Die avond zat ik op Facebook met mijn vrienden te chatten. Het was een drukke dag geweest, ’s ochtends de make-over en de intro opnemen. Gelijk daarna de ontmoeting met de klas en daarna 2 uur Engels. Na de pauze werd ik samen met Kate geroepen en moesten we een scene opnemen van dat we aankwamen bij het gebouw. Dat hielt in dat we zo mooi mogelijk uit een auto moesten stappen en daarna heel verbaast moesten doen over de pracht van het gebouw.m Toen ik eindelijk klaar was kreeg ik een nieuwe telefoon in mijn handen gedrukt met de opdracht om altijd bereikbaar te zijn. Toen ik net een uur dansen achter de rug had kreeg ik de mededeling dat ik zo veel mogelijk moest gaan twitteren zodat fans konden lezen wat ik deed. Uitgeput was ik na nog een paar lessen uiteindelijk op mijn grote nieuwe kamer aangekomen en had Kate daar half dood op haar bed aangetroffen.
En nu gooide ik al mijn frustraties er uit via Facebook.
Pfff, ik heb echt belachelijk hard gewerkt vandaag.
Mason: Ja, want jij hebt zooo’n vervelend leven ;)
Heather: Dat niet, maar dat wil niet zeggen dat ik niet hard moet werken!
Sanne: Wat moest je doen dan?
Heather: Moest van alles opnemen voor Future Faces en ook nog eens heel veel school
Kate: Me too!
Heather: Since when do you speak NL?
Kate: I don’t, but google translate does ;)
Heather: haha.
Ik sloot Facebook af en keek naar Kate die haar duim naar me opstak vanaf de andere kant van de kamer. ‘Hoe kan het eigenlijk dat je zo goed Engels spreekt?’ Vroeg Kate opeens. ‘Mijn vader is Engels.’ Legde ik uit en ze knikte. ‘Ik ben half Spaans.’ Vertelde ze terwijl ze op haar laptop begon te typen. Verbaast keek ik op. ‘Echt? Dus je bent half Engels en half Spaans?’ Vroeg ik, maar toen zag ik haar wat donkere huid en bruine ogen en was verbaast dat ik het niet eerder had gezien. Voordat Kate kon antwoorden klonken 2 verschillende melodietjes door elkaar en Kate en ik grepen tegelijkertijd naar onze mobiel.
Kom nu naar lokaal 122. Neem je mooie stem mee.
Gr. Thomas.
‘Jij ook?’ Vroeg ik aan Kate en ze knikte. Samen stonden we op en liepen de trappen af naar de 2e verdieping waar we niet alleen Thomas aantroffen maar ook Lee-Yang, Steph en onze zang juf Mrs. Wesley. ‘Ik weet dat het een drukke dag was vandaag, maar we moeten het allemaal een beetje op gang krijgen allemaal.’ Verontschuldigde Thomas. ‘Maar dit is het laatste van vandaag.’ Beloofde hij. Hij drukte op een knopje en er begon muziek te spelen, het was een aanstekelijk nummer ingezongen door een vrouw met een vale stem. Toen het nummer afgelopen was keek Thomas Anderson ons allemaal bedenkelijk aan. ‘Dit wordt het intronummer dat jullie gaan inzingen. Het heet heel toepasselijk: Future Faces, en ik wil graag dat jullie het een beetje gaan oefenen. Als ik over een half uur terug kom wil ik graag een stukje horen en dan nemen we overmorgen het hele nummer op.’ Legde hij uit. ‘Een half uur maar?’ Mompelde Lee-Yang bezorgd. ‘Ik ga jullie helpen!’ Kalmeerde Mrs. Wesley haar en ze knikte opgelucht. Thomas zwaaide en wenste ons succes en toen zette Mrs. Wesley de muziek aan. Tijdens het nummer legde ze uit wie wat zou zingen en het viel me op dat ze precies de goede stukken hat uitgezocht voor iedereen. Een paar keer zongen we met de vrouw mee, en toen kwamen we bij het meerstemmige stuk. ‘Lee-Yang, ik wil graag dat jij de lage stem zingt, en Steph jij doet de Mezzo sopraan. En dan kan Kate de bovenstem doen en dan doet Heather de add lips.’ Verdeelde ze handig en we knikte braaf. Ze liet het horen en zachtjes probeerde ik de add lips mee te zingen. Toen Mrs. Wesley tevreden was zette ze de Backintrack aan en moesten we het alleen zingen. Ik was verbaast over hoe goed het al ging, maar ik bedacht me dat we dat vooral te danken hadden aan de kundigheid van Mrs. Wesley.
