13 : Psycho

1.6K 111 1
                                    

Hyera pov

Kasut puma ku capai.

"Eomma rara pergi dulu..."

"Hah nae... nanti terus balik. Ingat! Jangan melencong ke tempat lain!"

Amaran yang diberi oleh eomma tu dah cukup muak bagi aku. Setahu aku ni dah masuk 100 kali eomma pesan benda sama.

Nasib sayang♥

"Nae eomma... dah dekat 100 kali eomma pesan.."

"Oh yeke? Takpelah biar kamu tu ingat. Ingatan kamu bukan baik pun."

Ngutuk nampak.

"Ye eomma... tu hoseok dah tunggu tu... bye eomma!"

Aku melambaikan tangan ke arah eomma.

Harini aku tak naik basikal.. disebabkan basikal si hoseok rosak. Kang nanti aku naik basikal dia nak naik pe?

Duduk kat tayar pun boleh~

"Wei rara petang ni keluar jom!"

Kata hoseok. Sudah sekian lama kami berdiam.

"Aku tak boleh keluar lah... lagipun aku kena cari baju wedding aku"

Balasku. Nampak muka marahnya tu.

"Takpelah.."

Aku diam. Tak tahu nak jawab apa.

Padahal author yang tak tahu nak letak topik apa.

"Kau nak tahu tak malam tadi kat group bts aku kecoh pasal kau.."

Aku terkejut. Automatik kakiku berhenti melangkah.

"Wae asal?"

Soalnya. Kecoh? Pasal aku?

"Wait.. kau cakap 'kecoh pasal aku'?"

Soalku ragu2.

"Nae.. Taehyung tu buat hal"

Mamat dingin tu kalau satu hari tak ganggu hidup aku tak boleh ka?

Cukup lah haritu hampir bergaduh dekat cafe dengan suga disebabkan 'aku'.

Takkan kali ni gaduh lagi?

"Dia buat hal pe pula??"

Soalku. Sungguh menyampah nak tanya pasal dia.

"Semalam.... jungkook ada bagitahu yang. dia. suka. kau. dan. dia. nak. Confess? Apa benda alah tu... yang dia suka kau.."

Katanya dengan riak wajah sedih. Aku tak. sangka.

"Jadi? Apa yang berlaku?"

"Taehyung kecoh pasal kau nak kahwin dengan dia. Lepastu tuduh yang kau ni macam perempuan murahan. Semua lelaki suka dekat kau. Entah apa yang special pada kau.."

Jelasnya. Okay.. 'perempuan murahan' tu aku tak suka.

"Than?"

"Suga cakap... yang perkahwinan antara korang berdua takkan bertahan lama..."

Wait...

Kenapa suga cakap macam tu? Dia suka aku ke? Aish...

"Kenapa dia cakap macam tu?"

"Sebab dia.... suka kau"

Seriously?

Kenapa?

Kenapa dia tak bagitahu awal2?

Kenapa lepas aku di kahwin paksa dia baru nak cakap?

Wae?

"M.mana kau tahu yang dia suka aku?"

"Sebab dia ada cerita dekat aku... aku kan member baik kau..."

Flashback 1 month ago..

Hoseok berjalan menuju ke cafe... apabila suga memanggilnya.

"Nape hyung panggil?"

"Aku nak cakap kat kau ni..."

"Okay... cakap pe?"

"Aku. Suka. Hyera. Dia orang pertama yang berani curi hati aku. Sedangkan aku dengan perempuan lain tak pernah bercakap... apatah lagi bercinta?"

Ketakkk!

Retak hati aku bila dengar suga cakap macam tu. Dulu Jimin... Sekarang Jungkook dengan Suga hyung pula..

"So...?"

"Aku nak confess but aku busy... macam mana aku nak rapat dengan dia?"

"Tak payah rapat dengan dia hyung... sedangkan hyung sentiasa berada dalam hati dia.."

"M.. maksudnya..? Hyera pun sukakan aku?"

"Nae... aku harap hyung berjaya... jangan kecewakan dia. Sekali dia kecewa takde lagi harapan untuk dia terima kau hyung..."

"Nae aku janji aku jaga dia baik2"

"Okay... aku gerak dulu.."

End flashback..

Jadinya... dia dah sebulan suka aku? Dia tak confess lagi sebab busy?

Sebak hati aku. Jadi aku tengah kecewakan dia..?

Kan..?

"Aku harap kau boleh bercerai lepas kahwin dengan taehyung... dalam bts takde sorang pun faham dia... aku tak nak kau di sakiti macam mana dia pernah sakiti perempuan yang di cintai..."

Wait? So selama ni taempe tu pernah bercinta..?

"Cuba cerita.."

Hoseok mengambil nafas untuk memulakan ceritanya sebelum sampai di sekolah.

"Huh... taehyung tu pernah cintakan sorang perempuan ni nama dia aira... dorang bahagia sangat... time tu taehyung tak pernah dingin dengan semua orang... ada satu masa tu.. taehyung nampak aira tidur dengan namja lain... tapi dia diam... setelah berapa minggu tu perempuan tu selalu kena tampar kena dera dengan taehyung... dia kecewa dengan perempuan tu... tapi dia silap,

actually tu bukan salah aira tu semua dirancang dengan irene. Sahabat karib aira... dia pun sukakan taehyung dalam diam...

dia buat gitu sebab dia sakit hati.. sampai satu masa ni... taehyung diberitahu oleh irene yang dia nampak aira kiss namja lain dekat bangunan atas sekali... dia marah lepas tu dia pergi.. dia nampak aira dengan namja lain...

padahal namja tu abang aira... dorang bergaduh... aira tak tahan aira pun kebelakang apabila taehyung dan abang dia semakin rancak bergaduh... dia kebelakang...

sekali dia terjatuh... nasib menyebelahi mereka sebab ada cctv. Buktinya dua2 tak salah... start daripada tu keluarga aira pindah akibat benci terhadap taehyung membuak... so... start daripada tu taehyung jadi dingin"

Jelasnya. Dia psycho ke? Author patutnya kena tukar cerita ni kepada psycho man...

"Jadi... taehyung tak tahu kebenarannya...?"

Hoseok mengangguk.

"Kesiannya aira... kalau aku jadi macam dia dah lama aku tinggalkan dia..."

"So... sebab tu aku mohon kau cepat2 cerai dengan dia... aku tak nak kau kena mcam tu... aku sayang kau.. kalau kau kena macam tu.. i swear.. aku takkan maafkan dia."

Aku peluk dia. Satu2 nya kawan lelaki yang mengambil berat tentang aku.

Sungguh aku terharu.

Walau macam mana pun aku akan berhati2 dengan taempe.

Aku tak nak senasib macam tu..

aira... saya harap awak bahagia di sana.

Jikalau kita senasib tunggu saya di sana...

Tbc...

Mianhae kalau lambat update! Btw vote ye...

Mr. Cold : TaehyungWhere stories live. Discover now