chapter 15

237 22 6
                                    

"Pasai adik aku yg aku x pernah kenal tu aku dh tahu" minhyun. 

"Kau dh tahu..  Apa yg kau tahu?" jackson.. 

"Omma aku mati bersama adik aku yg aku x kenal tu" minhyun smbil mngalir airmata. 

"Kesian hidup kau..  Jessica dh mati..  Krystal pon dh mati..  Adik kau yg kau x kenali pon mati! " jackson ketawa terbahak-bahak

"Kesian kat kau jugk sinb.   Kedua unnie kau dh mati..  Jessica dn krystal adik kepada minhyun" jackson. 

"Mwo!! Kau bohong minho oppa kata jessica unnie baik2 saja dihongkong." sinb mengalirkan airmata

"Kau nie sebenarnya nak apa??" jinyoung

"Ohw kau satu lagi..  Tapi kau x penting bagi aku.  Sinb kau x pernah tahu yg kau ada oppa lagi slain aku.  Aku nie cuma oppa tiri kau je. Oppa kandung ada dpan mata kau selama 3 bulan nie.  Cuma kau dgn dia yg x tau.  Tapi kesian oppa kau fikir kau dh mati" jackson

"Apa maksud kau?".. Minhyun.

"Okay..  Krystal adik kepada kau minyun..  Unnie kepada sinb..  Girlfriend kpd jinyoung.   Ialah org yg sama.." jackson.. 

"Mwo!!" ketiga mereka..

"Ya..  Kau nk tahu sapa yg bunuh krystal..?.. Yg bunuh krystal adalah aku..  Jinyoung tahu perkara nie.." jackson.  Menuju kearah jinyoung.. 

Sinb dan minhyun melihat kearah jinyoung..  Jinyoung menunduk.. 

"Kau tahu pasai nie jinyoung.?" minhyun minta kepastian. 

"Aku tahu pasai kematian krystal. " jinyoung mnahan airmata.. 

Sinb hnya tergamam.. 

" knp kau x pernah bagitaw aku jinyoung..   Aku nie hyung kau.... Oppa kpd krystal.. " minhyun. 

"Mmg aku tahu pasai kematian krystal..  Tapi aku x tahu yg hyung adalah oppa krystal..  Kalau aku tahu mmg dh lama aku bagitaw..." jinyoung.

"Knp kau x report polis hah!!.  Sdangkn aku nmpk jelas malam tu..  Kau kata kat krystal yg kau cintakan dia tapi..!! " blum jackson hbis.. 

"Mmg aku nk report kat polis tpi.." jinyoung x boleh habiskan ceritanya

Jinyoung terjatuh terduduk..  Sinb menghmpiri jinyoung... 

"Tapi apa jinyoung!!  Kalau kau report polis pasai nie..  Pasti si x guna nie dh meringkuk dlm penjara.. " minhyun.. 

"Kau x tahu apa pon pasai mlm tu..!." jinyoung marah.. 

"Sbb aku x tahu la..  Kau kena cerita..  Kau tahu krystal adalah adik yg paling baik..  Dan penyayang kau tahu..  Aku syg dia.. " minhyun. 

"Aku..  Aku...  Aku... " jinyoung.  

"Aku apa? " minhyun.. 

"Sudah la tu.. Bagi jinyoung tenang dulu..  Dia yg melihat kejadian tu so..  Pasti dia tgh trauma lagi.. " sinb.. 

"Kau sinb lebih kau diam.  Kau x tahu apa perasan aku.. " minhyun.. 

"Mungkin aku x tahu perasaan korang.. Tapi korang kena ingat krystal tu jugk unnie aku.. Korang ingat aku x dak perasaan..  Aku kehilang org yg aku paling syg kat dunia nie sekelip mata..  Omma appa aku mati dibunuh..  Krystal unnie ponmati dibunuh..  Jessica unnie pergi tinggalkan aku...  Aku hidup gelendangan..  Seblum nie.." sinb menangis sepuasnya.. 

Minhyun menghampiri sinb lalu memeluk sinb..  Sinb mmbalas pelukan minhyun.. 

"Sinb..  Oppa minta maaf..  Sbb oppa lupa akn kamu..  Oppa jnji lepas nie sinb x kan lepas pndang kt sinb..  Mianhae.. " minhyun.. 

"Kalau jackson pembunuh krystal dan jessica unnie kpd sinb..  Mknanya kita kena tngkap la jackson masuk ke dlm lokap.. " ong.. 

"Ye..  Btoi tu..  Aku setuju..  Apa kata kita serang ja..  Dpa berapa ja..  Kita ada seblas.." jihoon..

"Ok.." daniel angguk..

Yg lain jugk angguk tanda setuju.. 

"Serang!" daniel.. 

Mereka semua brlawan..  Termasuklah minhyun yg x thu apa2 terus memukul jackson..

1jam pergelutkan..  Wanna one berjaya menunpaskan jackson and the geng.. 

Wannaone teruk jugk dibelasah..  Tapi mereka berjaya menangkp jackson.. 

Tok.. Tok.. Tok

Pintu rumah wannaone diketuk..  Sinb yg melihat keadaan wannaone terus ke muka pintu lalu membuka dgn takut2.. Dan terpapar muka minho yg penuh kerisauan.. 

"Hwang eunbi! " minho.. 

"Oppa!. 😭" sinb..  Terus memeluk minho lalu menangis sepuas hati.. 

Polis yg dibelkang minho terus masuk lalu menangkap dan membawa jackson ke balai polis.. 

"Eunbi... Okay..  Ada yg luka.."minho.. 

"Oppa..  Mana jessica unnie? " sinb muka sedih.. 

"Eunbi..ya..  Mianhaeyo" minho terus mencium tangn sinb.. 

"Oppa waeyo.. "😭 sinb.. 

"Jessica unnie dh meninggalkn kita..  Exsiden..  Sbb tu datng kemari nk bagitaw eunbi tapi oppa dpat tahu kalau jackson sdg mencri eunbi tu yg oppa dtg dgn polis.." minho menahan sedih.. 

"Oppa.. Jessica unnie mati bkn kerana excident tapi jackson yg bunuh..  Tapi dia buat mcm excident..  Tpi x pon.. " sinb.. 

"Mwo.. Mworago..  Jackson kau mmg setan bertopngkan manusia..  Sial.. " minho marah..  Sinb memeluk minho untuk meredakan kemarahan minho.. 

Daniel..  Ong... Jihoon..  Jinyoung...  Cemburu melihat kejadian itu.. 

Jinyoung diminta ke balai polis untuk membantu siasatan.. 

Jinyoung meceritakan hal sbenar.. 

Dihdp polis, sinb dan minhyun.

"Suatu hari saya pernah ajak krystal keluar makan bersama..  Krystal setuju..  Malam tu saya tunggu dia sama sangat smpai saya giveup nk tunggu.. Lepas saya kluar sya lihat krystal yg ada diseberang nk melintas jalan tersenyum ke arah sya..  Saya hanya trsenyum balik..   tapi ada sekumpulan namja nenghampiri krystal lalu membawa krystal pergi dri situ saya yg melihat tidak memanggil tapi malah mengikuti mereka sampai di sungai han.. rupanya mereka  merogol krystal dan memukul krystal semahu-mahunya.. mengambil semua wang krystal dan melemparkan krystal kedlam sungai dgn kakinya diikat batu.. Saya sempat menangkat gambar salah seorang perlaku.." jinyoung menunjukan gmbar itu.. Kpd polis.. 

"tapi saya x melaporkan kepada polis..pada masa tu sebab saya sempat melihat wajah krystal mengeleng tanda jgn memberitahu sesiapa pon..  Tapi sekarang saya rasa lega..  Sbb saya bagitau kpd pihak yg betoi..  Dan mereka dapat hukuman yg setimpal." jinyoung menghela nafas lega.. 

Sinb menangis mendengar cerita jinyoung..  Skrang sinb tau knp jinyoung benci akan dirinya..

Hai guys..  Sory la lambt..  Dan chapter nie pon sikit ja sbb author banyak keja sikit sory ya.. 

Vote la kalau best.. 
Assalamualaikum

manager of wanna one Where stories live. Discover now