Hyera dan taehyung melangkah memasuki butik pengantin yang mewah ini.
"Selamat datang.. ada apa-apa yang kami boleh bantu?"
Sapa seorang yeoja yang berpakaian kerja di butik tersebut, Yena.
"Erm... kami mahu baju pengantin yang bertemakan biru dan laut..."
Kata taehyung sambil matanya melihat pakaian-pakaian di butik tersebut.
"Tunggu sebentar ye.."
Maaf pandai-pandai hang lah google baju pengantin tema biru laut HAHAHA ><
"Ini bajunya..."
Yena menyerahkan dress bertemakan biru laut.
"Pilihlah yang simple... aku tak nak kau pakai sexy2 nanti.."
Hyera pov
Tak... masalahnya aku ke kau yang nak pilih baju? Kau namja pergi lah tengok baju yang sesuai dengan kau..
"Kalau saya pakai sexy2 pun bukan awak tengok pun.."
Balasku. Nyemak je.. aku yang nak pakai suka hati aku lah..
"Aku memang tak hingin pun nak tengok kau.. lainlah 2 ekor namja yang tergila2 kan kau.. aku pun tak tahulah apa yang ada pada diri kau ni.. setahu aku kau ni biasa je... takde yang special pun.."
"Jangan nak menghina seseorang kalau tak kenal... kau pun sama. Jangan ingat aku hingin nak kahwin dengan kau? Aku lagi bahagia dengan suga berbanding dengan orang dingin macam kau..."
Balasnya. Asal kau ni mulut puaka erk? Agak-agak kau ni dah terlebih telan tempe ni..
Fikir aku hamak lah kahwin dengan kau?
Dasar namja tak sedar diri.
"Erm... encik saya pergi dulu... saya rasa saya tak patut masuk campur..."
Kata yena. Memang taklah aku nak bertengkar dengan mamat poyo ni..
"Erh takpe... meh teman saya try baju.."
Kataku lalu menarik tangan yena ke tempat fitting room. Tak hingin aku nak duduk lama-lama dekat situ.
"Ermm berat untuk saya bertanya... erm ni pun kalau puan tak marah"
Aku memandang yera pelik. Aku mengerutkan dahiku.
"Hah? Maksud awak? Tanya jelah.."
"Erm.. p-puan ni kahwin paksa ke?" Soalnya. Patutlah.
"Aah... terlebih paksa.. apalah nasib saya bakal dapat lelaki mulut puaka macam tu.."
Kataku.
"Puan nak tahu tak? Orang yang kahwin paksa ni lebih bahagia tau..."
Katanya sambil tersengih. Ha.ha.ha. aku? Nak bahagia dengan dia? Dia? DIA?
"Heh tak semua orang macam tu... mana tahu kitorang tak bahagia... saya terima ni pun supaya tak nak parents saya kecewa dengan saya... lagipun saya dah ada pasangan sendiri"
Aku sedih. Awal-awal dah kena kahwin. Aku nak merasa juga hidup berbujang ni.
"Harap-haraplah puan bahagia... saya doakan"
Katanya sambil membetulkan dress yang telah tersarung di tubuh ku.
Aku hanya senyum.
"Okay perfect! Ngam-ngam je... kita pakai ukuran baju ni ke nak besarkan lagi?"
Soalnya sambil membetulkan baju yang ku pakai. Aku hanya membelek bajunya.
Okay kut.
"Erm tak payah lah.. saiz ni pun dah ok.. and saya ambil yang ni jelah."
YOU ARE READING
Mr. Cold : Taehyung
FanfictionSejahat-jahat dia, dia suami aku, dia pembimbing aku ke syurga bukan syurga, tapi neraka.