Farah mengerut dahi melihat noti yang naik itu. WeChat daripada manusia entah dia dapat ni . Tiba-tiba je apahal. Tapi dia tahu lelaki itu kawan Syakir .
AryanWaiz [Goodmorning :)]
FarahZahra [Morning. Did we know each other ?]
Oh bagus Farah AzZahra ! Tangan gatal nak reply chat daripada dia ni apahal . Selama ni nak reply pun malas apatah lagi seen .
Ting!
Farah membuka chat itu .
AryanWaiz [ Saja. Aku send dekat semuaorang . Kalau tak suka , takpe ]
FarahZahra [ Oh no . I'm okay with that . Kau kawan Syakir kan ? ]
AryanWaiz [ Haah . Kau satu kelas dengan dia ke ? ]
FarahZahra [ Yes . Satu kelas . ]
Perbualan itu berterusan sampai masing-masing mengantuk nak tidur. Farah dapat tahu juga lah siapa si Aryan Waiz ni . Daripada nama penuh sampai sekolah mana .
Muhammad Aryan Waiz .
9.2.1999
SMK Damansara.
Anak Sulung .
Kira okay lah tu sesi berkenalan tak berapa nak kenal tu kan .
****
Aryan membuka telefonnya apabila bunyi noti masuk . Ingatkan daripada Amir rupanya daripada username FarahZahra .
Minah ni reply wish aku ke ? Fuh dahsyat .
Dia pun terus balas sampai macam-macam mereka borakkan . Itu pun tengok dah sampai tengah malam . Masing-masing amik tindakan nak log out . Aryan melihat semula biodata yang dia tanya pada gadis itu tadi .
Farah AzZahra .
14.6.1999
SMK Taman Permai .
Anak Sulung.
Tapi budak ni savage gila juga . Dia ingatkan nak ber awak saya tapi pakai aku kau juga . Kira takde lah dia nak kena geli pakai macam awak saya bagai ni . Nak muntah juga . Apapun dia boleh go dengan Farah ni .
****
Tanpa mereka berdua tahu ,detik awal perkenalan mereka bermula pada hari itu . Perkenalan yang pada mulanya okay tapi semakin lama semakin menyakitkan hati salah seorang antara mereka.
Ada orang cakap lelaki dengan perempuan tak boleh rapat sangat berkawan sebab mungkin salah satu akan jatuh hati . Tapi ada yang tidak . Namun persoalannya kuat ke hati mereka kalau hampir tiap hari berbual ?
****
Farah yang sedang menyiapkan laporan kelab itu terganggu apabila Ridhwan , pengerusi kelab memanggil dia .
" Nak apa ? " tanya Farah apabila tiba di samping Ridhwan.
" Kedatangan dah ambil ? Kalau cukup , aku nak senarai nama . Kejap lagi nak buat aktiviti ni " Ridhwan terus berkata apabila nampak Farah datang .
Tanpa menunggu lama , Farah terus menghulurkan senarai nama yang sudah bertanda . Dia memang cepat buat kerja .
Ridhwan mengucapkan terima kasih sebelum menjalankan tugas dia sebagai pengerusi kelab catur .
Ye kelab catur . Mesti korang anggap bosan kan sebab kena hadap benda alah tu je . Tapi salah . Mereka bukan kalau ada perjumpaan je mesti main catur tapi mereka buat aktiviti lain . Tak semestinya kelab catur kena main catur je , lari budak-budak kelab nanti hahah !
Kita kalau nak tarik minat orang terhadap sesuatu kena pandai buat lain daripada yang lain supaya mereka tidak cepat bosan . Thats why kena pandai atur strategi .
Tbc
488words
KAMU SEDANG MEMBACA
Kekuatan Saya
Short Story[C O M P L E T E D] Dia ; Datang tanpa diundang. Seseorang yang pada mulanya tidak aku kenali. Dia ; Muncul dengan seribu rahsia yang sulit untuk aku fahami dirinya. Aku ; yang pada mulanya seorang yang rapuh menjadi kuat setelah hadirnya dia. Kuat...