chapter 10

208 17 4
                                    

Sinb hnya melihat pemergian mereka lalu dia bernaiki anak tangga menuju ke biliknya..

Sinb singgah sebentar dihadpan pintu bilik jinyoung lalu diketuknya..

"Jinyoung.. mianhae.. aku minta maaf. Kalau aku ada buat salah kat kau.. aku boleh masuk??" Sinb..

Sinb yg menunggu jawaban dri jinyoung.. tpi tiada sahutan langsung..

Jinyoung didlam..

"Emm.. pegi mampus la kau.." lalu memakai earphone ditelinganya.  Dan memasang lagu always sekuat2 yg boleh..

Sinb diluar..

"Mungkin.. kau x mahu ckp dgn aku tapi.. aku minta maaf sesangat.." sinb

Sinb sebelum rebah disitu jugak.. 3 minit kemudian.. jinyoung membuka earphonenya.. dia berasa sinb sudah pergi dri pintu biliknya.. jinyoung berniat nk pegi dapur untuk mengambil minuman keras dipeti sejuk.. sementara kesemua hyung2nya tiada dirumah.. buka saja pintu dia melihat sinb yg pengsan dihdp pintu biliknya..

"Yah..hwang krsytal..waeyo??" Jinyoung

Jinyoung baru sadar itu bukan krsytal tapi sinb.. dia menolak... tapi dia berasa kasihan kpd sinb.. jinyoung berasa apakah dia salah selama nie berdendam dgn sinb.. sdgkan sinb x dak kena mengena langsung dgn krsytal..

Jinyoung mengangkat sinb ala bridal sytle.. lalu membuka pintu bilik sinb dan meletakkan sinb dia atas katil milik sinb..dia membuka kacamata sinb dan mengalirkan rmbut sinb yg serabai yang menutupi muka sinb itu.. langsung dia terpanah..

"Ini wajah krsytal." Jinyoung .

"X...x...x.. x mungkin.. krystal.. dh mati.. dh mati.. dh mati.." jinyoung..

Jinyoung menumbuk bantal yg berlapik kepala sinb.. kedua tangannya betul disisi kepala sinb.. jinyoung tenung lama muka sinb.. lama segenap baru dia mengusap pipi lembut sinb..

Flashback.

Dua tahun lalu... masa jinyoung pulang dri sekolah.. dia melihat seorang gadis yg sngt cantik.. menjual aiskrim di sebelah sekolah.. dan ia membelinya smbil melihat gadis itu..

Sejak dri ari tu jinyoung selalu mengikuti kemana gadis tu pergi smpaikn.. gadis itu x berasa nyaman.. jinyoung jugak mengetahui bahawa gadis ini melakukan banyak kerja untuk sara dirinya sendiri..

Sampaikan satu hari jinyoung nekad untuk mengikuti gadis itu sampai kerumahnya.. gadis itu merasa dirinya diikuti oleh seseoang.. dia bersembunyi.. dan tiba2 dia mahu memukul jinyoung tapi jinyoung lagi pantas... memegang tangan gadis.. itu lalu memeluk gadis itu dri belakang. 

"Kau nk apa dari aku..??" Tanya gadis tu..

"Aku x de niat jahat.. aku hanya nk brknalan dgn kau.." jinyoung..

"Kalau kau x de niat jahat.. lpskn aku.." gadis itu..

"Okay! Baiklah.. tpi letak kayu tu dulu.. " jinyoung..

Gadis tu melepaskan kayu itu.. jinyoung pon melepasknnya.. jinyoung membtulkan bajunya.. lalu menghulurkan tangan.. 

"Nama aku jinyoung.. baek jinyoung.. 19 tahun..aku sekolah dkt kau selalu jual aiskrim tu.. " jinyoung. 

Gadis itu menyambut tangan jinyoung..

"Nama aku krystal.. hwang krystal .. umor aku 21 tahunn.. aku x sekolah dh.. dh habis. Kau sama umor dgn...." krsytal..

"Dgn siapa??" Jinyoung..

"Dgn jiran aku.. emm" krystal..

"Jom aku hantaq kau balik.. dh malam nie..x elok kalau kau balik sorang2" jinyoung..

"Baiklah.." krystal..

Semenjak dri hari tu krystal dan jinyoung sngat rapat.. jinyoung menganggap krystal sebagai pasangannya.. tapi krystal hanya menganggap jinyoung sebagai adiknya...

Suatu hari jinyoung mengungkapkan perasaannya terhadap krsytal.. tapi krystal menolak.. dn memberitahu bahawa dia suadh menganggap jinyoung sebagai adik kandungnya sendiri.. jinyoung yg sangat kecewa waktu itu.. pergi meninggalkan krystal seorang dri..

