"HONEYMOON? JINJJA? PERGI MANA?"
Jerit teruja hyera kepada ku, mampus pekak telinga aku.
"Ye.. hujung minggu ni kita pergi.. Pulau Jeju.."
Kata ku sambil riak wajah ku kelihatan sungguh tenang walaupun sebenarnya aku lagi tak sabar nak pergi dari minah ni.
"Ahh... nanti saya pack barang kita.. so.. flight kita bila?"
"Petang"
"Nae..! But.. boleh tak saya nak bawa kawan saya sekali?"
Hyera berpatah balik ke arah ku,
"Kawan? Kalau dah honeymoon tu berdua jelah... yang kau nak bawa member kau tu buat apa? Potong line ah"
Bentak ku. Gila ke nak honeymoon ramai-ramai? Honeymoon apa tu?
Kang ada sampai sana aku jadi sourmoon.
"Alooo.. erm yelah. Thanks!"
Kata hyera lalu mencium pipiku dan menaiki tangga ke bilik.
Aku terkejut dengan perbuatannya sebentar tadi.
"Adakah ianya mimpi?"
Otak kau mimpi.
Skip...
"Taehyung ah!! Ireona!! Ppalli ireonaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!"
"Yah! Yang kau jerit dekat telinga aku ni kenapa??! Kau nak jadi isteri derhaka ke apa?!!"
Jerit taehyung dengan matanya yang dibesarkan itu. Macam nak terkeluoor aku nengok.
"M-mianhaeyo"
Hyera terus meluru keluar dari bilik taehyung. Terasa hati dengan kata-kata taehyung. Baru sahaja dia ingin meminta tolong taehyung angkatkan tong gas.
Tapi tengking yang di dapat.
Mahu mengharapkan pekerja di rumahnya.. semuanya cuti harini. Maklumlah hari minggu.
"Macam mana aku nak angkat ni.."
Hyera dengan rela hatinya mengalihkan tong gas tu. Punyalah beria mukanya. Sekali angkat hape pun tak gerak.
Kau angkat apa je do?
"Erghhh b-beratnya t-tong gas ni!"
Taehyung pov.
Aku membuka mata ku, aku tahu kesilapan besar menengking seorang isteri.
Terasa bersalah di hati ini..
Aku turun ke bawah melihat hyera sedang memasak apa. Perut dah bernasyid nihh.
Kerut dahiku apabila melihat hyera sedang berusaha mengangkat tong gas sampai tertonggeng-tonggeng aku nengoknya. Haroomm.
"Kau buat apa je"
"Omakau babun!"
Latahnya. Aku hanya memandang mukanya.
"A-awak dah bangun? S-sorry saya tak sempat m-masak lagi ni"
Katanya sambil memegang tong gas tersebut. Pegang je tak angkat. Pikir kuat?
"Lain kali mintalah tolong abang sado kalau dah tahu diri tu tak kuat"
Kataku lalu mengangkat tong tersebut dengan satu tangan.
Riak dengan bini je gaiss.
"Eleh berlagak. Perut pun buncit"
"Tak baik mengutuk suami nanti masuk neraka"
"Yelah"
Aku melihat ke arah dapur yang di penuhi dengan bahan-bahan masakan.
"Kau masak apa?"
"Saya nak masak daging kurma"
"K."
"Kuajo punya laki.. k je?" Kata hyera perlahan. Kau pikir aku tak dengo?
"Kau ingat aku tak dengarlah kau kutuk aku hah?"
"Ohh.. dengar eh?? Baguslah!"
Katanya lalu melarikan diri.
"Kau jangan sampai aku kurung kau dekat bilik sampai bertepu!" Jeritku.
Sabar jelah ada bibik begini. Eh bibik ke aku cakap? Maap typo. Bini kesayangan.
Petang itu..
"Dah siap ke belum kemas semua barang? Jangan sampai dekat airport kau cakap ada yang tertinggal. Aku sepak kau berpusing 360°"
"Awak ingat saya ni bola ke nak sepak sepak? Seumur hidup saya.. takde lagi orang kena sepak berpusing 360°..
Ronaldo pun tak boleh buat, apatah lagi suami saya yang tak reti sepak bola ni..
Sepak bola pun bola tak gerak.. sadis betul hidup"
Ayat padu yang di beri oleh si isteri sambil memain game di telefon nya.
Maka.. si suami ternampak anak panah yang sedang terbang ke arahnya. Sempat dia mengelak. Agar tidak tertusuk di jantungnya.
Maka.. ayat yang di beri si isteri tidak menyentapkan dirinya.
Macam hambar sial.
"Kau ni tak habis-habis main game... teman lah aku berborak. Nanti kalau aku mengantuk siapa yang nak pandu kereta ni.
Nak harapkan kau..mahu langgar rumah orang"
Hyera menyimpan telefonnya lalu mula berborak dengan taehyung.
"Okay.. sekarang ni apa yang awak nak borakkan sangat.. orang dah nak naik level dah. Sibuk je.. "
"Okay.. aku nak tanya. Apa hubungan kau dengan hoseok tu? Ex kau? Or boyfriend kau?"
Hyera mengerutkan dahinya. Apa punya soalanlah.
"Dia chingu sayalah.. boyfriend apa nya?? Kami dari kecil lagi berkawan.. cemburu ke?
Ok.. saya pula nak tanya.. siapa aira??"
Secara automatiknya, taehyung memberhentikan keretanya secara mengejut. Mujur tiada kereta di belakang.
"A-aira?"
Hye... lama tak update. Author kekeringan idealah. Lagikan pula dah nak pt3.. busy lah jawabnya.
Dengan percubaan pt3 nya bulan depan.. fuh letih.
Teruskanlah membaca buku author ini sesungguhnya novel ini panjang lagi perjalanannya.
Saya tidak memerlukan silent riders☺
Vote pula semakin rendah.. amat menyedihkan☺
Nampak mami happy?☺
K babai
YOU ARE READING
Mr. Cold : Taehyung
FanfictionSejahat-jahat dia, dia suami aku, dia pembimbing aku ke syurga bukan syurga, tapi neraka.