We are the future
Not yet the past
Just give us a chanche
To shine
De laatste woorden eindigde ik in een add lip en Mrs. Wesley klapte goedkeurend in haar handen. Ik luisterde hoe Lee-Yang met haar prachtige stem haar stuk foutloos zong en toen kwam het meerstemmige stuk. De add lip ging nog niet zo goed en boos beet ik op mijn lip. ‘Maak je geen zorgen, gewoon nog even oefenen.’ Verzekerde Mrs. Wesley me en ik knikte dankbaar. Plots sprong de deur open en kwamen er een paar leerlingen van 1A binnenstormen. Een blondharige jongen sprong naar voren en keek ons vol bewondering aan. ‘Is het waar dat jullie-‘ Begon hij maar voordat hij zijn zin af kon maken duwde Mrs. Wesley ze weer naar buiten en deed de deur op slot. Verbouwereerd keek ik naar de deur. ‘Wat was dat nou?’ Vroeg ik verbaast. Mrs. Wesley glimlachte en zei: ‘Dat was een glimp uit de toekomst.’ Ik fronste mijn wenkbrauwen. ‘Wat bedoelt u daar nou weer mee?’ ‘Dat dit iets is wat hoort bij het beroemd worden, je wilt niet weten wat je later op je bord krijgt.’ Grinnikte. ‘Ik denk dat dat een minder leuke kant is van beroemd zijn.’ Stelde Steph vast en Mrs. Wesley knikte wijs.
‘Fans zijn de leukste en minst leuke kant van beroemd zijn.’
Nadat Mr. Anderson had goedgekeurd wat we hadden geoefend waren Kate en ik naar onze kamer gegaan. Kate en ik hadden afgesproken dat als we nog een sms’je van Thomas zouden krijgen we simpelweg niet zouden reageren, en daar zouden we ons aan hoeden. Niet dat we nog sms’jes kregen, tenminste niet van hem. Na een Sms’je van mijn moeder besloot ik een mail aan het thuisfront te schrijven.
From: Heather
To: Mijn lieve ouders
Subject: Hallo
Hey mensjes thuis.
Ik las jullie sms’jes en ik besloot weer eens wat van me te laten horen. Het gaat heel goed met mij, al ben ik wel heel moe. Het is heel hard werken om Hoofpersoon te zijn en ik heb ondertussen al een hele make-over gehad. Oh ja! Dat wisten jullie nog niet! Ik heb nu rood haar, een compleet nieuwe garderobe en een hele vette kamer die ik deel met Kate. Ik zal wel een paar foto’s sturen van al die nieuwe dingen. We moesten vandaag allemaal net doen alsof we net op school kwamen dus Mr. Prix mocht zijn welkomst speech helemaal op nieuw doen wat hij natuurlijk geweldig vond en wij iets minder geweldig. Verder moeten we overmorgen de titelsong gaan inzingen wat echt ongelooflijk stoer is! Ik heb geen spijt dat ik naar Londen ben gekomen, al mis ik jullie wel heel erg.
Hoe gaat het met jullie?’ Loopt het restaurant nog wel nu ik weg ben? Ik ben benieuwt en ik kom snel weer eens naar huis.
Heel veel kusjes,
Heather.
Ik sloot mijn computer af en zag dat Kate in slaap gevallen was. Ze had haar kleren nog aan en lag boven op de deken te slapen, Ik liep zachtjes naar haar toe en legde een fleecedeken over haar heen. Ze lag er schattig bij, met haar mond open. Snel kleedde ik me in de badkamer om, ongeveer de enige plek waar géén camera’s hingen en liep toen naar mijn bed.
Eindelijk lekker slapen!
JE LEEST
Future Faces
Teen FictionIk voelde zijn sterke arm om me heen en samen kwamen we weer boven. Zeiknat en lachend keek ik hem aan, zijn blauwe ogen twinkelden van plezier. Een seconde lang keek hij me aan en ik zag zijn blik veranderen van vrolijk naar serieus. Toen boog hij...