Dah nak SPM dan Farah pun dah lama tak contact Aryan sejak haritu. Farah cuma fikir nak fokus SPM dan bebaskan diri. Walaupun kekadang dia teringat Aryan. Tiba-tiba lagu Rapuh keluar. Entah kenapa dia teringat semua kenangan mereka. Di mana Aryan usik dia, menyanyi untuk dia tiap malam, buat dia bengang.
Sejujurnya Farah tak nafikan daripada Aryan juga dia kenal erti kekuatan. Serupa dengan nama lelaki itu. Aryan juga penasihat dia kalau dia terbabas. Tapi masalah berpunca daripada Farah sendiri.
Tapi kenapa setiap tingkah laku Aryan sering membuatkan dia berharap? Kenapa Aryan mesti layan dia lebih-lebih? Dan kenapa Aryan mesti ada perasaan pada sahabat dia juga? Sakit? Ye sakit. Tabahlah sekuat manapun tapi bila kau kena jadi orang ketiga, hati kau sendiri sakit walaupun nak tengok dia bahagia.
Bagi Farah, dia sayang tapi kalau kena lepaskan, dia akan lepaskan. Sebab apa? Dia nak orang yang dia sayang itu bahagia walaupun dia terluka. Ye itu.
" Aku tak kuat. Kau mungkin pernah jadi kekuatan aku, Aryan tapi sekarang.. Kau pemusnah semua. Aku tak mampu. Sebab aku terlalu sayangkan kau sampai aku dah mula give up. Kau betul. Aku patut kejar mana yang pasti. Bukan yang macam ni. Maaf " rintih Farah malam itu. Dia meluahkan semua rasa sakit dia yang dia pendam.
Farah, kau kena faham satu hal. Tak semestinya orang yang kita sayang akan sayang kita balik. Pegang hati kuat-kuat. Allah sayang kau sebab tu Dia tarik Aryan daripada kau. Kau kuat Farah.
Farah menyeka air mata dia. Dia yakin dia boleh. Sekarang ni dia cuma kena kuat dan hadapi SPM seperti biasa. Ye. Jangan ingatkan Aryan Waiz sebab lelaki itu sendiri pun tak ingatkan dia. Yes!
Hari berganti hari. Masa berganti masa. Paper berganti paper. Sehari je lagi lepastu Farah akan habis SPM. Dia lega sebab semuanya berjalan lancar. Aryan? Dia langsung tak fikirkan lelaki itu.
Sampailah malam lepas exam..
Ting !
Farah mengerutkan dahi. Siapa pula nak chat dia ni malam gini.
Dia terkedu.
AryanWaiz.
Lelaki itu WhatsApp dia.
AryanWaiz :
Tahniah dah habis paper. Aku tinggal satu je lagi. Untunglah kau..FarahZahra :
Oh okay. Thankyou. Goodluck last paper.AryanWaiz :
Hahaha
Ye thanksFarah cuma memandang sepi perbualan itu. Dia langsung takde rasa. Otak dia blank. Tapi hati dia tahu.
Dia rindukan kekuatan dia.
Dia rindukan Muhammad Aryan Waiz.
Someone who mess her life.
Seseorang yang juga pernah jadi masa lalu dia.
Ya Allah, dia memang tak boleh tipu hati dia masih pada Aryan.
Tangan Farah menggeletar. Dia mula menangis. Sekali lagi.
" Kenapa? Kenapa kau balik? Kenapa muncul lepas aku dah okay Iz? Kenapa kau tak pergi je? " esak Farah sambil meraup mukanya. Dia sendirian. Menangis kesakitan.
Ini salah dia.
Tapi kenapa dia merana sangat?
Apa salah dia sampai diuji macam ni?
Ya Allah, salah aku tidak meletakkan Engkau sungguh-sungguh di dalam hati ini. Iya salah aku.
Malam itu, hanya kedengaran rintihan seorang Farah AzZahra yang pilu. Yang menyesal dengan diri dia.
Tbc
486words
KAMU SEDANG MEMBACA
Kekuatan Saya
Short Story[C O M P L E T E D] Dia ; Datang tanpa diundang. Seseorang yang pada mulanya tidak aku kenali. Dia ; Muncul dengan seribu rahsia yang sulit untuk aku fahami dirinya. Aku ; yang pada mulanya seorang yang rapuh menjadi kuat setelah hadirnya dia. Kuat...