chapter 3

215 14 2
                                    

Sinb baran dan bengang..

"Aku tahu la.. aku x cantik tapi x payah nk hina aku.. kau ingat kau hensem sangat.. alah setakat baru nk debut dh berlagak mcm dh terkenal.. sombong.. x tahu diri.. kau boleh terkenal pun sbb apa?? Kau perlu tahu... kalau kau nk terkenal.. kau x boleh menghina.. kau tahu kalau kau menghina orang.. mungkin benda yg kau hina tu la yg akan bantu kau... kau tahu" sinb menolak badan jungkook yg dri tadi dekat dgnnya..

Lalu melangkah pergi ke pintu dan mencuba untuk membuka pintu.. tapi x boleh..

"Buka pintu nie??" Sinb membantah dgn suara keras dan kuatnya..

Jungkook berjalan ke arah pintu lalu membukanya.. sinb keluar lalu melihat ahli bts yg sedang menunggu diluar bilik.. sinb hanya menunduk hormat...

Sinb smbil jalan smbil memakihamun

"Aish.!!. kurang ajar betul!!.. korang x kenal aku siapa!!.. 3tiga group kpop idol hina aku dlm satu hari!! arh!! Geram betul..aku tahu la.. siapa aku.. tapi x payah nk ckp.. cukup ckp kat belakang sudah la x payah la ckp dpn." Sinb..

Tiba2 mulut sinb dicekup dan dibawa masuk kedlam bilik 101.. rupa2.. kang daniel yg mencekup mulut sinb. 

Sinb mengigit tangan kang daniel.. kang daniel melepaskan sinb..

"Arh... padan muka kau.. lain kali buat lagi.. kau nk apa??" Sinb..

"Kami nk kau jadi manager kami" jisung sebagai ketua..

"X..aku x nk.. " sinb..

Kang daniel masih lagi menahan sakit tangannya..

Jihoon melihat tangan kang daniel..

"Hyung.. tanganmu.. berdarah.." jihoon mendekatkan diri kpd kang daniel..

Sinb terkejut lalu melihat kang daniel memegang tangannya.. sinb berasa bersalah..

"Sini aku ubati.. nie semua pun gara2 aku.. "sinb..

""Mmg salah kau pun" kang daniel..

Sinb mencubit perlahan lengan kang daniel..

"Tapi salah kau jugak.. sapa suruh kau  cekup mulut aku.. kn dh berdarah" sinb

"Oleh kerana kau dh buat tangan aku berdarah.. aku harus jadi manager kami" kang daniel..

"Setuju!!" Semua sekali kecuali kang daniel..

"Aku fikir2 dulu" sinb..

"Arhh!!.. sakit..!" Kang daniel mengada

"Ha.. okay..okay.. aku mahu.. tapi dgn 5 syarat" sinb..

"Apa syarat nya?" Jinyoung dan woojin

"Korang kena dgr ckp aku fham! Dn selebihnya nnty aku bagitau.. " Sinb.. takut2..

"Mesti la.. kami kena dgr.. kau kan manager kami.. " jihoon dan kuan lin

"Ehh.. tadi bukan korang yg mcm x suka aku tu.. banyak tanya.. marah.... knp sekrang korang suka pulak.." sinb.

"Ok.. semua setuju.. kalau sinb jadi manager kita..??" Jisung..

"Ye!!" Semua menjerit kekanak-kanakkn..

Termasuk la kang daniel.. sinb menolak perlahan tangan kang daniel.. selepas melihat kang daniel dh sihat..

Skip///

Wanna one membawa sinb ke rumah mereka.. sampai disana sinb melihat sekelilingi rumah itu.. sungguh indah pemandangan disekeliling rumah itu..

"Wah!!cntiknya tempat nie" sinb dlm hati..

"Hwang eunbi.. marilah masuk.. yg kau tercegat kat luar tu dh knp??" Ong..

"Panggil sinb jer!.. and.. guys.. hari dh lewat ptg so.. aku gerak dulu k.. esok aku dtg sini.. siapkn jadual korang.." sinb..

"Alah.. kau bermalam la kat sini" jihoon

"X boleh.. sbb aku ada hal yg perlu aku selesaikan.. so aku pergi dulu.. bye..." sinb terus lari meninggalkan kawasan rumah wanna one..

"Hyung!! Hyung rasa esok dia dtg x??" Ong kpd minhyuk..

"Sapa dia??" Minyhuk bler

"Sinb la.. siapa lagi??" Ong baran..

"Ohw.. tngk la.." minhyuk ringkas dan padat..

"Aish!!" Ong.

"Dh2 jom masuk.. aku nk masak untuk korang semua.. palli" minhyuk..

"Jgn x dtg sudah! eunbi" jinyoung..

"Lain mcm je kau nie??" Jihoon..

"Kau ingat.. semua suka ke si sinb tu.. kalau kau tahu.. aku yg suruh mereka pilih sinb.. sbb aku nk kenakan dia.." jinyoung..

"Hah kan.. apa salahnya.. sekadar uji."jihoon..

Skip///

Keesokkan harinya sinb dtg dgn menaiki bas.. kerana duitnya hanya cukup untuk naik bas saja..

Sampai disana.. rumah agam wanna one.. sunyi sepi.. sinb memanngil mereka beberapa kali.. smpaikn dia bengang..

Ingin saja kali sinb melangkah pergi.. tiba2.. minhyuk didapur menyahut..

"Ehh.. sinb dh smpai.. jom ikut kami sarapn.. tapi yg lain belum bangun lagi.. so kalau kau rajin... tolong aku gerakkan mereka.. aku nk smbung masak.." minhyuk panjang lebar..

" boleh ja.. tapi mereka x marah aku ker??" Sinb..

"Alah.. kau kan manager kitaorang so.. mereka xkn kata apa punya la" minhyuk..

"Ok".. sinb melangkah naik ke tingkat atas..

Bilik pertama sinb masuk ke bilik jaehwan..

'Tut..tut..tut..

Sinb melangkah masuk.. tapi kelibat jaehwan x ada.. rupa2nya.. jaehwan dh pun siap.. cuba dia duduk di balkoli...

"Sinb dtg la sini.." jaehwan..

"X pa la.. aku nk pergi gerak mereka yg lain.. " sinb..

"Ohw.. pergi la.. jangan mereka baling kau sudah.. " jaegwan melawak..

"Bukan mereka yg baling aku.. tapi aku kot yg baling mereka sampai tingkat bawah.. " sinb..

"Hah bagus jugak tu.. kau baling yg paling nakal.. jinyoung dgn jihoon.. mereka x pernah kena baling so.. ok sangat tu.. " jaehwan

"Ehh.. minhyuk panggil turun bawah.. sarapan.. " sinb sebelum meninggalkan jaehwan..

Bilik kedua sinb melangkah pergi ke bilik kang daniel..

'Tut..tut..tut..

"Masuk la.. x kunci pun" kang daniel..

Sinb membuka pintu.. lalu menjerit apabila kang daniel belum lagi memakai pakaian.. hanya berseluar saja..

"Arhh!". Sinb..

"Sinb!! Aku ingat orang lain.. sbb tu aku bagi masuk.. " kang daniel memakai baju..

"Yg kau x pakai baju lagi pasai apa?? Aku cuma nk bagitau yg minhyuk oppa surah panggil semua turun makan" sinb..

"Ok..ok.. nnty aku turun.. tutup balik pintu.. " kang daniel..

"Hemm.. baiklah.. " sinb bengang..

Sinb melangkah pergi ke bilik seterusnya..

Hai guys... amacam best x?? Kalau best vote la.. kalau x best.. mianhae. 

Bersambung..

♡♡♡♡♡♡♡♡

😘😘😘😘😘

Assalamuaikum
Annyeonghaesayo..

manager of wanna one Where stories live. Discover now