Aryan meletakkan begnya di sebelah. Amir ni memang cari pasal sebab tak datang tuisyen. Sekarang ni apa? Dia seorang je lelaki dalam ni. Tak guna betul.
Farah yang di hadapan hanya menumpukan perhatian ke atas kertas. Okay dia macam janggal dengan manusia yang baru datang tadi. Gosh tinggi gila mamat tu.
" Nah pass dekat belakang. " ujar Awani.
Farah tersentak. She said what? Pass belakang? Damn. Tanpa pandang belakang Farah capai kertas kajang tu lalu hulur. Memang tidak lah dia nak pandang belakang.
" Ni kan boleh guna formula segi tiga. Ehh budak ni " ujar Cikgu Fadil.
" Eh haah lah hahaha kau lah ni Farah " gelak Qisha sambil pukul Farah.
" Eh eh kau. Nak pukul aku pahal haha salah sendiri kan " Farah menggosok lengan dia yang dipukul. Padu juga si Qisha ni kalau pukul. Tak padan dengan kecil.
" Uhuks " tersedak Aryan di belakang bila tahu depan dia tu Farah. Weh sumpah dia tak perasan gadis tu. Hahahaha! Patutlah tak pandang belakang langsung.
Farah buat tak tahu je dengan bunyi tu.
¤¤¤¤
AryanWaiz
[ Pehh tak pandang belakang langsung tadi. Balik pun lambat kau ni hahah ]Farah tergelak kecil baca whatsapp daripada Aryan itu. Hahaha ingat dia ni takde perasaan malu ke? Nak nak lagi tak pernah jumpa.
FarahZahra
[ Hahah aku malu lah. Bukan pernah nampak muka kau pun. Tapi serious kau tinggi weh ]Aryan tersenyum baca ayat Farah tu. Tinggi ke dia? 175cm tu kira okaylah tu kan.
AryanWaiz
[ Malu? ]
[ Kau ni mcm mcm lah haha ]
[ 175cm tak tinggi mana ]Farah terbuntang baca ketinggian Aryan tu. Like serious dia cakap 175cm ni tak tinggi? Kepala hutak dia. Hahaha!
FarahZahra
[ Kau makan zirafah ke apa woi tinggi macam tu hahahaha ]Berdekah Aryan gelak bila Farah cakap dia makan zirafah ke apa. Ya Allah, dah rezeki dia nak tinggi.. Nak buat macam mana. Aduhaii Farah ni pun..
At the end, perbualan mereka berterusan sampai mereka mula rapat. Dan tanpa disedari Farah mula jatuh hati dengan sikap Aryan.
¤¤¤¤
Zulaikha menggeleng kepala melihat Shafika dan Qisha ni. Menyesal pula ikut keluar sama-sama. Farah ni pun satu taknak ikut dah kenapa!
" Woii cepatlah! Aku penat lah tengok korang pilih baju tapi satu pun takde nak beli. Tadi kata nak beli barang sekolah, ni apa ni " Zulaikha mula merungut sambil bercekak pinggang. Tujuan awalnya nak beli buku tapi ni last² window shopping pula. Dia ni dah lah cepat bosan.
" Sabarlahhhhh eyyyy dia nii. Spoilt je tahu tak " geram Qisha. Pelik betul dia dengan Zulaikha ni. Kalau bab makan, memang laju. Tapi bab shopping macam ni fail habis!
Shafika tergeleng kepala. Dia tahu Zulaikha dah bosan. Itupun dia perhati dari tadi minah tu dok ke hulu ke hilir. Alahaii kesian kawan dia seorang ni." Jomlah balik. Kesian Zulaikha. Dia penat sangat tu. " pujuk Shafika. Dia faham sangat Zulaikha tu penat sebenarnya.
Qisha menjulingkan mata. Nak tak nak dia paksa diri untuk balik. Karang ada yang menangis dekat sini karang. Macam ni baik dia ajak Farah je. Farah okay lah tak merungut kalau dia bosan pun.
Tbc
497words
KAMU SEDANG MEMBACA
Kekuatan Saya
Short Story[C O M P L E T E D] Dia ; Datang tanpa diundang. Seseorang yang pada mulanya tidak aku kenali. Dia ; Muncul dengan seribu rahsia yang sulit untuk aku fahami dirinya. Aku ; yang pada mulanya seorang yang rapuh menjadi kuat setelah hadirnya dia. Kuat...