" Woii . Kau kenapa ? Okay ? " tanya Qisha kepada Farah yang dia lihat banyak termenung harini . Sejak mereka start pembelajaran lagi dia nampak Farah banyak tak fokus belajar . Entah apa yang mengganggu gadis itu pun dia tak tahu sebab Farah ni jenis perahsia lepastu kalau dia nak luah ,baru dia luahkan .
" Betul tu . Aku tengok kau macam tak fokus . " sokong Zulaikha sambil saling berpandangan dengan Qisha . Walaupun Farah ni nampak je matang sedikit tapi hati dia bukan sekuat luaran dia .
" If something happen , tell us . Kitaorang ni sahabat kau . " pujuk Shafika . Dia anggap Farah ni dah macam kakak dia dah walaupun mereka sebaya sebab kalau mereka ada masalah , Farah adalah orang yang selalu free untuk mereka .
Farah mengeluh . Perlu ke dia cakap benda ni ek ? Tapi dia sendiri tak larat dah nak tanggung benda ni sorang-sorang .
" I think I'm fallen love to someone . Okay bukan budak sekolah kita . Tapi budak SMK Damansara . " jujur Farah . Dia menceritakan semuanya tentang Aryan . Apa yang jadi sepanjang sebulan mereka contact dan ianya mendatangkan musibah .
" Aku dah mula sayang dia dengan cara dia treat aku . Okay aku tahu dia anggap kawan je ,same goes to me tapi kau faham kan perempuan macam mana . Dia treat sweet dalam masa yang sama aku tahu dia tak serius . Aku tahu dia layan kawan perempuan dia yang lain macam tu juga . Otak aku serabut . " Farah meletakkan kepalanya di atas meja . Dia rasa stress sebab benda ni sampaikan dia telan panadol tahap nak overdose dah .
" Kau jujur tak dengan dia pasal hal ni ? " tanya Zulaikha . Dia sendiri benci tengok Farah macam ni . Oh my Farah dah hadap banyak benda dalam hidup dia weh .
Farah menggeleng . Pernah dia terfikir nak jujur tapi dia takut . Dia takut dia akan kecewa . Penat dah dia nasihatkan diri dia supaya jangan berharap dengan Aryan tu tapi hati degil . Sekarang tengok merana diri sendiri.
" Stay strong . Cubalah elak dia . Dont put any hopes . Kau nak SPM dah wehh . " nasihat Shafika . Dia sekarang ni nak sepak je mamat nama Aryan Waiz . Sampai hati buat sahabat dia macam ni . Ingat Farah ni tunggul batu ke ?
Farah hanya diam . Dia penat . Dia taknak tunggu Aryan tapi perasaan ni perasaan yang dia tak pernah rasa sebelum ni sampaikan dia buntu nak buat apa . Patut ke dia buang Aryan tu ?
Tbc
444words
KAMU SEDANG MEMBACA
Kekuatan Saya
Short Story[C O M P L E T E D] Dia ; Datang tanpa diundang. Seseorang yang pada mulanya tidak aku kenali. Dia ; Muncul dengan seribu rahsia yang sulit untuk aku fahami dirinya. Aku ; yang pada mulanya seorang yang rapuh menjadi kuat setelah hadirnya dia. Kuat...