"Diam.. aku cuma nk tolong.." orng itu..
Sinb diam dan tidak meronta lagi.. sesudah sahaja wartawan itu pergi.. namja itu melepaskan sinb.. sinb melihat namja itu.. dan ornag itu ialah jihoon..
"Kau sebenarnya nk pergi mana??" Jihoon..
"Aku nk pegi mall.. tdi diaornag kerja aku.. mcm mna aku nk pegi mall.. kalau depa asyik kejar aku.. knp depa x kejar hwiyong.. aku bukan artis pon yg depa nk kejar.. " sinb mengadu
"Kau tanya.. kau jawab.." jihoon
"Mksudnya.. aku x fhm.." sinb
"Tdi kau sendri yg kau.. knp merka kejar kau.. pertanyaan kau kn.." jihoon..
Sinb mengangguk
"Lps tu kau jawab.. kau bukan artis pon yg mereka nk kejar.. tu jawaban kau" jihoon..
"Aku still x fhm.. dh la.. aku nk pegi.. nnty aku blik.. kau balik la dulu.." sinb..
"Mai sini aku explain kat kau.. mereka wartawan.. paparazi.. mereka x bodoh mcm kau.. "jihoon menolak perlahan kepala sinb dgn jari terlunjuknya..
"Mcm aku?!" Sinb😠😠
"Mereka jauh lebih pandai dri kau.. " jihoon..
"Arh.!! Sudahlah.. kalau cuma nk ckp aku bodoh baek x payah!!" Sinb.
Sinb memalingkan badan dan mahu melangkah pergi tadi jihoon lebih tangkas..menarik tangan sinb berpaling menghadapnya..
"Maksud aku.. mereka tu x kan pernah kejar hwiyoung.. sbb hwiyoung artis.. sdgkn kau kn org awan.. org biasa dgn x terkenal.. so senang2 mereka kejar kau sbb x dk sesiapa yg lindungi kau.. fahm.. kalau mereka kejar hwiyoung.. bukan dpa yg tanya dulu malah dihalau mcm anjing.. sbb tu mereka akan terus menerus kejar kau smpai kau ckp apa hubungan kau dgn hwiyoung.. tu pon kalau mereka puas dgn kata2 kau tapi.. kalau mereka x puas dgn ckp kau.. mereka kejar kau lagi smpai mereka puas.." jihoon pnjg lebar..
"Ohw" sinb..
"O bulat" jihoon..
"So.. aku kena buat apa skrang? Xkn nk p mna2 pon xboleh?? Terperap kat rumah korang?" Sinb..
"Skrang kau pegi mana..??" Jihoon..
"Aku nk jumpa kawan aku.. nk mintak pertolongan dri dia" sinb.
"Pertolongan apa??" Jihoon tertanya2
"Adalah.." sinb..
"Nah pakai nie.. ingat lepas nie kalau nk pegi mana2 pakai benda2 nie.. fham.. biar org x cam sngt kau tu.. ingt kau tu manager kitaorang jgn conteng arang kat muka kitaorang.. jgn buat hal lagi.. biar x cantik.. tapi pandai... nie kau.. dhlah x cantik bodo pulak tu.." jihoo..
"Emm." Sinb.. memakai mask yg jihoon berikan kpd sinb tdi.
"Emm!! Jer kau balas.. panjang lebar aku ckp kau balas "emm" jer.. kau mmg kan!!" Jihoon..
"Dhla.. lgi lama aku dgn kau.. lagi skit hati aku dgr kata2 kau tu.." sinb..
Sinb meninggalkan jihoon.. jihoon mengikuti sinb kemana sinb pegi..
Sampai di sebuab kedai cenderahati..
Sinb memasuki ke dlm kedai itu.. dan jihoon mengikutinya..
"Unnie!! Unnie!! Unniee" sinb memanggil seseorang..
"Heh... sinb rupanya" sahut nayeon dan yerin..
