C H A P 1 2

834 58 0
                                    

" Weh kau tahu kan nanti kita ada program dekat kolej apa entah nama dia tu. Siap ada sekolah lain juga. Fuh " ujar Qisha teruja. Dia memang sengal sedikit. Tentang sekolah lain je dia memang teruja habis.

Farah berhenti menulis. Maksud dia? Oh my. Don't say that school...urghh!

" Tahuu. Kau pun tak payah excited sangat nak happy weh. " ujar Zulaikha menjulingkan mata dia. Kenal lah perangai si Qisha ni.

Farah hanya diam. Dia tak tahu nak cakap apa. Sebab dia tahu something will happen. Dekat 5 bulan dia kenal mamat tu, kawan-kawan dia semua hampir tahu termasuk lelaki. Tapi dia rasa dia akan RIP esok.

Malam itu Farah hantar WhatsApp dekat Aryan. Berharap lelaki tu takde tapi why hati dan minda dia berlaga pendapat?

FarahZahra :
Wehh esok kau ada? Join program tu?

Farah tunggu. Dia nampak Aryan typing tu. Semoga tak ikut lah tapi malangnya jawapan yang dia dapat bercanggah.

AryanWaiz :
Ikut je. Sahlah aku join. Apasal? Kau ada ke? Hahaha

Farah mengeluh. Dia mengetuk dahi dia menggunakan telefon. Sumpah saat ni dia rasa nak putus nyawa dah. Dia tak pernah.. FACE TO FACE dengan Aryan. Tak pernah! Sah lah esok kena bahan, kena jumpa depan-depan. Oh hell !

FarahZahra ;
Hm ada. Shitlahh. Pahal kau join? Eyyy!

Aryan dah tergelak. Dia agak mesti Farah tengah bengang.

AryanWaiz :
Suka hati aku lah. Hahah jumpa esoklah weyhh.

FarahZahra :
Hell no ! Tak ingin aku jumpa kau! Bye!

AryanWaiz :
Cehh
Konon tak jumpa
Hahahaha

Farah dah mengeluh menyampah. Dia rasa sakit hati sekarang ni sebab dia kalau boleh taknak ada apa-apa program yang saing dgn sekolah lelaki sengal ni. Tiba-tiba dia teringat kejadian bulan lepas. Penyebab dia nak mengelak daripada Muhammad Aryan Waiz. Kekuatan dia.

Flashback

Farah tergelak baca balasan daripada Aryan. Tiba-tiba dia teringat perbualan dengan rakan-rakan dia. Something yang mess hidup dia sejak dari tu. Patut ke dia confess? Hm patut kot. Farah terus menaip.
FarahZahra :
Wehh. Kalau aku cakap aku suka kau macam mana? Idk why. It suddenly happen.

Farah menunggu dengan sabar. Walaupun dia sendiri takut nak terima jawapan daripada Aryan. Dia takut kejadian yang sama. Dia nampak Aryan seen. Tapi langsung tak typing. Farah buat kesilapan ke? Huhh..

Ting!

Farah terus membuka chat daripada Aryan.

AryanWaiz :
Wuuuuu
Suka akuu
Hahaha srs ah

Prakk!

Bunyi hati retak.

Farah terdiam. Dia tak tahu nak react apa dengan jawapan ni. Dia tiba-tiba blank. Tangan dia terhenti. Suddenly gigil. Hati dia.. Tiba-tiba sakit.. Tapi dia gigihkan diri.

FarahZahra :
Serious. Aku tak tipu. Tahu masih awal kenal kau. Tapi aku tiba-tiba je suka kau. And idk why.

AryanWaiz :
Hahahah
Ok suka ek
Tak sangka pula
Tapi aku taknak kecewakan org
Dan taknak dikecewakan
Tapi aku okay weyh dgn kau

Balasan seterusnya Farah taknak tengok dah. Sebab dia tahu hati dia dah ditolak. Even Aryan tak cakap dia tolak tapi Farah tahu. Farah, kenapa kau letak harapan pada persahabatan ni? Kenapa? You're ass Farah.
¤¤¤¤

Farah merenung kipas yang berputar. Kekadang dia rasa dia ni jenis cepat jatuh hati. Kekadang dia rasa diri dia teruk. Sampaikan tak boleh nak beza mana layanan kawan mana yang lebih. Hm.

Kau patut lupakan dia. Anggap dia kawan macam mana dia anggap kau. Goodluck Farah AzZahra. Moga Allah kekalkan hati kau hanya untuk Dia. Aamiin.

Tbc

545words

Kekuatan SayaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang