Sorry semua... author cepatkan ceritanya sebab semua part sebelum ni tak best kan?
____________________________________
Ramai tetamu yang dijemput hadir memasuki ke dalam gereja. Majlis perkahwinan antara Kim Taehyung dan Kim Hyera bakal bermula sebentar lagi.
Wartawan juga telah bersedia untuk mengambil gambar bakal pengantin untuk di sebarkan pada pihak media sosial tentang perkahwinan anak perempuan kepada Tuan Kim pemilik syarikat terbesar di Korea dan pemilik syarikat gucci di seluruh dunia.
Hyera yang sedang disolek hanya duduk sahaja disitu. Tidak berganjak walau sedikit pun.
Perkahwinan ini baginya tidak pernah wujud dalam buku kehidupannya.
Malah perkahwinan ini baginya menghancurkan masa depannya.
Mukanya yang tiada senyuman walau sedikit pun.
"Rara come on... kau dah nak kahwin kut senyum lah sikit.. walaupun kau tak suka perkahwinan ni senyum lah sikit supaya orang tak nampak perkahwinan ini hanyalah perkahwinan paksa bukan kerana cinta.."
Kata Hyemi yang sedang menyolek dirinya. Maklumlah dia bakal mengiring pengantin perempuan.
"Bukan tu ke yang mereka nak tahu? Heh.. serious talk.. ak--akwuwiabajkdhs"
Belum sempat Hyera menghabiskan kata-katanya mulutnya di tutup oleh Sana.
"Erh kau ni... doa-doa lah supaya kebahagiaan bakal milik kau"
Kata Sana. Mahu saje diluku kepala Hyera bila Hyera kata begitu.
"Hah yelah.."
Hyera akhirnya mengaku kalah. Nafas yang berat di hembusnya.
Tok tok!
"Pengantin perempuan kita boleh bergerak sekarang ye.."
Kata Yoona sedara jauh Hyera yang berada di luar bilik.
"Give me 5 minutes.."
Kata Hyera. Jelas mukanya yang nampak nervous itu.
Krekk
Eomma kepada Hyera memasuki bilik Hyera.
"Cantiknya anak eomma ni..."
Kata Puan Kim lalu mencubit pipi anaknya.
"Dah mari turun.. appa kamu dah tunggu tu.."
"Nae.."
Akhirnya Hyera ke luar dari bilik walaupun masih lagi terasa nervous. Namun perasaan itu dibuang jauh-jauh.
Hyemi membantu Hyera mengangkat baju pengantin yang sedikit labuh itu supaya memudahkan Hyera untuk berjalan.
S K I P
Irene pov
"You nak pergi mana lawa-lawa ni? Mengancam je i tengok.."
Kata Daniel sambil memelukku dari belakang.
"Majlis Taehyung tulah.. dah lah tepi i nak pergi sana.."
Kataku lalu menolak perlahan tubuhnya yang sasa itu.
Bajuku yang agak ketat paras lutut ini ku betulkan. Topi dan cermin mata hitamku pakai supaya Taehyung tidak syak.
Harini hari korang, tengok lah aku akan musnahkan rumah tangga korang!
Aku memasuki ke dalam kereta lalu meluncur ke luar dari perkarangan rumah agamku.
YOU ARE READING
Mr. Cold : Taehyung
FanfictionSejahat-jahat dia, dia suami aku, dia pembimbing aku ke syurga bukan syurga, tapi neraka.