Telefon yang berada di sebelah hyera di tenung, tiada sebarang noti yang masuk.
Erm.. kata nak call, kenapa tak call dari semalam lagi? Mungkin terlalu sibuk kerja di sana? Positif jelah hyera.
Desis hatinya.
Mood hilang apabila suaminya tidak telefon.
"Hyera? Kau ni asyik terperap je dalam bilik ni, jom lah keluar. Lagipun petang nanti kita dah nak balik.. dah lah susah nak pergi sini"
Hyemi bercekak pinggang melihat rakannya yang sedang dilema itu, bukan dia tidak tahu rakannya menunggu suaminya untuk telefon.
"Aku tunggu taehyung telefon"
Hyemi memutarkan matanya ke atas. "Dari semalam lagi dia tak telefon kan? Apa yang kau nak tunggu? Kalau dia kata nak telefon semalam dah lama dia call kau, aku bukannya apa. Aku risaukan kesihatan kau dan baby dalam perut tu.. dari pagi lagi tak makan kesian baby tu"
Bebel Hyemi.
Erm.. betul juga, baby maafkan eomma nae?
Hyera mengusap perutnya yang masih kecil itu sambil tersenyum tipis.
Segera dia bangun keluar dari bilik di ikuti hyemi di belakang.
"Aku lapar.. kau masak apa?"
Soal Hyera, "Sana ada buat sandwich, adalah sikit nugget, kentang goreng"
Hyera mengangguk.
"Dah jom turun"
●○●
Taehyung's pov
"You, bangun.. dah pagi ni"
Aku tersedar dari tidurku apabila di kejutkan, a..aku kat mana ni?
Peningnya kepala aku! Erghh!
Oh malam tadi mabukkan? Yes, tapi separuh mabuk.
Aku tak ingat sangat apa jadi malam tadi dan macam mana aku boleh ada dalam bilik dengan aira.
Aku memandang ke arah badanku, oh gosh.
"K..kenapa kita tak pakai baju ni???"
Soalku, apa aku buat malam tadi???
"Kita have fun lah by the way, I suka you malam tadi.. so sexy"
Balasnya lalu memelukku.
Have fun? Jangan cakap.
YA ALLAH KALAU BINI AKU TAHU MACAM MANA?
MACAM MANA KALAU DIA MENGANDUNG?
ERGH
Lek. Lek. Kahwin je senang.
Hahahaha
Bijak aku.
"Dahlah I nak mandi"
Balasku lalu mencapai pakaianku.
●○●
"$300 sir"
Selesai membuat pembayaran, aku dan aira pergi ke rumah dia.
"You, kita shopping nak tak?"
"Erm, jangan lama-lama, lagipun nanti kita kena masuk office"
"Thank you honey!"
"Youre welcome"
Skip
"Kau rasa betul ke kau buat benda ni? Kau tu dah berbini taehyung, ingat sikit bini kau tu.. kalau dia tahu macam mana?"
Soal jimin, taehyung yang sedang menyisip kopi hanya memandang malas.
"Kahwin jelah, apa susah"
"Memang susah, kecil hati dia nanti. Even aku ni playboy aku tak akan buat macam ni dekat isteri aku, sebab aku sayang dia, cintakan dia..."
Jimin berhenti seketika, lalu muka kawannya di pandang.
"Kau sebenarnya sayang tak dekat isteri kau?"
Soal jimin dengan muka sedikit marah, siapa je tak marah.
"Aku...."
●○●
"Terima kasih ye Daniel, kalau awak takde tadi... saya tak tahu lah apa jadi pada saya dengan baby"
Hyera menundukkan kepalanya, ye dia pengsan akibat pening kepala yang amat sakit tadi.
Nasib sahaja Daniel ternampak dia di hadapan homestay Hyera.
Kawan-kawan Hyera pula berada di pantai, mandi di sana.
"Eh takpelah, lagipun kita kan dah berkawan.. kawan mestilah tolong kawan.. hehehe"
Kata Daniel, terserlah kecomelannya apabila tersengih, dengan dua batang gigi arnab nya itu.
Cemburu ai.
"Lepas ni awak nak pergi pantai kan?"
'"Ah ye.. kalau awak sibuk tak apa saya boleh ambil teksi di sekitar sini"
"Eh taklah, saya pun nak ke sana, saja ambil angin..."
"Ohh"
Pantai.
"Kau dah buat kerja kau?"
"Sudah, dah habis teruk lebam muka diorang kena belasah dengan saya... hahahaha"
"Kau yakin dia dah tak kacau hyera?"
"Yes sir.. sebab saya ikut diorang, saya terdengar perbualan diorang, diorang kata nak balik dah.. sekarang pun saya dah tak nampak diorang"
"Bagus"
●○●
"Asal aku tak tahu perempuan tu ada pembantu?"
Soal wanita di hadapan mereka, muka di pegang apabila pedih di tumbuk tidak hilang lagi.
"Aku dah siasat perempuan tu memang takde pembantu, lagipun suami dia pun takde upah mana-mana lelaki"
Wanita di hadapannya mengangguk, lalu gelak.
Gila ke?
"Tak apa, yang penting apa yang aku nak dah ada dalam genggaman aku, tinggal tunggu je.. tch.. tch.. we will see. Dah kau boleh pergi kerja kau dah selesai"
Lelaki tersebut pergi meninggalkan wanita tersebut.
"Permainan baru je mula"
YOU ARE READING
Mr. Cold : Taehyung
FanfictionSejahat-jahat dia, dia suami aku, dia pembimbing aku ke syurga bukan syurga, tapi neraka.