Sinb jatuh terduduk.. cap yg dipakainya jatuh bersama kaca matanya.. sinb mencari dimana kaca matanya.. ong mengambil kaca mata sinb dan dipakaikan kpd sinb..
Sinb terkejut melihat daniel dan ong.. daniel dan ong menghulurkan tangan mereka untuk membantu sinb bangun.. sinb bangun dgn sendiri tanpa menyambut tangan ong dan daniel.. sinb mahu melarikan diri tapi ong segera menarik tangan sinb..
"Mahu kemana sinb??" Ong..
"X pergi mana2.."sinb..
"Habis tu kenpa mcm nk lari ja??" Ong.
"Mana ada??" Sinb..
"Knp x dtg kerja??" Daniel
"Korang x dpt manager baru ke??" Sinb
"Kitaorng semua tunggu kau" ong..
"Tapi kan dh banyak hari aku x dtg" sinb..
"Walaupun kau x dtg banyak hari.. kitaorang masih memerlukan khidmat kau.." daniel..
"Ok.. esok aku dtg.. tapi sekarang lepas tgn aku.. " sinb menronta minta dilepaskan..
"Tapi kenapa??" Ong..
"Ada orang kejar aku.." sinb cemas melihat dibelakang..
Tiba2 dtg sekumpulan wartawan yg mengejar sinb tadi.. ong dan daniel segera menarik tangan sinb dan bersembunyi dibalik dinding..
Muka sinb betul2 didada ong.. daniel kuat mengenggam tangan sinb..
Wartawan itu berlari ke arah bertentangan..
"Aku rasa mereka dah pergi kot" daniel yg melihat ong dan sinb..
Daniel segera menarik tangan sinb keluar dri persembunyian mereka.
"Jom kitaorang hantar kau balik" ong..
"X pe la.. aku boleh balik sendiri" sinb..
Tiba2 ada orang tua dtg ke arah sinb.. sinb dh pun bersembunyi di belakang daniel.. org tua itu memberikan beg sinb yg terjatuh tadi..
Sinb menyambut dan berterima kasih kpd org tua itu.. OrNg itu pergi meninggalkan sinb, ong dan daniel..
"Kau sebenarnya nk pergi mana sinb??"ong..
"Aku.. aku...sebenarnya kena halau dgn tuan rumah.. sbb dh 3 bulan aku x bayar.. " sinb
"Knp x minta kat kitaorang??" Daniel.
"Aku dh minta.. and dh dapat.. tapi..." sinb menundukkan kepalanya..
"Tapi knp??" Ong..
"Tapi...tapi... duit dh kna curi.. malam hari aku balik tu.. aku kena ragut.. hbis fon aku duit yg daehwi bagi tu.." sinb smbil mengalirkan airmata..
Ong mahu memeluk sinb tapi kang daniel menghalang.
"Dh jomlah sinb.. kau tinggal jer dgn kitaorang.. snang kerja kau.. x payah nk naik teksi ker bas bagai nk dtg kerja.. asal kau tetap jdi manager kitaorang.. okey!" Ong..
Kang daniel mengiyakan
"Tapi.. mereka okay ke kalau aku tinggal dgn korang.." sinb..
"Mereka mesti okay punya.. tapi kau kena stay jadi manager kitaorang.. sbb sekarang nie nk dpt manager mcm kau susah tau.." kang daniel..
"Mcm aku??" Sinb..
"Yela.. kerja kau bagus.." ong.
"Baru kerja 3 hari pun dh bagus.. dhla 2 hari x masuk kerja.. tu dikatakan bagus lagi...ish..ish..ish" sinb .
"Dh x payah banyak ckp.." kang daniel menarik tangan sinb..
Mereka x menyedari bahwa pergerakkn mereka dirakam dan ditangkap..
Skip//
Sesampainya dirumah agam wanna one... mereka yg lain terkejut melihat kehadiran sinb..
"Sinb! Kau okay??" Jaehwan..
"Aku.. okay.. knp??" Sinb..
"X sbb tadi kami baru habis tengok berita dn gosip tntg kau.. yg mengatakan kau tngh ada skandal dgn salah satu ahli sf9.. betul ke??" Jihoon perli..
