och jag skrattar. Jag kollar över hennes axel och känner hur min mage kurrar.
- Gott? Frågar jag och kollar på Mia. Hon nickar och jag skrattar igen.
Vi sätter oss vid ett bord där det sitter några tjejer. Jag får reda på att det är Mias vänner eller ja hennes/deras lilla gäng.
- Okej... Joy detta är... Ivy, Hope, Ruby, Belle, Audrey och Holly! Säger hon glatt och pekar på tjejerna i ordning.
- Tjejer detta är Joy! Säger hon sedan och tar upp en potatisbit på sin gaffel. Jag ler och hälsar. Tjejerna kollar på mig men ler sedan. Vi pratar under hela lunchen, dom undrar saker om mig och jag undrar saker om dom. Alla är verkligen jätte snälla och det känns som att dom gillade mig. Jag menar dom stötte ju inte ut mig iallafall. Men lunchen tar ju slut... Tyvärr och det är dags för lektion.
- Vad har ni för lektion? Frågar Ivy och jag tar upp schemat jag fick tidigare.
- No... Svarar jag och lägger ner lappen igen.
- Matte...
-Engelska...
- Språk
- Svenska...
Svarar alla i mun på varan och jag skrattar.- Vad har du för lektion då? Frågar jag och börjar duka av.
- No precis som du! Svarar Ivy och jag ler.
- Vad bra då? Säger jag och skrattar och hon nickar. Alla börjar gå mot sina lektioner och Ivy och jag pratar hela vägen till klassrummet.
Vi kommer in och ser att nästan alla platser är upptagna förutom två längst bak. Vi sätter oss och småpratar och min blick vandrar runt i rummet. Genom dörren kommer Adam och det känns som att mitt hjärta hoppar över ett slag. Inte för att jag är kär utan mer för hans utseende. Hans bruna krulliga hår får mig att nästan smälta och sättet han klär sig på är stiligt. Jag vet att jag låter ytlig men man kan faktiskt tycka om människor pågrund av deras utseende... Eller hur?
------------------------
Kapitel 10!
Förlåt för att jag inte släppte något igår men jag hade inte tid...
MEN eftersom jag ligger efter så har jag planerat att släppa ett till kapitel ikväll så håll utkik!💕
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Jag litade på dig...
Genç KurguJoy... Den 17 åriga tjejen som alltid haft det bra tills dagen då hon möter honom. Killen som förändrade allt. En berättelse om kärlek, svek och äkta vänskap. Bästa placering: 23 - Tonårsromaner 1 - Killen 2 - Flytten