PART 08

1.8K 107 1
                                    


____________________________________

Jessica merenung lama wajahnya dihadapan cermin.Lipstick berwarna merah jambu diambil lalu dicalit pada bibirnya.

Matanya menilik blouse pink yang dipakainya.Handbagnya yang berwarna hitam dicapai.

Pintu bilik dibuka.Jessica tersentak sebaik sahaja melihat wajah Chanwoo betul-betul dihadapan mukanya.

"Wae?"soal Jessica bersama wajah berkerut.

"Oppa ingat saeng tak siap lagi.Tu oppa datang nak panggil saeng."kata Chanwoo sambil menayangkan giginya.

"Tak payah.Jom nanti appa marah sebab lambat."kata Jessica sambil menarik tangan Chanwoo berjalan menuruni anak tangga.

Langkah kaki mereka terhenti sebaik sahaja ternampak Tuan Jung yang sibuk berbual dengan seorang namja.Tuan Jung memakaia tuxedo berwarna hitam manakala namja itu memakai tuxedo berwarna merah.

Dengan pantas Tuan Jung dan namja itu bangun sebaik sahaja ternampak kelibat Jessica dan Chanwoo ditangga.Jessica terpana sebaik sahaja melihat wajah namja itu.

"Hanbin?Apa oppa buat dekat sini?"soal Jessica bersama wajah berkerut.

"Apa kamu ni tanya Hanbin macam tu.Hanbin akan jadi sebahagian keluarga kita tentulah dia ada."kata Tuan Jung bersama senyuman manis.

Chanwoo tersenyum sinis kearah Hanbin.Jessica menepuk dahinya tanda tidak percaya.

"Dah jom bertolak sekarang.Nanti lewat pula kita sampai.Kesian dekat auntie kamu nanti."kata Tuan Jung lagi lalu berjalan menuju kearah pintu utama.

Jessica,Chanwoo dan Hanbin melangkah perlahan mengikut langkah kaki Tuan Jung.Chanwoo menjongketkan keningnya kearah Hanbin.

Hanbin hanya membalas dengan senyuman sinis.Perlahan-lahan tangan Jessica dipegang.

____________________________________

"Appa,lambat lagi ke?NamJoon nak pergi jumpa BTS lepas ni."kata NamJoon sambil memandang Tuan Kim.

"Nanti sampailah.Cuba bersabar sikit."kata Tuan Kim sambil menjeling anak sulungnya itu.

"Appa...."

"Sorry lambat."kata satu suara mematikan percakapan NamJoon.

Tuan Kim tersenyum manis.Dia bangun lalu menyambut tangan namja itu.

"Tak apa.Silakan duduk."kata Tuan Kim sambil melemparkan senyuman manis kepada Jessica,Chanwoo dan Hanbin.

"Oh lupa.Kenalkan ni anak saya Jessica dan Chanwoo.Dan ni kekasih anak saya,Hanbin."kata Tuan Jung dengan selamba sambil menepuk bahu Hanbin.

Jessica menepuk dahinya perlahan.Kepala NamJoon terus tegak sebaik sahaja nama Jessica,Chanwoo dan Hanbin.

Senyuman sinis dibibir NamJoon terpacar sebaik sahaja melihat wajah Jessica,Hanbin dan Chanwoo.Jessica hanya memandang NamJoon bersama wajah kosong.

"Lagi sebulan kau nak kahwin dengan dongsaeng aku jadi apa perasaan kau?"soal Tuan Jung sambil menjongketkan keningnya.

"Bahagia,gementar dan banyak lagi hahahaha."kata Tuan Kim bersama ketawa kecil.

"Alamak lupa pulak.Saeng aku tunggu kita dekat dewan utama.Jom.Yeon,Chan,Han tunggu sini.Jangan pergi mana-mana."kata Tuan Jung lalu bangun dari duduknya diikuti Tuan Kim.

"NamJoon tunggu sini.Jangan pergi mana-mana."kata Tuan Kim sambil memberi pandangan tajam buat anak sulungnya itu.

NamJoon hanya menggulingkan bebola mata mendengar kata-kata appanya itu.Chanwoo dan Hanbin tersenyum sinis.

Perlahan-lahan tangan Hanbin diletakkan diatas paha Jessica.Jessica memandang Hanbin dengan tajam.

Hanbin hanya menjongketkan keningnya.NamJoon memandang mereka bertiga dengan tajam.

"Aku tak tahu pula yang kita akan jadi sepupu tiri.Siapa sangka Jung Soo Yeon merangkap presiden sekolah dan Jung Chanwoo merangkap ketua basketball sekolah akan jadi sepupu kepada Kim NamJoon merangkap ketua BTS."kata NamJoon sambil tersenyum menyeringa.

"Lawak bodoh apa kau buat ni?Sepupu tiri je pun bukan sepupu kandung."sindir Hanbin bersama senyuman sinis.

"Jangan masuk campur.Kau bukan sesiapapun."kata NamJoon sambil menjeling Hanbin dengan tajam.

"Siapa cakap Hanbin bukan sesiapa?Hanbin bakal jadi sebahagian dari keluarga aku."kata Chanwoo sambil menjongketkan keningnya.

"Haih bosanlah bersembang dengan korang bertiga ni.Kalau aku dapat lepak dengan BTS lagi bagus."kata NamJoon sambil menyandarkan badannya pada kerusi.

"Bosanlah sebab kami tak boleh layan perangai psycho kau tu.Kalau dengan BTS,kau boleh bincang macam mana nak bunuh mangsa korang dengan lebih kejam."sindir Jessica bersama wajah selamba.

NamJoon memandang Jessica dengan tajam sebaik sahaja mendengar kata-katanya itu.Hanbin dan Chanwoo menepuk tangan mereka perlahan.

"Hey perempuan.Mulut kau tu jangan nak jadi cibai sangat.Jangan sampai aku potong mulut kau and then bagi anjing makan."kata NamJoon sambil menyeringa jahat.

"Oh ye?Aku akan tunggu haritu.Kalau kau tak bunuh aku,mungkin aku akan bunuh kau jadi wait and see,Kim Nam Joon."bisik Jessica perlahan sambil tersenyum sinis.

Hanbin tersenyum sinis manakala Chanwoo menepuk tangannya perlahan.NamJoon memandang Jessica dengan tajam.

Hatinya menjadi panas apabila mengenangkan kembali kata-kata Jessica.Wajahnya merah padam menahan amarah.

____________________________________

♥To Be Continue♥

♥Vote♥

♥Comment♥

Psychopath |Min Yoon Gi|Where stories live. Discover now