TITISAN air hujan yang membasahi Bandar Incheon semakin lebat.Orang ramai berpusu-pusu menaiki bas, menaiki kereta dan ada juga yang mencari tempat untuk diteduh.
Aku Kim Hyera yang berumur 17 tahun. Aku kini berada di sebuah Incheon' Mall bersama kawan-kawanku.
Aku mempunyai eomma, appa dan oppaku yang bernama Kim Min Jo. Umurnya 19 tahun.
Aku ni bukan nak cakap kaya tu bolehlah appa ada company sendiri di Incheon, Moon Company.
Aku melabuhkan punggungku di sebuah bangku sambil menunggu rakan-rakan yang lain.
"Rara kenapa kau duduk dekat sini... kenapa tak tunggu dekat cafe je?" Sapa chinguku yang bernama Park Hyemi. Aku tersenyum melihatnya.
"Eo? Saje je... dah siap? Mesti yang lain tengah tunggu..." balasku lalu menarik tangannya ke Jemon Cafe.
Aku mengatur langkah ke Jemon Cafe inilah tempat cafe favourite aku. Aku menuju ke tempat yang ada 2 yeoja 3 namja.
"Lambatnya kau beli barang Mi... kau beli ke tolong jual sekali?" Soal Seokjin yang memakai baju pink ni.
"Tulah... tahu aku bawa je si Rara pergi cafe..." balas seorang lagi namja yang bernama Hoseok inilah rakan sekepala masuk air aku HAHAHAHA
Ok ok ok
Aku hanya tersengih memandang mereka. "Rara kau nak order apa? Kitorang belum order lagi kau punya takut salah beli..." soal yeoja yang comel ini yang bernama Minatozaki Sana. Orang Jepun katakan.
"Eleh... aku dah cakapkan Rara suka Cool Mint dengan Ice cream Chocolate Cake!" Jerit Hoseok sambil menyilangkan tangan ke dada. Mula dah... budak dua ekor ni kalau tak gaduh memang tak sah.
"Do i care? #fakehope!" Jerit Sana pula. "Pala baby shark do do do kau arh!" Jerit Hoseok pula.
"DAH-DAH!!! AKU HUMBAN KAU DALAM LOJI KANG BARU TAHU!!" Tengking Jungkook. Ambil kau anak Jeon dah marah ayo tatayok!
"Gwenchana... order Cool Mint jelah cake tak payah... lepas ni kita tengok wayang nak tak? Aku belanja tiket korang! Kecuali... pop corn..." balasku smirk. Sana mengangguk lalu pergi ke counter untuk order air.
"Alaa... Aku kau tak nak belanja pop corn?" Soal Hoseok dengan muka kuda tak mandi 5 bulan tu..
"Ahh takde-takde kira untung aku belanja tiket! Dah jom!" Marahku lalu pergi ke counter.
"Oppa Joon? Mana air Rara?" Soalku. "Nah dah siap!" Balasnya sambil menghulurkan air cool mint.
Airnya bertukar tangan. "Gomawo! Btw... mana oppa Suga?" Soalku. Biasanya Suga yang jaga di counter. Dia tu owner cafe tapi kerja jadi counter apa hal?
"Ohh... dia ada hal ni oppa yang kena gantikan dia" balas Joon.
"Ohh... okay lah bye!" Aku melambaikan tangan kearah Joon. Dia pun membalas. Aku mengatur langkah keluar dari cafe lalu menuju kearah kawanku.
"Nah duit pergilah beli cerita yang korang nak tengok..." kataku kepada Hyemi lalu menghulurkan duit bernilai 30 000 won kepada Hyemi.
"Gomawo... btw kau nak tengok cerita apa? Cerita hantu nak? Dengan aku?" Soalnya. Aku hanya mengangguk setuju sambil menghrup airku.
Aku mengeluarkan 5 000 won untuk membeli pop corn.
Gedebukkk!
Aduh! Sakit dahi aku kena dada orang tersebut macam batu! Sakitnya! Aku menggosok kepalaku.
Aku memandang orang tersebut handsome, bergaya tapi muka mcam air batu yang terperap 3 bulan dalam peti ais.
Aku menunduk maaf kepada orang tersebut. "M-mianhae! Mianhae!" Aku angkat kepala balik. Aik? Dah takde orang? Aku tileh kebelakang terpapar muka Hyemi. Terkejut aku!
"Kau ni... dah kenapa?" Soalnya. Aku hanya menggeleng. "Dah lah aku nak pergi beli pop corn dulu..." balasku lalu pergi kearah kedai pop corn. Ini semua disebabkan oleh mamat dingin tu!
Setelah membeli pop corn aku berjalan beriringan dengan Hyemi. "Weyh... yang lain mana?" Soalku yelah mana taknya lubang hidung dorang pun aku tak nampak.
"Eo? Dorang... Sana dengan EunHa tengok cerita Wold War Z... Hoseok dengan Jungkook tengok porn... Seokjin tengok cerita Frozen 2" terangnya... aku mengangguk si Jin tu tak habis-habis dengan kartun dia tu... yang si Hoseok dengan Jungkook terlebih tengok cerita pula! Tengok porn pula tu!
"Jom cari tempat..." katanya. Aku mengikut Hyemi. Keadaan di dalam wayang agak gelap hanya ada cahaya skrin lebar sahaja.
Menyebabkan susah nak cari tempat duduk. Hyemi menarik tanganku. Aku duduk di sebelah namja. Aku manalah layan namja-namja ni.
"Nah pop corn kau..." aku menghulurkan pop corn Hyemi pop cornnya. Bermulalah cerita annabelle 2.
Entahlah aku dari tadi rasa nak tengok je muka namja dekat sebelah.
Aku mengikut niatku. Aku perlahan-lahan menoleh kesebelah. Erk?! Mamat dingin tadi! Aku cepat-cepat menoleh kehadapan semula. Fuhh 😤😥Nasib dia tak perasan.
Dah lah sombong nak mampus! Aku melihat cerita annabelle semula.
Cerita annabelle ni takdelah seram mana... lagi seram cerita Jepun!
Lagi-lagi cerita Sadako vs Kayako! Hahaha lawak gila! Meooww!
Please vote♥
YOU ARE READING
Mr. Cold : Taehyung
FanfictionSejahat-jahat dia, dia suami aku, dia pembimbing aku ke syurga bukan syurga, tapi neraka.