Selesai sahaja majlis perkahwinan mereka, ahli keluarga mereka pulang ke rumah untuk berehat.
Taehyung & Hyera
Taehyung memakai baju t-shirt lengan pendek dan seluar pendek berwarna hitam.
Manakala Hyera pula hanya bermain phone sambil meniarap di atas katil.
"Aku nak kita berlakon bahagia sahaja depan mereka, aku tak nak keluarga aku kecewa..."
Kata Taehyung sambil memandang kosong Hyera yang sedang bermain phone.
"Hm"
Balas Hyera, matanya masih tertumpu pada phonenya.
Tok tok
"Taehyung, Rara... ni eomma. Marilah keluar, kami ada benda mahu berbincang dengan kamu berdua."
Kata eomma rara. Mereka saling berpandangan dan keadaan menjadi senyap seketika setelah eomma rara pergi.
Hyera terus keluar dari bilik tanpa respon daripada Taehyung.
Taehyung yang blank itu terus mengikuti langkah isterinya itu.
Skip.
Hyera mengemas barang-barangnya, kerana rara bakal berpindah sebentar lagi.
Mukanya merah menahan marah apabila keluarganya sudah membeli rumah untuk taehyung dan hyera.
Dan mulai hari ini juga dia bakal berpindah ke rumah baru tersebut.
Flashback
"Kami ada benda mahu dibincang ni... duduk dulu"- eomma tae
"Macam ni... kami sudah belikan rumah untuk kamu berdua di sana, agak jauh dari sekolah kamu...kamu berdua akan mulakan hidup baru, berumah tangga
Dan kami harap kamu sukakan rumahnya... ini kunci rumahnya"- appa rara
Kunci yang dipegang oleh appa tae bertukar tangan dengan taehyung.
"Nae.. kami akan pindah malam ni"- tae
End flashback
Hyera pov
Yang si taempe tu pun satu! Cepat sangat nak pindah! Nasiblah sekolah aku tak ditukar!
Aku memasukkan krim mukaku lalu begnya dizip.
"Dah siap belum"
Soal taehyung sambil mengangkat beg besar aku yang lagi satu.
"Hm.."
Aku keluar dari bilik bersama taehyung, maklumlah berlakon.
"Kami gerak dulu... annyeong"
Kata taehyung dengan senyum nipisnya itu. Keikhlasan? Hampeh.
"Nae..."
Aku memasukkan begku di dalam bonet keretanya lalu memasuki kereta setelah berpelukkan dengan keluargaku.
Aish.. lepas ni aku tak boleh nak curi boxer oppa, tak boleh jumpa nenek mak cik fazura, tak boleh make up muka oppa time dia tidur, apa lagi? Tu jelah kot.
Aku memejamkan mata.
Keadaan menjadi sunyi. Radio pun tidak dibuka. Rosak kot.
"Lepas ni... kau jangan ingat kau bebas lah... aku akan hantar dua bodyguard untuk kau. Aku dapat tahu kau keluar tanpa izin aku. Naya kau kena dengan aku!"
Kata taehyung sambil--. Aku manalah tahu, aku kan tutup mata. Kata-katanya aku biarkan tiada jawapan dariku.
Kisah apa aku.
Skip.
Mana pula maid dekat rumah ni. Aku meletakkan beg sekolahku di bawah tangga sementara.
Aku berjalan menuju ke dapur apabila tekakku berasa kering.
Setelah minum aku kembali ke ruang tamu. Aku menaiki tangga lalu mencari bilik milikku.
Bilik hujung?
Baik aku tidur dekat sana..
Aku memulas tombol bilik tersebut lalu membuka lampu bilik tersebut supaya cahaya memasuki bilik tersebut.
Erm... boleh lah~
Aku mengambil beg pakaianku yang berada di luar bilik lalu di bawa masuk.
Aku menggantung pakaian seragamku dan baju yang lain. Setelah siap, aku membuka aircond.
HAHAHAHA punyalah dah lama duduk dalam bilik ngemas tak buka aircond, patutlah panas semacam je macam banyak dosa pula..
Pfft.
Aku menutup mataku akibat terlalu letih dan berasa mengantuk.
Ppamm!
"Oi mak kau melambung.. eii bodoh punya makhluk."
Aku menjeling taempe yang masuk ke dalam bilikku lalu menyilangkan tangan di dadanya.
"Ikut aku.."
Katanya. Aku hanya biarkan sahaja. Wei eden ni penat tahu tak?
"Shuu lah sana... saya penat"
Balasku tanpa memandangnya.
"Kau isteri aku kena layan aku, by the way this is our first night right? So, we should?"
Apakah. Aku sheram.
Suami syapa ni? Seyya tak ngaku... anda yang tengah baca pi bawa dia balik.
"Taehyung, awak faham tak apa itu penat? Lain kali tak boleh ke? Hah? Bukan awak yang kemas baju awak saya yang kemas.."
Aku merenungnya tajam.
"Okay kalau macam tu..."
Dia mencempung tubuhku lalu di bawa turun. Aku menjerit kecil.
Bilik stor.
Dia nak suruh aku kemas ke?
"I think... this is your first night.. so enjoy!"
Dia mengunci pintu bilik stor. Tersebut.
Aku cuba buka. Tak boleh.
PPAMM!
Aku sepak pintu tu.
Bodoh punya taehyung... apa dosa aku? Aku takde pula sakitkan hati kau.. i swear... aku takkan bagi kau kemaafan.
Dengan keadaan yang gelap, kotor, sejuk ni menambahkan lagi ketakutanku.
Aku menggosok lenganku untuk mengalirkan haba.
Eomma appa oppa...
Akhirnya aku terlelap di dalam stor yang gelap ini.
Jangan cakap dengan aku ada tikus.
____________________________________
Tbc...
Uishh jahatnya taempe! Apa salah si hyera? Sampi kau buat dia macam tu?
Adelah sebabnya...
Nak tahu..?
Wait for next chapter!
Vote?
Comment?
♥♥♥♥
YOU ARE READING
Mr. Cold : Taehyung
FanfictionSejahat-jahat dia, dia suami aku, dia pembimbing aku ke syurga bukan syurga, tapi neraka.