C H A P 2

1.6K 94 2
                                    

" Nahh. Malas betul kau nak beratur beli kan " Shafika menghulurkan roti gardenia itu kepada Farah.

Farah tersengih kecil. Ni Shafika. Salah satu sahabat dunia akhirat dia juga.

" Thankyouuuu.. Ni sayangg kauu lebih nii " Farah tergelak apabila Shafika menjulingkan matanya. Dia tahu gadis itu malas nak layan.

" Acah lah kau sayang aku. Qisha mana nak campak? Haha " Shafika tersenyum apabila teringat gadis kenit itu.

Masa rehat ni memang kantin sesak sangat. Jadi, Farah suruh je Shafika pergi belikan dia makanan. Qisha pula entah hilang ke mana.

" Macam mana kau dengan dia? " Tiba-tiba Farah bertanya soalan yang meragut nafas Shafika.

" Siapa ? "

Farah menjulingkan mata. Dah tahu ke pura-pura tak tahu?

" Farrid Affiq "

Shafika terus tersedak dengar nama tu. Siapa tak tersedak dengar nama crush sendiri.

" Kau ni apahal sebut nama dia? " Shafika melilau mata tengok kalau-kalau ada orang yang dengar. Mati kalau ada orang dengar ni. Aduhaii!

" Dah kau tanya siapa. Aku jawab benda betul hahah " ujar Farah. Tu lah, saja tanya siapa, kan terus berdesup nama mamat tu keluar.

" Kitaorang kawan je lah. Takde benda pun sampai nak move to another step. " jelas Shafika walaupun dia rasa nak move juga hahah!

" Ye ke? Kalau move pun okay apa. Pengerusi kelab bahasa inggeris feat Naib pengerusi hahaahh cun lah tu " usik Farah. Kekadang dia rasa mereka sesuai juga. Sebab Farrid tu more to cute than handsome. Shaf pula lawa je. Kira sesuailah tu.

" Memandai ! Dah lah jom masuk kelas. Kejap lagi habis masa rehat " Shafika terus bangun diikuti Farah. Qisha mesti dah lesap dulu lah tu agaknya.

Baru ingin melangkah, tiba-tiba satu suara memanggil nama Shafika.

" Shaff ! "

Shafika dan Farah berpusing ke belakang.

" Dia datanggg dahhhhh " usik Farah sambil memandang tempat lain.

Shafika menjeling Farah di sebelah. Sengaja nak dengki lah tu.

" Ye nak apa Farrid ? " Shafika cuba mengawal rentak hati dia .

Farrid mengusap belakang lehernya . Dia sebenarnya tak boleh berdepan dengan Shafika ni . Hati selalu sangat tak terkawal.

" Cikgu Ikin panggil kita berdua dekat bilik guru sekarang . Hmm kalau kau tak kisah , kita pergi sama-sama lah jom ? " Farrid cuba mengawal getaran suaranya supaya tak nampak seperti nervous . 

Farah tersenyum mengusik . 

" Ohh nak ajak dia jalan sama ke ? Macam tu aku pergi dulu lah ok . Jaga budak ni baik-baik . JANGAN MELENCONG KE TEMPAT LAIN PULA . Hahahah byee sister " Farah terus tergelak apabila Shafika menjeling dia . Dia terus berjalan ke kelas . Nanti kena sepuk , bahaya je .

Shafika menepuk dahinya . Sengal lah sahabat dia tu . Buat malu orang betul ! Dia tersenyum kecil dekat Farrid yang sebelah dia tu . Nak tengok mamat tu pun kena mendongak . Kau expect apa dengan beza ketinggian 170cm vs 159cm ? Sedih betul .

" Ehem jom lah " Farrid menggerakkan tangannya tanda menyuruh Shafika jalan dahulu . Dia sendiri pun malu dengan ayat Farah AzZahra tadi . Kalau tak dia palingkan muka tadi,sah Shafika nampak muka dia merah. 

Tbc

522words

Kekuatan SayaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang