Ting !
Ting !
Ting !
Farah merengus geram. Nak baca novel pun tak senanglah! Hish!
Dia kejung tiba-tiba.
AryanWaiz :
Farahh
Farahh
Weh Farahh
Hahah
Ni betul2 tembok ni
Wehh
Pehh bluetick je ek
HahahaFarah hanya diam. Dia rasa dah penat. Hati dia dah mula tawar dengan semua tingkah laku Aryan. Kalau dulu mungkin dia bahagia tapi sekarang dia rasa tawar.
" Kenapa kau cari aku balik lepas sebulan lebih aku taknak hadap kau lagi? Kau cuma sakiti aku je weh. Tak payah Farah, kau layan orang macam ni " bisik Farah sendiri. Hidup dia dah cukup baik tanpa Aryan. Dia dah boleh terima semua ni.
¤¤¤¤
Dua bulan lebih mereka langsung sepi. Langsung tak contact. Instagram Aryan, Farah dah tak follow. WeChat pun dah delete account. Bagi Farah, dia kena buang semua tentang Aryan. Meskipun ada masa dia akan teringat.
Malam itu, Farah rasa sesak. Dia susah nak bernafas. Perut dia mula rasa sebu. Tangan kaki dia semua dah menggeletar dan sejuk. Kenapa dengan dia?
Ting !
Farah capai telefonnya. Dia pelik melihat Aryan reply status ws dia.
AryanWaiz :
Sakit ke?Farah pelik kenapa Aryan nak susah-susah tanya dia. Tak penting pun kan nak tahu pasal dia.
FarahZahra :
Yes. Aku rasa tak boleh nak bernafas dgn lancar sekarang ni. Aku nak muntah. Satu badan sejuk. Sakit kepala sampai aku rasa nak menangis.Yes Farah tak tipu. Sebab dia tengah menangis tahan sakit sekarang ni. Seorang diri. Dalam bilik.
AryanWaiz :
Weh pergi hospital lah
Makan ubat tak?
Restlah wehFarah menahan sebak. Kenapa Aryan buat dia macam ni? Kenapa layan dia macam ni? Kenapa?!!
FarahZahra :
Aku okay la
Kau tak payah acah risau
Bukan penting pun
Aku nak rest tapi aku tak tahan sakit lah sakai!AryanWaiz :
Okay apa kalau macam ni
Risau lah ngek
Rest je la
Kau byk fikir niiFarahZahra :
Aku stress pun sebab kau
Bukan kau faham apa punFarah stress pun sebab asyik fikirkan Aryan. Yes, she still not move on. Dia sendiri tak tahu macam mana dia boleh sayang Aryan sampai macam ni.
AryanWaiz :
Sebab aku?
Sorry weh
Kau rehat lah
Tidur sana
Jgn fikir apa2
Kau taknak pergi klinik keFarahZahra :
If word sorry can heal everything , I wish but it cant!
Aku taknak!
Kau tak faham ke?
Aku taknak susahkan mak ayah akuAryanWaiz :
Kau ni dgil la
Pergilah hospital
Kau makin teruk kan
Jgn smpai aku maki kau kangFarahZahra :
Kalau aku mati pun, takde hal dgn kau!AryanWaiz :
Bodoh!
Tak payah fikir papelah
Pergi rest sana!Farah menarik nafas panjang. Dia rasa penat dengan semua ni sebenarnya. Dia dah tak larat. Kenapa cinta merosakkan dia? Kenapa Aryan sibuk nak risaukan dia? Malam itu mereka berdebat sampaikan Farah mula rasa penat. Dia minta diri nak tidur. Dia tak larat.
Dan Aryan, dia takkan ambil kisah pasal lelaki itu. Sebab Aryan tak penting. Sebab Farah dah penat dengan semua ni.
Tbc
476words
KAMU SEDANG MEMBACA
Kekuatan Saya
Short Story[C O M P L E T E D] Dia ; Datang tanpa diundang. Seseorang yang pada mulanya tidak aku kenali. Dia ; Muncul dengan seribu rahsia yang sulit untuk aku fahami dirinya. Aku ; yang pada mulanya seorang yang rapuh menjadi kuat setelah hadirnya dia. Kuat...