Shafika hanya diam di dalam kereta sepanjang perjalanan. Engkau gila? Dalam kereta berdua dengan ehem sendiri. Janggal siot hahaha!
" Mulut ada emas ke apa sampai diam je ni? " ujar Farrid. Dia pelik sejak masuk dalam kereta, makwe sebelah memang diam je.
" Malu "
Farrid terus tergelak kecil bila dengar jawapan Shafika. Alahai patutlaaa. Hahaha!
Sebaik sahaja sampai dekat Popular tu macam-macam benda ada sampaikan mereka tak tahu nak pilih apa nak decorate papan tu." Buatlah tema vintage. So kita beli barang yang berkaitan vintage. Wallpaper yang sebiji macam vintage ke apa. Something yang warna macam ala-ala vintage. Okay? " tanya Shafika sambil memandang Farrid di sebelah.
Farrid berfikir sejenak. Boleh guna juga idea Shafika tu. Sebab tak pernah dibuat orang lagi so better mereka buat.
" Boleh lah. Tak sia-sia bawa kau hahaha otak tu kreatif sangat . Pandai betul memilih " puji Farrid.
" Thankyou. Hahah of course pandai memilih. Nak nak lagi pilih crush sendiri. Hahahah! " Shafika terus berjalan ke arah belakang. Tempat wallpaper diletakkan.
Farrid tersenyum kecil. Savage betul Shafika ni. Sengaja lah tu. Macam ni hari-hari dia memang akan bahagia je lah.
Shafika berjalan ke arah novel sementara Farrid mencari barang lagi. Dia teruja kejap tengok novel yang baru-baru lagi ni. Nak nak lagi novel english. Arghh! Stres betul. A great view.
" Nak ke? "
Shafika tersentak. Dia mengeluh lega. Terkejut tiba-tiba kena sergah. Sengal betul lah Farrid ni.
" Taklah. Tengok je. My mum tak bagi beli selagi SPM tak habis " sengih Shafika. Yes, ibu dia halang dia beli novel lagi sebab nak exam tahun ni. Alahaii.
Farrid mengangguk. Well dia faham. Girls with novels takkan boleh dipisahkan. Kira baguslah duit habis dekat buku daripada make up. Dia tak suka sangat.
" Look. How to treat your loved one . Kau patut beli buku ni untuk belajar . Demi aku hahaha " Farrid menunjukkan satu buku yang menarik perhatian dia.
Shafika menjulingkan mata. Sengajalah tu nak kenakan dia lagi.
" I dont need that. I will treat you by my own ways. The sweet and savage " Shafika tersenyum kecil.
" Haah. Aku lupa girlfriend aku ni savage lepastu pemalu sebenarnya. Hahaha takpelah. Kita tengok macam mana kau layan aku nanti. Nak nak lepas kahwin " Farrid terus meninggalkan Shafika yang terkedu di rak itu. Dia tergelak dalam hati tengok Shafika. Tu lah. Main-main lagi.
" Apa ni! SPM pun tak habis dah cakap pasal kahwin. Eyyy " geram Shafika sebelum dia berjalan ke arah Farrid.
¤¤¤¤
Sekarang ni apa? Okay mereka tengah lepak dekat satu kafe ni. Sebab? Farrid ni nak try date dekat kafe. Apa jadah lah budak ni. Tapi serious kafe ni lawa.
Shafika memandang Farrid yang bermain telefon itu. Dalam dia mengambil gambar Farrid. Balik nanti nak post dapat date dengan buah hati. Hahaahha! Mampus kalau yang lain nampak nanti.
" Nak balik? "
Shafika mengangkat kepala. Dia melihat jam dah menunjukkan pukul 5 petang.
" Okay lah jom "
Mereka terus bangun beredar.
Malam itu, Farrid membuka akaun insta dia. Tiba-tiba rasa nak tengok gambar yang dia post dekat kedai tadi. Tengok apa jadi hahaha!
300 likes
farridaffiq_ with my 159cm girl ❤ Dia rendah so kenalah pegang camera 😂
29 comments
farahzhra siott kau thoo hahahaha!
qsha_ dia mmg rendah tp comel! Auch 😂
zulaikha_ macam mana nii sweet sngtt 😂
shaff_ i'm gonna kick you for this caption dear!
Tbc
547words
KAMU SEDANG MEMBACA
Kekuatan Saya
Short Story[C O M P L E T E D] Dia ; Datang tanpa diundang. Seseorang yang pada mulanya tidak aku kenali. Dia ; Muncul dengan seribu rahsia yang sulit untuk aku fahami dirinya. Aku ; yang pada mulanya seorang yang rapuh menjadi kuat setelah hadirnya dia. Kuat...