Sinb x menjawab.. malah dia hanya menunduk ke lantai..
"Jadi gosip tu betul la ye??" Jisung..
Sinb mengalirkan aimata..
Minhyuk menghampiri sinb lalu memegang bahu sinb..
"Sinb.. apakah betul semua itu??" Sinb perlahan..
Sinb menganggukkn kplanya..
"Tngok hyung mcm nie nk jdi manager kita.. silap2.. kita jatuh mcm tu jer.. gara2 gosip dia tu.. "jihoon dan jinyoung mengiyakan..
"Sudah!!" Sungwoo..
"Sinb.. kami x pasti.. nk...." belum habis sungwoo habis ckp sinb mencelah..
"Aku tahu aku x layak jdi manager korang.. sbb tu aku lari dri korang.. tapi hari nie aku jumpa ong dan daniel.. aku fikir korang boleh terima aku.. walaupun gosip itu sbnarnya menyakiti aku sendiri.." sinb..
"Apa maksud kau sinb?" Daehwi..
"Pada mulanya mmg aku gembira dgr gosip aku dgn hwiyoung.. tapi slpas aku tahu.. dia hanya menganggap aku sbgai fansnya yg trlalu obsesi.." sinb menyammbung.
"Jdi kau yg menyukai hwiyoung.. tapi hwiyoung hanya anggap kau fans dia..?" Minhyuk kembali memegang bahu sinb..
"Sbnarnya mmg aku dgn hwiyoung masuk hotel.. tapi dia hanya menghantar aku.. sbb aku dh kena halau masa tu.. masa... tu dia luahkan perasaan dia.. tapi bila dia balik ke dorm dia.. esok tu aku tngok tv.. dan ada berita yg menyatakan aku nie fans obsesi dgn dia.." sinb menangis sepuasnya..
"Hbis kau terima x cinta hwiyoung.." ong..
"Aku baru nk terima bila dia berjumpa dgn aku lepas dia balik.. tapi.. aku rasa aku x kn pernah sukakn dia bahkan cintakan.. aku bemci dia... dan sekarang aku mengundurkn diri.. aku takut gara2 aku korang jatuh mcm tu.. atas usaha korang selama nie.. maaf.." sinb hendak pergi jisung dgn pantas menarik tangan sinb..
"Kau x perlu pergi.. kau tetap berada disini.. kami semua orang boleh terima kau. Betul x??" Jisung sbgai ketua..
"Betul" semua kecuali jihoon woojin dan jinyoung..
Minhyuk mencubit lengan jinyoung dan jihoon.. manakala daniel mencuit lengan woojin..
Minhyuk menarik tangan sinb untuk menunjukkan biliknya.. sinb berehat kerana terlalu letih...
Skip//
Keesokkan harinya sinb bangun lalu pergi kedapur untuk memasak untuk wannaone.. tapi sayang semua dh pun siap.. minhyuk mmg selalu memasak..
Sinb kembali ke biliknya lalu bersiap.. sinb hendak mencari keperluannya diluar..
Sinb tidak memberitahu sesiapa pon.. cuma ada yg mengikutinya..
Sampai di satu lorong.. ada sekumpulan wartawan yg melihat kelibat sinb.. lalu mereka mengejar sinb.. sinb yg sdgn asyik berjalan tadi menoleh kebelakang lalu melihat mereka sdg mengejarnya.. sinb lari meninggalkan tempat itu..
Sinb buntu mahu kemana.. tiba2 tangannya ditarik lalu mulutnya dikatup.. sinb meronta minta dilepaskan.. tapi orang itu berbisik di telinga sinb..
"Diam.. aku cuma nk tolong.." orng itu..
Hai guys.. mianhae.. kalau x best.. vote tau.. kalau x vote.. author x mau teruskan..
Assalamuaikum
Annyeonghaesayo..
YOU ARE READING
manager of wanna one
FanfictionSinb dipanggil namanya.. orgnya cantik tapi satu org pun x perasan.. sbb dia selalu selekeh.. dikatakan ada skandal dgn salah seorng ahli kumpulan sf9 iaitu hwiyoung.. mula dri ari tu hidup dia dikejar sprti pencuri.. disatu sisi dia ialah manager w...