C H A P 1 8

924 63 3
                                    

" Kau lepaskan dia. You deserve better than him. Kalau jodoh, tak ke mana weh. Allah had a better plan for you. Sabar okay " ujar Zulaikha sambil memandang Farah. Ingatkan ajak keluar kenapa, rupanya Farah cuma perlukan seseorang untuk curhat.

" Aku dah lepaskan dia. Aku dah move on dah. Tapi bila dia muncul balik, aku rasa macam aku tak ikhlas pun nak move on " keluh Farah. Dia hanya memandang air dia tanpa menyentuh langsung.

" Dah tu sekarang contact lagi? "

Farah mengangguk. Dia memang masih contact lagi. Malah, dia rasa hati dia cuma makin sakit je. Harapan yang diberikan oleh Aryan tu makin tinggi. Walaupun dia tahu Aryan tak pernah serius dengan dia. Ye tak pernah.

Tapi kenapa kau masih berharap?

Kenapa kau masih letakkan hati kau dekat dia?

Farah tiada jawapan untuk dia. Dia langsung takde jawapan.

Zulaikha mengeluh. Dia sendiri sayang Farah sebab gadis itu ibarat kakak dia. Sakit mana pun Farah, dia akan lebih sakit tengok sahabat dia macam ni. Dia tahu Farah tak pernah menangis sebab lelaki. Tapi sejak kemunculan Aryan Waiz, Farah lebih suka menyendiri dan sesekali dia tahu gadis itu menangis.

" You're strong enough. Aku tahu kau faham kena buat apa sebenarnya. Jangan ikutkan hati sangat sampai kau lupa semua. Move on babe. Aku tak suka tengok kau macam ni. " ujar Zulaikha.

Farah hanya memandang sahabat dia. Sejujurnya dia tahu apa patut dia buat. Ye dia patut lakukan itu.

Aryan mungkin kekuatan dia tapi lelaki itu juga yang menyebabkan dia jadi seperti sekarang.

Malam itu, Farah menghantar satu teks ringkas pada Aryan. Dia tekad.

FarahZahra :
Dude, I would like to say something.
Aku nak cakap better kita bina tembok antara kita. Aku masih sayang kau.
Sungguh aku tak tipu. Aku dah cuba move on tapi aku tak boleh. Jadi, lebih baik kita tak payah contact lagi. Kau pernah cakap " Jangan jadi bangang suka kan sesuatu yang tak pasti dan main-main " . Dan aku tahu kau tak pernah pasti dengan aku. Aku tak boleh. Sorry. Terima kasih sebab selalu tolong aku. You bring me back to Him, Iz. Thankyou! Aku hargai. Tapi tolong lepas ni jangan kacau aku lagi. Thanks .

Farah mengesat air mata yang mengalir. Dia melemparkan telefonnya ke atas katil lalu bersandar di birai katil. Hati dia. Remuk. Tapi dia tahu Allah dah rancang perjalanan hidup dia baik-baik. Sebab dia tahu " Allah hadirkan seseorang dalam hidup kita ni bersebab. Jadi mereka yang pergi itu juga ada sebab tersendiri " .

Ting!

Farah membuka noti itu.

AryanWaiz :
Wuuu panjangnya
Hahah
Malas nak baca lah

Farah dah agak dia akan dapat respon macam ni. Jadi dia biarkan je. Sebab dia dah tekad taknak jauh lebih ke dalam lagi. Dia taknak dia makin sakit. Iya. Farah yakin dengan keputusan dia.

Tbc

453words

I would like to say that this story dah nak tamat.

Kekuatan SayaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang