C H A P 8

929 65 0
                                    

Seminggu berlalu, seminggu tu juga Farah asyik contact si Aryan tu setiap hari. Sampaikan satu tahap dia sedar dia dah jatuh hati dengan Aryan.

" Kira budak tu sekolah lain? " tanya Zulaikha.

" Haah. " angguk Farah. Dia sekarang tengah bercerita tentang Aryan dekat kawan-kawan dia.

Qisha dan Zulaikha terangguk manakala Shafika diam. Rasa macam pelik budak si Farah ni rapat dengan lelaki. Dulu bukan main menyampah sekarang ni okay je dengan ni Aryan tu. Wahh terbaik betul penangan Aryan tu.

" Shaff! Pakwe mu cari ni hahaha " jerit Syakir dari muka pintu.

Yang lain dalam kelas dah tersenyum mengusik. Nasib baik cikgu takde.

" Ehh hanet taw laki ni. Kecoh betul " Shafika bangun sambil menjeling Syakir tajam.

Farah, Qisha dan Zulaikha tergelak bila dengar Shafika mengutuk. Malu lah tu. Hampir satu batch ni tahu hubungan si Shafika dengan Farrid. Siap buat hashtag sendiri.

#ShaFiq

Hah ambil kau hahaha! Jangan sampai ada fans club sudah lah.

Shafika berdiri di hadapan Farrid.

" Ye nak apa? " tanya Shafika.

" Nak kau boleh? " usik Farrid. Sebenarnya dia disuruh Cikgu Ikin untuk sampaikan maklumat tapi alang-alang budak ni depan mata, usik kejap.

Shafika terkedu. He said what? Woi woi jangan jujur sangat. Saya malu hahahaha!

" Makan pintu ni karang haha cepatlahh " Shafika tergelak . Sampai hati dia nak bagi Farrid makan pintu .

" Amboii ganas hahah okaylah. Ni hah maklumat aktiviti kelab nanti. Aku dah ambil satu. Ni kau punya paper. By the way, petang ni free? " Farrid menyerahkan kertas itu kepada Shafika sambil bertanya.

Shafika mengambil kertas itu lalu mengangguk faham.

" Eh tadi tanya free ke tak? Free je. Tapi kenapa? " Shafika memandang Farrid. Oh my! What a great view. Dengan vest tu, dengan tie tu. And those vein. Arghh aku benci! Hahah!

" Bagus! Teman aku pergi Popular harini. Tu papan kenyataan kelab tu. Cikgu suruh baiki. Dan sebagai penolong aku, kau kena ikut sekali beli barang. Nanti aku jemput kau. Deal? " ujar Farrid. Alang-alang boleh date dengan minah kecil ni ahahah!

" Hmmmm bolehh lahh. Kau jemput kan? Pukul 3 sharp. Mentang-mentang ada lesen. Cehhh " Shafika menjulingkan matanya bila berkata.

Farrid apalagi tergelak lah sebab perangai Shafika tu nampak comel kot weh.

" Okay deal. Jealous cakap je lah. Tapi kira okay lah aku ada lesen. Senang nak bawa kau pergi mana-mana. Termasuk hati aku hahahahah okay lah bye. Jumpa petang ni " sejurus berkata begitu , Farrid terus berjalan pergi sambil tersenyum.

Shafika? Oh dia terpana kejap dengan pickupline pakwe sendiri. Hahahaha!

" Memandai je mamat sekor tu. Aku sepuk karang " geram Shafika.

Sebaik sahaja dia berpusing, semua pandang dia dengan pandangan mengusik.

" Ada orang tu nak datee petang niii " ujar Farah sambil menyiapkan kerja Addmath.

" Wooooo tidak ku sangkaaa " ujar Qisha pula sambil memandang luar.

" Termasukkk hatiii akuuu .. Ececehhhhh hahahah " ujar Imran.

Semua dalam kelas tu tergelak bila dengar ayat Imran. Shafika menutup mukanya malu. Sumpah weh malu! Oh my!

" Hahahaahahah "

Tbc

475words

Kekuatan SayaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang