PART 12

1.4K 91 4
                                    


____________________________________

"Jung Raehee,adakah anda sudi menerima Kim Namhyuk menjadi pelindung dan pasangan hidup anda?"

"Saya sudi."

"Baiklah kamu boleh bercium sekarang."

Satu tepukan gemuruh bergema di dalam hotel itu sebaik sahaja pasangan pengantin sudah sah menjadi suami isteri.NamJoon hanya menayangkan wajah kosong sambil tangannya ligak bermain dengan gelas wain anggur itu.

"Hyung sepatutnya happy sebab hyung dah dapat eomma baru.Ni kenapa muka hyung macam tempoyak basi je?"soal Jung Kook sambil memeluk tengkuk NamJoon.

"Jauhkan diri kau dari aku,Jung Kook."NamJoon berkata sambil matanya ligat melihat appanya sedang berbahagia di samping isteri barunya itu.

"Korang ada nampak Jessica tak?"Taehyung melabuhkan punggung disebelah Jimin bersama wajah berpeluh.

"Wae kau cari dia?"Jin memandang Taehyung sambil menjongketkan keningnya.

"Just tertanya-tanya.Aunty dia kahwin takkan dia tak datang."balas Taehyung bersama wajah bersahaja.

"Siapa cakap dia tak datang.Dia datang je tapi tengah sibuk berasmaradana dekat tandas hotel dengan someone."sampuk NamJoon bersama senyuman sinis.

Terus NamJoon menjadi perhatian sebaik dia menuturkan ayat tersebut.Wajah Yoongi merah padam sebaik sahaja mendengar kata-kata NamJoon.

"Mana kau tahu ni?Setahu aku,kau tak bergerak pun dari kerusi ni dari tadi."kata Jhope bersama wajah berkerut.

"This."kata NamJoon sambil meletakkan telefon bimbitnya diatas meja makan itu.

Terbeliak mata ahli BTS sebaik sahaja melihat sesuatu di telefon NamJoon.Jin menggelengkan kepalanya perlahan tanda tidak percaya.

"Kau pergi godam cctv hotel ni kenapa?Gila ke hah?"soal Jin separa berbisik.

"Aku bosan.Lagipun aku pun tertanya mana Jessica menghilang.Manalah aku tahu yang aku akan dapat tengok free show."NamJoon membalas bersama wajah selamba.

Yoongi memandang telefon bimbit NamJoon dengan tajam seperti hendak tembus.Jimin dan JungKook menjarakkan tubuh mereka sedikit dari Yoongi sebaik sahaja melihat wajah dingin Yoongi.

____________________________________

Dress berwarna biru laut tersarung cantik ditubuh Jessica.Dipadankan pula dengan rantai,subang,gelang yang berwarna putih manakala kasut berwarna biru laut.

Rambut melepasi bahu dilepaskan.Bersama wajah yakin dia berjalan menuju kearah dewan perkahwinan sambil tangannya memeluk erat lengan Hanbin.

Sebaik sahaja dia melangkah masuk ke dalam dewan itu,banyak mata terus tertumpu pada mereka berdua.Mana taknya apabila Jessica dan Hanbin memakai baju biru laut.

Jessica hanya melemparkan senyuman manis kepada tetamu-tetamu aunty nya itu.Wajah Hanbin agak cemberut sebaik sahaja banyak lelaki memandang kearah Jessica tanpa berkelip.

"Stop senyum macam tu.Chagi buat oppa cemburu."kata Hanbin sambil menjeling Jessica sekilas.

"Ah wae?"wajah berkerut jelas terpancar diwajahnya sebaik sahaja mendengar kata-kata Hanbin.

"Pandang sekeliling sayang.Banyak namja pandang sayang tak berkelip.So please stop senyum macam tu."kata Hanbin tanpa memandang kearah Jessica.

"Mengada betul oppa ni."satu cubitan manja dihadiahi Jessica buat Hanbin diperutnya.

Hanbin mendesah kesakitan perlahan.Jessica menggelengkan kepalanya sebelum menghadiahi satu ciuman di pipi Hanbin sebelum berlalu pergi meninggalkan Hanbin.

"Yah Jung So Yeon."panggil Hanbin bersama wajah geram.

Jessica hanya menjelirkan lidahnya.Langkah kakinya dibawa kearah auntynya yang sibuk melayan tetamu.

"Tahniah Aunty."pipi Puan Kim yang sebelum ini Puan Jung dicium Jessica sekilas.

"Thank you,sayang.Aunty ingat Jess tak datang tadi."kata Puan Kim bersama wajah berseri-seri.

Seri pengantin baru katakan.Jessica hanya menghadiahi satu senyuman buat Tuan Kim.

"Of courselah Jess datang.Ni kan wedding aunty kesayangan Jess."kata Jessica sambil menayangkan giginya yang putih bersinar.

"Aigo."kata Puan Kim sebaik sahaja melihat tingkah laku Jessica.

"Tahniah Appa."satu suara menyapa gegendang telinga Jessica dan Puan Kim.

"Terima kasih,NamJoon."kata Tuan Kim bersama wajah gembira sambil memeluk tubuh anak tunggalnya itu.

Jessica hanya memandang sekilas kearah ahli BTS yang berdiri dibelakang NamJoon.Wajah menyampah jelas terpancar diwajahnya.

"Aunty Daehyun dengan Yonghwa tak datang ke?"soal Jessica sambil matanya melilau mencari kelibat sepupunya itu.

"Siapa cakap kita orang tak datang?"soal satu suara berdekatan Jessica mengejutkannya.

Bahu Jessica dipeluk kiri dan kanan oleh dua pasang tangan.Kepala Jessica terus terpaling secara mengejut.

"Yow Daehyun,Yonghwa."tangan mereka dilagakan.

Senyuman dibibir Puan Kim terlakar sebaik melihat kemesraan antara anaknya dengan anak saudaranya itu.BTS memandang Jessica bersama wajah berkerut.

"Yonghwa,Daehyun ni Kim NamJoon.Adik tiri kamu.NamJoon ni Jung Yonghwa dan Jung Daehyun, abang tiri kamu."Puan Kim mengenalkan Yonghwa dan Daehyun kepada NamJoon bersama senyuman manis.

NamJoon hanya tersenyum sinis melihat kearah Daehyun dan Yonghwa.Daehyun dan Yonghwa langsung tidak menghiraukan NamJoon malah mereka menyibukkan diri mereka dengan berbual bersama Jessica.

____________________________________

♥To Be Continue♥

♥Vote♥

♥Comment♥

Psychopath |Min Yoon Gi|Where stories live. Discover now