Bab 19

17K 427 23
                                    

Kaki Tengku Farisya melangkah laju menuju ke rumah Sharmina yang tidak jauh dari Teratak Shah.

Dia ingin berjumpa dengan Sharmina memandangkan tidak lama lagi dia akan berpindah ke kondo Tengku Nizam.

"Min ooo Min."

Lantang suara Tengku Farisya melaungkan nama Sharmina beberapa kali dari luar rumah sambil diketuknya pintu rumah seiring dengan laungannya.

Derapan tapak kaki yang melangkah ke pintu rumah dan dibuka membuatkan Tengku Farisya mendiam sekejap.

"Apa pula mimpi kau datang sini? Dengan suara tarzan kau yang tak leh blah tu." ujar Sharmina tidak puas hati.

Yelah, dirinya tengah khusyuk mengulang kaji tiba-tiba dikejutkan dengan suara tak semenggah Tengku Farisya.

"Eh-eh kau ni, aku nak datang jumpa kau pun tak boleh ke? Dah, tepi sikit. Aku nak masuk."

Tangan Tengku Farisya menolah sedikit badan Sharmina yang menghalang pintu itu. Kelihatan muka cemberut Sharmina apabila Tengku Farisya menolak badannya ketepi.

"Tau la kau kuat. Tak yah nak tolak-tolak aku." ujar Sharmina tak puas hati.

"Haa, apa dia? Jarang kau pergi cari aku sampai sini. Mesti ada apa-apakan?"

Teka Sharmina dengan mata tajam memanah ke arah Tengku Farisya.

Tengku Farisya menghempaskan badannya di sofa yang berada di ruang tamu itu sebelum bersuara.

"Adalah juga. Aku nak cakap petang nanti aku nak pindah, dah tak duduk sini buat sementara waktu ni."

"Hah?! Pindah?"

Dengan pantas Sharmina mendekati Tengku Farisya sebelum melabuhkan duduknya di sebelah Tengku Farisya.

"Kau nak pergi mana pula ni, Mia? Dah-dah la buat prangai tak semenggah kau tu. Ish, geram betul aku dengan kau ni. Dah ada suami pun kau nak main lari-lari." sambung Sharmina dalam nada bengang.

Tangan Tengku Farisya pantas menepuk paha Sharmina yang duduk di sebelahnya.

Pap!

"Aww, Mia!"

Terjerit kecil Sharmina apabila bekas tangan Tengku Farisya yang hinggap di pahanya terasa membisa.

"Salah kau juga shot aku tanpa usul periksa. Aku cakap aku nak pindah tapi boleh pula kau tuduh aku macam-macam. Mana tak aku bengang. Dengarlah dulu apa yang aku nak cakap. Ishh, cakap aku kau potong. Tak menyempat betul." marah Tengku Farisya pada Sharmina.

Sharmina yang mendengar hanya tersengih saja apabila menyedari kesilapan diri.

"Hehe. Sorry laa. Kau cakap kau nak pindah. Tu pasal aku fikir yang bukan-bukan. Haa, kau sambung balik cerita kau tu tadi."

"Aku cakap petang ni aku nak pindah kondo Kimi. Kimi tu yang memandai buat keputusan. Daddy apalagi, setuju terus dengan budak tu."

"Ohh. Ingatkan pindah mana. Awat tak bagitau awal-awal." ujar Sharmina selamba.

"Aku rasa macam nak lempang orang je."

Tengku Farisya bersuara dengan matanya tajam menjeling Sharmina. Sharmina hanya ketawa kecil mendengar kata-kata Tengku Farisya.

"Eh, tadi kau cakap untuk sementara waktu ni? Apa maksud kau?" soal Sharmina.

Tengku Farisya memandang lama wajah Sharmina tanpa menjawab soalannya.

"Erk, kau dah kenapa pandang aku semacam?"

"Saje." jawab Tengku Farisya ringkas lalu dialihkan pandangan dari wajah Sharmina.

My Precious BabyWhere stories live. Discover now