PART 22

1.3K 81 18
                                    


____________________________________

Bunyi mesin jelas menyapa deria pendengaran Yoongi.Matanya memandang Jessica yang terbaring kaku.

Daehyun,Yonghwa dan Chanwoo juga terbaring kaku.Bunyi mesin memecah kesunyian bilik itu.

"Tuan harus bawa mereka semua ke hospital untuk pemeriksaan yang lebih lanjut.Tambahan pula,keadaan keempat-empat mereka memang cukup parah."Doktor yang berdiri di sebelah Yoongi memberi pendapat.

"Kau dah rawat diaorangkan.Jadi apa masalahnya lagi?"Yoongi memandang kearah Jessica berkelip.

"Tapi, Tuan....."

"Sekarang ni kau ke aku,bos?"Yoongi memandang kearah Doktor itu bersama renungan tajam.

"Tuan, bos saya."Doktor yang memakai tag nama 'Park Jihoon' itu menunduk.

"Habistu, senyap sudahlah.Aku tahu apa yang aku buat."Yoongi berkata dengan penuh dingin.

"Jimin arahkan anak buah kau untuk ketatkan lagi kawalan.Dan kau pastikan buat pemerhatian 24 jam keatas mereka berempat."Arah Yoongi sebelum berjalan keluar dari bilik yang menempatkan Jessica,Daehyun,Yonghwa dan Chanwoo.

Doktor Park mengeluh perlahan.Matanya menjeling kearah mesin yang sedang berbunyi itu.

____________________________________

"Janji yang oppa tak akan tinggalkan chagi.Promise me."jari kerincing ditunjukkan dihadapan wajah namja itu.

"Chagi tak percayakan oppa ke?"namja itu menyoal bersama kerutan didahi.

"Aniya,chagi percayakan oppa tapi chagi tetap nak oppa janji dengan chagi yang oppa akan setia dengan oppa selama-lamanya."yeoja itu menepuk dada namja itu perlahan.

"Sayang...."

"Janji dulu."pujuk yeoja itu bersama wajah penuh pengharapan.

"Haish arasso.Oppa,Min Yoongi akan sentiasa setia dengan chagi,Jung Soo Yeon merangkap Jessica Jung.Puas?"hidung yeoja itu dicuit mesra.

"Apa oppa ni."wajahnya dimasamkan apabila dia dapat menangkap perbuatan nakal namja itu.

"Bila oppa nak jumpa dengan appa dan oppa chagi?"kepalanya direbahkan diatas paha namja itu.

"Oppa belum sedia lagi chagi.Nanti bila oppa dah sedia,oppa bagitahu chagi.Okey?"rambut yeoja itu meraupnya perlahan.

"Oppa selalu macam ni.Tak sedia!Tak sedia!Apa yang oppa sedia hah?"yeoja itu bangun dari paha namja itu.

Dia terus berdiri.Wajah namja itu langsung tidak dipandangnnya.

"Listen to me,Jung Soo Yeon.Sekarang ni bukan masa yang sesuai lagipun....."

"Enough!!I don't want to hear anything.Chagi penat dengan semua alasan oppa."langkah terus dibuka meninggalkan namja itu keseorangan.

Wajahnya diraup perlahan.Langkah kaki yeoja itu dipandang dengan penuh longlai.

____________________________________

Jessica berjalan dengan langkah perlahan sambil memeluk bukunya.Pandangan yang diberi oleh orang sekelilingnya dipandangnya sekilas.

Nafas berat dilepas.Bukunya terus terlepas dari tangan sebaik melihat satu drama di kawasan loker.

Yoongi,kekasihnya sedang berciuman dengan Alice,queenka sekolah.Tangan Yoongi bergerak ke punggung Alice.

"Min Yoongi!!"langkah dibawa kearah Yoongi yang terpingga-pingga apabila namanya dipanggil.

"Pang!!"

Satu tamparan hingga dipipi kiri Yoongi.Yoongi memegang pipinya bersama wajah tak keruan.

"How dare you.Patutlah oppa selalu bagi alasan bila chagi ajak oppa berjumpa dengan appa dan oppa chagi.Ni rupanya kerja oppa."air mata yang mengalir dikesatnya kasar.

Matanya tajam menikam anak mata Yoongi.Alice yang berdiri disebelah Yoongi tersenyum sinis.

"Oppa boleh jelaskan.Chagi dengar dulu.Oppa dengan Alice....."

"Kami bercinta dah lama.Kau yang ganggu hubunga kami."sampuk Alice secara tiba-tiba.

"Yah apa yang kau..."

"Great.Tch how dare you.Start from today we are over!!"cincin yang berada dijari manisnya dicabut lalu dibaling ke wajah Yoongi.

"Mulai harini kau tak kenal aku dan aku tak kenal kau.Bahagialah kau sendiri dengan betina sundal ni."langkah dibawa meninggalkan drama itu.

Air mata yang mengalir dikesat dengan kasar.Yoongi terpenpam.

"Apa yang kau dah buat hah!!"jerkah Yoongi sambil mencengkam lengan Alice.

"I love you,Yoongi."Alice mengetap bibirnya menahan sedikit gentar.

"Bitch.Aku tak pernah suka kau.Dasar pelacur!!"cemuh Yoongi sambil meludah.

Langkah dibawa meninggalkan Alice yang menangung malu.Pelajar yang berada disekeliling Alice mulai berbisik.

"Tiiiiiiiit tiiiiiiiit tiiiiiiit"

Yoongi tersentak dari lamunannya.Wajahnya mulai cemas sebaik sahaja melihat mesin yang berada disebelah Jessica berbunyi dengan nyaring.

Doktor Park dengan cemas menyediakan alatannya.Kedua-dua alatan itu dilagakan sesama sendiri.

"1...2...3"

Alatan itu diletakkan didada Jessica.Tubuh Jessica melambung sedikit keatas.

"1...2...3"

Sekali lagi alat itu diletakkan didada Jessica apabila melihat tiada tindak balas pada mesin disebelahnya.

"1...2...3"

Tubuh Jessica melambung tinggi.Doktor Park terus melepaskan nafas berat sebaik sahaja melihat mesin itu mulai berbunyi kembali.

"How?"Yoongi menyoal bersama wajah cemas.

"Cik Jessica selamat.Tapi saya akan terus memantau keadaannya."Doktor Park berkata sambil tangannya bergerak mengemas alatan yang digunakan sebentar tadi.

Nafas lega dilepaskan Yoongi.Tangannya bergerak mengemaskan rambut Jessica yang agak kusut.

____________________________________

♥To Be Continue♥

♥Vote♥

♥Comment♥

Yoongi + Jessica

Or

Hanbin + Jessica

Memandang korang semua nak happy ending jadi story ni akan jadi makin panjang.But dont worry,aku dah fikirkan macam mana penamat story ni.

Korang just pilih korang still nak yoongi dengan jessica or hanbin dengan jessica.

Psychopath |Min Yoon Gi|Where stories live. Discover now