23 : Jeju

1.5K 102 15
                                    

"A-aira??"

Taehyung terkejut apabila isterinya menanya tentang aira, sedangkan dia tidak memberitahu apa-apa pun tentang aira. Mesti seseorang telah memberitahunya.

Taehyung hanya mendiamkan diri sahaja. Tatkala terkedu sehingga tidak membuka mulut.

"Tak apa lah kalau awak tak nak bagitahu lagipun saya tahu yang saya ni takde lah penting mana bagi awak, saya nikan--"

"Shutt, please jangan sebut nama dia lagi, aku dah tak nak ambil tahu pasal yeoja tu, dan aku bawa kau pergi jeju ni sebab nak luangkan masa dengan kau, aku tahu aku tak layak jadi suami kau.. yelah mesti kau anggap aku ni tak cintakan kau right? Actually, aku cintakan kau hyera,

Sebagai seorang isteri. Aira tu hanya kisah lama aku. Dan sekarang kau adalah kisah hidup aku untuk selamanya sampai aku mati"

Luahan taehyung membuatkan hyera terkejut, dia sangkakan suaminya masih lagi mencintai aira namun sangkaannya salah.

"Dah mari pergi sebelum kita terlepas"

Hyera hanya mendiamkan diri sahaja sepanjang perjalanan pergi ke airport.

Pulau Jeju..

"WAHH CANTIKNYA TEMPAT NI HUWAAAA"

"Tak payah lah.. buat malu aku je"

"Awak malu ke ada wife macam saya?"

"..."

"Dahlah.. saya nak pergi jalan-jalan, awak pergilah berehat kalau penat"

Taehyung menganggukkan kepalanya jujur dia penat, beruntung dapat isteri yang memahaminya.

Hyera terus berjalan di tepi pantai, angin yang kuat itu menambahkan lagi kesejukkan pda dirinya.

Dia masih memikirkan luahan taehyung, sejujurnya hatinya berasa senang dengan luahan tersebut. Tapi.. bagaimana dia mahu menjadi isteri yang sempurna di mata taehyung?

Mana mungkin.. semua orang tidak sempurna, namun apa salahnya kalau dia ingin menjadi wanita yang sempurna di mata taehyung?

Aku.. aihh

Aku tak boleh jadi isteri yang sempurna.. tapi aku boleh cuba kan?

Tapi.. bagaimana kalau aku gagal?

Tidakk hyera.. kau kena cuba sehingga berjaya..

Hwaiting!

Taehyung pov..

Kau rasa dengan luahan kau tu betul ke taehyung? Sedangkan kau tidak jujur dengan isteri kau?

Malahan kau tipu dengan luahan yang kau buat pada dia, tapi.. sepertinya dia dah percayakan aku. Walaupun hati aku masih terpaut pada aira, bukan pada dia.

Arghh! Apa kau dah buat ni taehyung??! Tunggu.. lagi satu. Siapa yang telah memberitahu hyera tentang aku dan aira??

Apapun, aku kena berlakon di hadapan hyera bahawa aku mencintainya! Hwaiting!!

Taehyung menempah meja yang dihiasi di tepi pantai itu untuk pasangan suami isteri,

Dia telah membuat candle light dinner untuk isterinya. Dengan teman yang berwarna putih atau warna suci.

Dia terus pergi ke butik yang berdekatan untuk menempah dress dan tuxedo untuk di pakai malam ini.

Aku harap dia lebih percaya pada aku mulai malam ini!

Taehyung telah mengaturkan segalanya, sekarang dia hanya perlu tinggal di bilik homestay yang lain.

Malam itu...

Hyera ke hulu hilir apabila taehyung masih belum pulang, mana tahu lemas ke, salah bilik ke, kena makan dengan ikan jerung ke. Tak begitu?

Ting tong!

"Ha, mesti taempe!"

Buka sahaja pintu, terdapat dua orang yeoja yang merupakan pekerja di sini ingatkan taehyung, baru sahaja dia ingin membebel.

"Puan hyera? Ini baju untuk puan dan tepat pukul 9 puan akan diiringi oleh kami berdua okay?"

Baru sahaja ingin bertanya, lesap terus.

Dress apa ni? Cantiknya!

Sedang belek baju itu, terdapat satu kertas kecil di baju itu.

Hyera terus baca.

Hei ma wife? Don't worry 'bout me, now you the dress and I want you wear the dress.. I know you are so beautiful when you wearing the dress.

~ taehyung ♥

Ohh daripada taehyung, tapi untuk apa? Dah nak pukul sembilan dah ni, lagi 20 minit sahaja sempat lah.

9.00 p.m.

Ting tong!

"Puan? Have you done?"

"Yes.."

Hyera membuka pintu bilik, lalu terus kunci pintu tersebut.

"Wow.. you look so beautiful!"

"Hehe really? Thank you"

"My pleasure, oh come on. Mesti Encik Taehyung sudah lama menunggu"

Kata perempuan tersebut sambil tersenyum.

"Taehyung? Kenapa?"

Soalku, perempuan tersebut hanya membalas dengan senyuman.

"Goodbye Puan Hyera"

"Waitt--"

Perempuan tersebut telah meninggalkannya bersendirian di tempat yang agak gelap, angin yang bertiupan menyebabkan dia berjalan agak laju kerana ketakutan.

Hyera menunduk kearah bawah apabila dia terpijak sesuatu.

Kertas yang berwarna pink berbentuk burung itu diambil lalu di buka.

Just go straight princess

~ your prince

Straight? Oh okay.

Sudah lima minit dia berjalan, sedang dia berjalan dia ternampak lagi satu kertas tetapi berwarna biru laut dan berbentuk love.

Turn left

Hyera ternampak simpang ke kiri dan ke kanan, dia mengikut arah kiri dan ternampak satu khemah yang dihiasi denga tema seperti bajunya, putih.

Tudak terkata di buatnya kerana khemah tersebut terlalu cantik.

Dan ianya candle light dinner. Hyera tersenyum melihat hiasan tersebut.

Tiba-tiba sahaja matanya itu ditutup oleh kain.

"Hei princess, cantiknya isteri aku malam ini."

Taehyung membuka kain tersebut apabila hyera telah duduk di kerusi hadapannya.

"Taehyung? Kenapa buat semua ni? Membazir lah"

Taehyung mencebik kecil, "apasalahnya untuk isteri terchentaaa"

Taehyung mengambil tempat duduk di hadapan hyera.

"Hyera.. mulai hari malam ini, kau kena jadi isteri aku yang tercinta, aku cintakan kau, aku sayangkan kau, aku harap kau terima cinta aku, dan aku harap kau setia pada aku selamanya"

"Yes taehyung, saya terima awak sebagai seorang suami, saya pun cintakan awak, sayangkan awak, saya akan menjadi isteri mithali di mata awak, dan saya akan setia pada awak selamanya"

Pada malam itu mereka berdua kelihatan sangat bahagia, ketawa bersama. Hyera mengharapkan hubungan ini kekal selamanya.

Aku harap kau percaya semua ni hyera. Taehyung tersenyum melihat hyera.

Mr. Cold : TaehyungWhere stories live. Discover now