"Maaf jinyoung.. aku memang ada perasaan cinta kat kau tapi.. umuq adalah penghalang untk kita.. aku x mahu nnty.. aku yg sakit.. bila orang tua kau x boleh trima aku.. disebabkn umuq aku yg lebih tua dri kau.." krystal..

Keesokkan malam.. jinyoung mengajak krystal makan malam.. sebagai adik dan kakak.. krystal menyetujui untuk berjumpa dgn jinyoung.. tapi jinyoung menunggu begitu la.. smpaikan dia giveup nk tunggu lagi.. di keluar dri cafe.. lalu tersenyum melihat krystal yg baru nk melintas jalan.. tapi ada sekumpulan namja nenghampiri krystal lalu membawa krystal pergi dri situ jinyoung yg melihat tidak memanggil tapi malah mengikuti mereka sampai di sungai han.. rupanya mereka  merogol krystal dan memukul krystal semahu-mahunya.. mengambil semua wang krystal dan melemparkan krystal kedlam sungai dgn kakinya diikat batu.. jinyoung sempat menangkat gambar salah seorang perlaku.. tapi jinyoung x melaporkan kepada polis.. disebabkan dia sempat melihat wajah krystal mengeleng tanda jgn memberitahu sesiapa pon jinyoung tergamam dgn kejadian itu.. smenjak dri ari itu jinyoung x seperti yg dulu.. dia menjadi pendiam.. dan x mudah sukakan perempuan lagi... dihatinya terbuku nama krystal saja... tiada yg lain..

3 hari kemudian baru mayat krystal ditemuikan.. jinyoung selama seminggu terperuk dlm bilik.. smpai omma dan appanya risau dgn keadaannya..

5bulan kemudian barulah jinyoung ada semangat hidup dia mahu menjadi penari dan penyanyi yg hebat.. dia mendaftarkan dirinya di cube entertaiment.. setahun berlatih disitu.. 5bulan dihantar ke produce 101 dan memenangi tempat untuk menjadi ahli wannaone.. segala impiannya selama nie dh pon menjadi kenyataan..

And flashback .

"X... nie sinb..bukan krystal.." jinyoung mahu pergi tapi tangannya dipegang oleh sinb..

"Mianhae..!" Sinb..

"Leps!! Boleh x kalau kau x menyusahkan hidup aku.. kalau kau nk menyusahkan org lain.. kau boleh.. tapi bukan aku.. fham.." jinyoung merentap tangannya..

Sinb hanya diam.. lalu menarik kembali selimut dibadan dan ditutupnya mukanya sekali..

Skip//

Wannaone dimall..
Jisung,daehwi dan jaehwan pergi ke saloon lalu menempah salah seorang disitu untuk dibawa balik untuk makeover sinb.. selpas itu mereka membeli sedikit pakaian yg cantik sperti dress.. skirt.. dan sbagainya.. lps  tu mereka membeli barang make up untuk sinb berjenama dxy.. yg simple jer tapi cantik..

Sementara ong dan daniel.. pergi ke kedai kasut.. untuk membeli kasut untuk sinb.. dan beg.. brang wanita seprti rantai..dan subang.. daniel membeli rantai yg bertulis "sinb"
Ong pulak menempah cincin bertulis "sinb"

Guanlin woojin dan jihoon pergi ke tempat bermain sbb mereka tiada tugas.. so mereka bermain.. smpai yg lain habis belanja...

Minhyuk dan sungwoon pulak pergi membeli barang dapur dan barang keperluan sinb sedikit.. seperti shampoo sabun..

Selesai semua sgala urusan.. mereka pulang kerumah.. jinyoung dan sinb sama2 tidur dibilik masing2..

Barang yg dibeli tadi diletak diatas meja dibilik sinb.. org yg akan makeover sinb.. esok akn datang dgn sendirinya..

Minhyuk menghmpiri sinb yg sdg leka tidur..

"Sinb.!.. oppa x tahu kenapa.. oppa terasa sayang kau kamu.. oppa rasa aku ialah adik oppa yg selama nie oppa cri.. tapi mereka kata adik oppa dh mati.. oppa mahu kamu anggap oppa mcm oppa kandung kamu sinb.. bukan sekadr manager dgn artis.. oppa sayang kamu mcm adik oppa sendiri.." minhyuk mencium dahi sinb..

"Kesian kat hyung.. mungkin dia rindu gila dkt adik dia kan.. dh la adik mati bunuh diri.." sungwoon

"Teringin nk tngok muka adik hyung.. mesti cntikkn.. kulit mesti bersih mcm hyung.." woojin..

"Yes bro!!" Guanlin..

"Dhla.. kesitu pulak.. jom kita pergi biarkan hyung dgn sinb dulu..arraseo" daniel..

"Btul3" ong..

Hai guys..amacam best?. Kalau best vote la.. kalau x best.. komen.. author banyak kekurangan..

Sayang betul wannaone kat sinb...

Annyeonhaesayo..

manager of wanna one Where stories live. Discover now