20 : Taehyung Al Hattab

1.3K 82 1
                                    

Hyera pov.

Hari yang sedikit gelap tambahan lagi awan yang mendung, petanda bagi hari mahu hujan.

Debum!

Debum!

Sound effect always hancurss.

Bunyi guruh itu makin menakutkan burung-burung gagak yang berterbangan di langit.

Seekor daripada chingunya itu telah terbakar akibat di sambar petir.

Poor bird.

Pfft. Apa yang aku merepek ni? Mohon sepak.

Angin yang bertiup agak kencang ini menambahkan lagi kesejukkan di Korea yang sememangnya suhu di sini bawah 30°C.

Aku menggosok sedikit dua belah bahuku menggunakan tangan supaya dapat mengalirkan sedikit haba.

Sedangku menikmati pemandangan ribut melanda ni ada anak orang menggangguku.

"Erm ni puan hyera kan??"

Soal seorang yeoja yang memakai baju seragam 'nurse'. Aku hanya menganggukkan kepalaku.

Dia tersenyum.

"Suami puan sudah sedar.. mari ikut saya.."

Katanya, aku pun mengikuti langkahnya ke wad milik taempe.

Keluargaku masih tidak tahu bahawa taempe sudah sedar..

"Saya pergi dulu ye puan.. kalau ada apa-apa terus sahaja tekan button merah di situ... annyeong"

Jelasnya, aku mengagguk kali kedua dan nurse tersebut beredar dari sini.

Aku memulas tombol pintu wad taempe.

Klerrkkk

Aku nampak taempe tengah baring, dan dia sedar kehadiranku. Mimik mukanya itu kelihatan seakan-akan pelik?

Asing sangatkah?

Atau.... dia dah kena amnesia?

Aku datang kearahnya, dan muka dia sekali lagi kehairanan.

"Ta--"

"Who are you?? Where's my wife??"

Soalnya. Kesialan apakah? Bini hang ada dekat depan mata hang ni.

"Sa--"

"Oh.. awak mesti staff baru saya kan???"

Soalnya lagi. Kecik besor kecik besor je aku tengok dia ni. Aku pandang mukanya. Ehh jap.. taempe kan ada kesan parut di wajahnya. Tapi mana?

Pakai dermatiss romantis ke?

"Tae--"

Klerkkk

SIAPA LAGI YANG NAK KACAU AKU NI?? BERAPA KALI AYAT AKU KENA POTONG NI??

AUTHOR! WHERE IS AUTHOR?? KENAPA SEMUA POTONG CAKAP AKU HARINI??

PENAT AKU DARIPADA TADI LAGI TAEHYUNG3

KK RA KK.

"Hyera ikut saya sekejap.."

Kata seorang yeoja yang agak sopan, sambil tersenyum manis kearah ku.

Aku mengikutinya.

Lantaklah anda taempe.

"Erm.. kalau tidak keberatan boleh tak saya nak tahu.. awak ni siapa ye? Ada hubungan apa-apa ke dengan taehyung?"

Soalku. Dia memandang wajahku, tenang. Ada kubur di sebalik nisan ni..

"Ye... saya isteri kepada taehyung, dan nama saya aira"

Jelasnya. Wait.. bila masa dia kahwin lagi? Dan nama dia a-aira kan????

Kan??

Aku tak salah dengarkan??

Ikan??

Kk ra.

Jap.. kenapa pula mata aku nak berair pula?

Ha.ha

"Eh... jalan salah faham!"

Katanya cemas.

"Unnie.. jangan ke jalan?"

"Aish typo kk typo.. macam ni, kita ni dah tertukar suami.. nama suami saya pun taehyung dan muka mereka pun sama.."

Katanya. Kk aku tengah blur.

SO, KAU NAK CAKAP YANG AKU NI TERSALAH 'SUAMI' LAH NI???

CUKUPLAH KISAH BAU HARUMAN BANGUN TIDUR AKU.. SEKARANG NI WRONG HUSBAND-HUSBAND PULA??

Thats mean taempe tak kahwin?

I mean tak kahwin with yeoja lain.. hoke.

"Ah.. lepastu?"

Dia menepuk dahinya.

"Dey.. kau tak nak suami kau balik kah?"

Katanya. Oh ye. Bongok betul aku ni. Pfft. Tulah dulu asyik bekung bengkung apa benda jadah tu dengan Sajat unnie, terbawa-bawa sekali sajatnya.

"Ehem.. agak kebengangan akibat tertukar suami, tapi mana suami saya sekrang?"

Soalku.

"Mari ikut unnie.."

Aku mengangguk lalu mengikuti langkahnya.

Tiba sahaja di wad yang sama tingkat berbeza tempat, vvvvip.

"Ni wad suami kamu.. erm.. kisah fake tentang salah suami tu kita lupakan sahaja.. erm unnie gerak dulu ye.. apa-apa roger"

Katanya, lepastu blah gitu je.

°]°

Klerkkkkkkk lerkkk lerkkkk

Lain macam je sound effect dia
°]°

"T-taehyung??"

Soalku, aku memandang kearah seorang lelaki yang bersandar di katilnya itu sambil memandang siling putih.

Dia memandang kearahku.

"Kau siapa?"


____________________________________

Tbc...

"Kau siapa??"

Aku manusia... pabo taehyung wafer sendiri pun tak hingat
°]°...

Finally.. dapat juga aku hupdate sudah sekian lama aku tak hupdate...

Pale ku.. sedangkan baru 2 hari lpas tak hupdate.. tapi bagaikan sudah seminggu...

Sorry lama tak hupdate.. macam biasa author busy and author tak beberapa sihat rest tak cukup...

Sorry again..

Wait for next chapter.. datangnya watak baru..

Vomment??
♥♥



Mr. Cold : TaehyungWhere stories live. Discover now