chapter 1

302 25 0
                                    

Hwang eunbi nama seorang gadis yg sedang berdiri betul2 di seberang jalan yg sdg menunggu lampu perjalan kaki bertukar warna kepada hijau..

Gadis bernama hwang eunbi ini senang dipanggil dgn nama eunbi.. eunbi seorang gadis yg x berapa cantik dri segi perpakaian tapi cantik dri segi unik mukanya.. x perlu tambah apa2 dimuka.. eunbi tetap kelihatan sangat cantik.. cuma pakaiannya x berapa kena dgn gayanya dan mukanya...

Dn kerana itulah.. sampai sekarang eunbi belum lagi dpat pekerjaan.. eunbi mngambik jurusan manager.. jurusan itu baginya susah untuk mendpat pekerjaan..

Ini lah eunbi.. dri dulu dia x pernah fikirnya jurusan yg dia abik itu susah untuk mendapt pekerjaan..  skrang dia sendirinya mengeluh..

Lampu bertukar kepada hijau.. eunbi mengambil langkah untuk jalan keran dia lambat jalan.. asyik temenung dia lupa yg lampu dh bertukar kpd hijau dri tadi..

Baru sampai di pertengah jalan lampu dh pun merah.. tiba2 ada kereta bergerak laju.. eunbi yg melihat terduduk memeluk lutut.. kereta itu berhenti betul2 disebelahnya.. pemandu itu turun lalu memarahi eunbi..

"Woi!! Kalau nk mati sekali pun jgn la kat sini.!!. " pemandu itu..

Eunbi bangun lalu memarahinya kmbali..

"Kau tu.. lampu baru nk hijau yg kau bawak laju2 dh knp.. kau sapa??" Eunbi

"Kau tau aku bawa idol kpop.. kalau mereka kenapa2 mcm mna.. hari nir dh la mereka debut.." pemandu..

"Ya salah kau!!.. bukan aku!!" Eunbi

"Yg kau pergi lintas buat apa??" Pemandu x mahu kalah padahal dh lambat..

"Dh salh x nk ngaku.. aku tumbuk kang.. oku terus.." eunbi memukul kereta tersebut dn berlalu pergi..

"Woi!! Kau thu x kereta nie mahal.." prmandu itu..

Eunbi mengabaikan kata2 pemandu itu lalu mengibaskan rambut panjangnya.. pemandu itu pun masuk kedlam kereta krna dri tadi orang2 dibelakangnya membunyikan hon berkali2..

Skip//

Eunbi buntu untuk cri kerja dimana lagi.. dia berasa menyesal kerana ambik jurusan itu.  Tiba2 dia terbaca satu kertas yg ditampal di sebatang pokok dihadapannya..

Eunbi membetulkan pakaian lalu melangkah pergi ke tempat yg disuruh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eunbi membetulkan pakaian lalu melangkah pergi ke tempat yg disuruh.

Sampai disana dia membetulkan lagi pakaiannya serta rambutnya yg sedikit kusut.. lalu menaiki lif dan naik ke tingkat 14..

Sampai di tingkat 14.. eunbimelihat ramai yg mahu temu duga.. eunbi melihat pakaian mereka dan bandingkan pakaiannya.. eunbi hanya mengeluh.. 

"Emm.. aku boleh dpt ke kerja nie?? Tngok la mereka tu.. semua cantik2.. hensem.. sdgkn aku.. mcm nie..  sorang laki pun x pandang.. dhla cuba dulu la.. " eunbi dlm hati.. lalu pergi ke kuanter pertanyaan.

Sampai di meja kuanter pertanyaan.. yeoja yg ada disitu hanya memandang eunbi atas bawah lalu tersenyum.. ingin ketawa..

Riak muka eunbi dh lain.. eunbi mahu balikkan badannya tapi ditanya oleh yeoja itu..

"Ada perlu apa??" Yeoja  

"Saya mahu temu duga untuk menjdai manager." Eunbi memberikan resumenya..

"Ok.. miss sila duduk dulu nnty saya panggil.. " yeoja itu..

Eunbi memusingkan badannya berjalan smabil hatinya berbicara  

"Kau tengok.. yeoja tu nk gelak tengok kau..  kau nie layak ker jadi manager idol kpop.. dh la x cantik.. pakaian org miskin.. emm" eunbi

Tiba2 eunbi terlanggar dgn seseorang.. sinb terjatuh..

"Eunbi!!" Seseorang yg memanggilnya..

Eunbi mendongak untuk melihat siapanya memanggilnya..

"Hwiyoung!" Eunbi

Lalu hwiyoung menghulurkan tangan untuk membantu eunbi bangun.. 

"Kau buat apa disini??" Hwiyoung..

"Aku nk jadi manager" eunbi

Ramai orang menyaksikan kejadian.. kerana hwiyoung salah satu anggota kumpulan SF9.. yg baru dlm industri kpop.

"Hah.. apa kata kau saja la jadi manager kitaorang" hwiyoung. 

("Kitaorang"x terlalu gedik ker??🤔🤔)
Ala biaq la.. asal faham ok 😎😎😎

Belum eunbi nk buka mulut.. ada senyuman dibibir eunbi

"Hah.. kau nk yeoja nie jadi manager kita??" Taeyang..

"Yup." Hwiyoung mengangguk

"Kau biar betul.. masih ramai lagi nk interview.. dn masih ramai lagi cantik dri yeoja nie.." taeyang. 

"Kau cri yg cantik ke.. org biar kita cari yg boleh buat kerja mcm eunbi..  aku kenal eunbi dh lama.. so aku tau dia boleh bekerja sebaik yg mungkin.." hwiyoung membela. 

"Kau tengok la.. pakaian dia.. mcm mna dia nk uruskn kita.. nty apa yg dia pakai bagi kita pakai.. " taeyang..

Hwiyoung baru nk buka mulut

"Sudah2.. aku nk balik" eunbi . hilang terus senyuman dibibirnya..

Eunbi melangkah pergi tapi■■■

"Miss hwang eunbi" yeoja dikuanter itu memanggilnya..

Eunbi memusingkan badan dn pergi ke arah kuanter..

"Miss hwang.. kamu boleh masuk ke bilik 101.. di sebelah kanan" yeoja itu..

"Kalau saya nk tarik diri boleh??" Eunbi.

"X boleh.. sbb resume miss dh smapai kat org dlm.. so miss harus interview dulu baru boleh tarik diri.. dn harus berserta alasan yg kukuh.." yeoja..

"Ala.. x payah alasan bagai.. saya selalu tarik diri mcm tu jer" eunbi.

"Tapi ini.. jawatan manager idol kpop. So x boleh buat main2.. " yeoja itu berkeras.

Eunbi masih lagi berdiri disitu.. lalu yeoja itu menarik tangan eunbi ke bilik 101.. eunbi keraskan badan dan terpaksa yeoja itu memanggil seseorang iaitu rakannya.. mereka berdua menarik eunbi sampai ke bilik tersebut.. yeoja itu geram lalu menolak eunbi masuk ke dlam bilik itu..

■■■■■■■■BERSAMBUNG■■■■■■■■■

Hai guys bertemu kembali.. selamat membaca chapter seterusnya.. sory la kalau x best.. kalau best vote la..

• kali nie kalau x banyak yg vote.. author malas nk buat cerita nie. Sbb ff author yg lain sama jugak.. banyak yg baca tapi x dak yg vote.. 😢😭😭😭

Vote ye..
Lepas tu follow
Lepas tu enjoy my story

Bye mianhae. 
Asslamuaikum
Annyeonghaesayo

manager of wanna one Where stories live. Discover now