"Jawab apa??" Sinb..
"Kan aku tanya kau.. jackson pernah pukul kau ke??" Ong..
"X... x.. pernah.." sinb x yakin..
"Pernah ke x?" Ong..
"X.." sinb..
Baru ong nk buka mulut sinb bersuara kmbali.
"Dh la.. aku nk tidur.. aku masuk dulu.. jgn dok lama2 nnty masuk angin" sinb..
"Baik bossku" ong smbil tabik hormat
Ong dan sinb segera masuk ke khemaah masing2..
Keesokkan harinya..
Wannaone bersiap2 nk tinggalkn pulau itu.. sinb masih belum bangun..
Sinb mengingau mimpikan jackson.."Jgn!!.. jgn!!.. jgn pukul aku.!!.. jgn.!!" Sinb menjerit..
"Sakit!! Sakit.. plss.. sakit!! Jackson" sinb mengingau..
Semua ahli wannaone berlari ke khemah termasukkan la jinyoung..
"Sinb.. bangun sinb" jaehwan sambil menampar perlahan pipi sinb.
Sinb tersadar lalu berganjak dri wannaone.. semua hairan dgn sikap sinb yg ketakutan..
"Sinb.. nie aku jaehwan." Jaehwan.
Perlahan2.. sinb hilang rasa ketakutan itu...
"Kau kenapa sinb??" Jihoon.
"X de pape la.." sinb bohong.
"X la.. tiba2 ja kau mcm nie.. selalu kau x mcm nie pon.. "jihoon menarik tangan sinb kluar dri khemah..
"Aku okay" sinb..
"Cuba kau crita sikit kat kami.. sbb tadi kau jerit "jgn" lps tu "sakit" pulak.. mcm ada something ja" jaehwan..
"X.. aku okay" sinb.
Ong memandang sinb ingin tahu sesuatu.. sinb memandang ong yg memandangnya tajam lalu sinb melarikan bola matanya ke arah lain.. ong semakin yakin ada sesuatu yg sinb sembunyikan dri wannaone..
"Korang pergi la bersiap.. aku nk kemas khemah aku.. nntykn kita nk balik dh.. "sinb..
"Baiklah.. kalau ada apa2 bagitau jer kitaorang.. jgn simpan sendiri" ong memanggil yg lain utk meninggalkan sinb sendirian..
"Aku yakin kalau ong tahu aku simpan sesuatu.." sinb dlm hati..
Skip//
Sesampainya wannaone dan sinb dirumah.. mereka berehat di bilik masing2.. ada yg merancang nk pergi mna lagi.. sementara masih ada 4 hari sebelum konsert mereka..
Sdg mereka semua rehat.. Tiba2 pintu rumah wannaone diketuk kuat. Sinb yg dri dapur mahu membuka pintu.. Tapi tiba2 perasaanya mnjadi takut dgn ketukkan itu.. Perlahan2 sinb mendekatkan diri dgn pintu.. Semua ahli wannaone masih di atas.. Kecuali daehwi yg dlm perjalanan turun ke bawah..
Sinb membuka pintu rumah.. Terkejut dibuatnya.. Apabila sinb melihat wajah jackson dihadapan pintu... bersama brbrpa org dibelakangnya..
"Jackson!" sinb..
"Saeng...kesayangan aku.. Betul ada disini.. Susah sungguh cri kau.." jackson sambil mencuit dagu sinb..
Daehwi yg melihat kejadian itu terus memanggil wannaone untuk turun..
Minhyun, kuanlin dan jinyoung mmg nk turun terkejut dgn kehadiran daehwi yg terburu2 itu.. Daehwi memberitahu.. Mereka bertiga turun dahulu.. Sementara daehwi.. Memanggil yg lain..
"Kau buat apa kat sini??".. Sinb.
"Aku dtg ad hal dgn kau.." jackson mendkatkan dirinya..
"Aku dh x dak urusan dgn kau.." sinb hampir mengalirkn arimata ketakutan..
"Ada saeng.. Masih banyak urusan kau dgn aku.. Selagi kau masih hidup.. "Jackson..
"Baik kau balik.. Aku dh xdak urusan dgn org mcm kau!" sinb nada sedikit marah..
"Ohh.. Kau dh banyak berubah rpanya.. Bukn saja penampilan kau.. Tapi.. Sikap kau jugk.. Keras kepala mcm unnie kau kystal!!.." jackson..
"Jgn seskali kau mainkan nama unnie aku.!!.." sinb..
"Ke nie roh kystal yg ada dlm diri kau nie" jackson masih bercanda..
"Biadap!!.. Kau mmg biadap!!.. Bangang.!!... Setan.!!.. Gi mampus la kau..!! "Sinb mngluaqkn kata kesat.
"Sblum aku mampus.!! Lebih baik kau yg mampus dulu.!!.. Sini kau!!" Jackson menarik tangan sinb..
"Woi!!" Minhyun.
"Oh... Ada hero la.. " jackson..
"Jackson.!" minhyun..
"Woo.. Lama x jumpa kau.. Nk kata rindu x!!. Tapi.. Tringin nk tngok kau terkejut... " jackson..
"Apa maksud kau.. " minhyun..
"Kau masih tanya aku.. "Apa maksud aku" berapa lama kau kerja dgn sinb?.. X kan kau x pernah tahu.. Siapa sinb sebenarnya? " jackson..
"Aku kenal dgn sinb dh hmpir 3 bulan.." minhyun..
"Selama 3 bulan kau x kenal sinb?" jackson.. Tersenyum sinis.
"Kau boleh x!! X payah nk belit2 cita!" jinyoung
"Okey2 aku bagitau... Nma keluarga ku minhyun.. Hwang minhyun... Hwang jessica dan hwang krystal.. " belum hbis sinb ckp..
"Hah!! " sinb..
"Kau pernah tau kan yg kau ada adik lagi satu.. Dn smpai skarang kau xpernah jumpa dia kn.. Bkn skdr jumpa.. Tapi kenal pon x?? " jackson.
"Apa maksud kau nie??" minhyun.
"Shutt... Rilex bro.. Pelan2 kau akan tahu.. " jackson bermain..
Sinb masih keliru.
"Knp jackson menceritakan tntng keluarga disini.. Pdhal x dk kena mengena pon" sinb dlm hati..
Hai guys sory lambat sangt update. Soryla author sebok sikit. Sbb dh keja nie mlaih sikit la. Sbb p pagi balik mlm.. Tu yg x sempat nk buat cita tu! Sory nah..
Kalau best vote la.. Bru boleh teruskan hahahaha
YOU ARE READING
manager of wanna one
FanficSinb dipanggil namanya.. orgnya cantik tapi satu org pun x perasan.. sbb dia selalu selekeh.. dikatakan ada skandal dgn salah seorng ahli kumpulan sf9 iaitu hwiyoung.. mula dri ari tu hidup dia dikejar sprti pencuri.. disatu sisi dia ialah manager w...