*yerin dan nayeon adlah kembar x seiras.. yerin dilahirkan dahulu dan beberapa minit kemudian baru nayeon dilahirkan.. nayeon x mahu menjadi adik.. yerin jugk bergitu.. so mereka menganggap diri mereka adalah kawan.. bukan adik kakak.. mereka dhpn menganggap sinb seperti adik mereka sendri.. selepas kematian kedua orang tua sinb dan kakaknya krystal meninggal.. sinb sudah tiada sesiapa lagi.. melainkan jessica dan jackson.. jessica dh pon berkahwin lalu meninggal sinb bersama jackson.. kerana x bertahan dgn perangai jackson.. jessica dan choi minho suami kpd jessica pernah mengajak sinb untuk tinggal bersama tapi.. jackson melarang dan mengugut jessica akan membunuh minho.. jikalau mereka membawa sinb pergi bersama.. kerna itu jessica melarang minho untuk membawa sinb bersma..
Kedua org tua sinb mati kerana kemalangan.. sdgkn krystal mati disebabkn dibunuh oleh jackson.. krna tidak memberikan jackson wang.. sblum krystal mati.. jackson sempat merogol kystal.. mayatnya dibuang ke sungai.. dan dijumpai 3hari kemudian.. tiada siapa yg tahu melainkan (author yg tahu sbb author yg reka hahahaha😂😂😂😆)Sinb sngt kenal dgn karenah dua unnienya x mahu menjadi adik.. suka bergaduh.. tapi baik balikk..
Back to story
"Knp sinb??" Tanya nayeon.. agak risau kerana sinb berpakaian sperti itu..
"Unnie!.. sinb nk pinjam duit sikit boleh??" Sinb..
"Hah... buat apa??" Yerin.
"Ala..nnty sinb bayar la.. dpat duit gaji pertama sinb bayar... sekali belanja unnie2 ku sayang" sinb merayu..
"Kamu nie sinb.. kalau nk sesuatu pasti bersayang2 bagai.. tapi bila marah semua x sayang.. hbis barang aku kau lempaq sna sini.." yerin..
"Ala unnie.. plss!! 😔🙏" sinb memohon...
"Tapi untuk apa??" Nayeon..
"Nk sewa bilik.." sinb.
"La.. bilik yg lama knp??.. " nayeon makin risau..
"Bilik lama dh kn halau.. so nk cri bilik baru la.. " sinb .
"La.. knp x tinggal dgn kitaorang jer.. lagipon rumah sebesar tu.. tinggal berempat jer.. x meriah.." yerin..
Nayeon mengangguk tanda setuju..
"Tapi.. unnie.. segan la.. dgn omma dan appa unnie.. nnty mereka rasa lain pulak.. lagipon sinb nie org luar.. nnty mereka x suka sinb pulak.. " sinb..
"Orang luar?" Jihoon dlm hati..
"Lps tu kalau oppa dpt cri sinb.. lepas tu..."
Prhhhhhhh
Kata2 sinb tergantung..lalu mereka berlari ke arah buntlyi tersbut. Lalu melihat seorng namja sdg mengutip serpihan kaca.. sinb seakan2 knl org itu..
"Maaf! Sya x sengja" namja itu..
Sinb masih lgi memerhati org itu..
"Jihoon!" Sinb memanggil..
"Aduh.." tangan jihoon berdarah terkena serpihan kaca..
Nayeon segara memegang tangan namja itu.. sinb membuka cap namja itu..
"Jihoon!.kau buat apa kat sini?.. kau ikut aku?.. "sinb..
"Ahemm... aku...aku.." jihoon
"Aku apa??" Sinb..
"Sinb jgn tanya banyak sgt tangan dia nie luka.. pergi ambik kotak ubat tu.. kat atas tu.. " nayeon menyuruh..
"Yerin ambik penyapu dan sapu nie.. okay.. aku pergi tandas sat.. x tahan.. sinb nnty ubatkn unnie nk ke tandas" sambil berlari..
"Kau kalau nk lari dri masalah no 1..paling win.. " yerin..
Yerin pergi ke belakang lalu mengambil penyapu.. tapi sebelum tu dia kenakan nayeon dulu..
Jihoon dgn tangan berdarah menghampiri sinb yg sdg memanjat..
"Sinb!" Jihoon..
Panggil jihoon membuat sinb kehilangan keseimbang lalu terjatuh. Jihoon menangkap sinb dripd jatuh ke lantai.. mereka bertatapan mata lama
Yerin datang lalu melihat agenda sinb dan jihoon"Hemm" yerin mendehem..
"Emm.. so..so..sory.." jihoon
"Emm.. x pe.. thanks dh tolong. "Sinb..
😔"X pe.. no problem.." jihoon😊😊
"Unnie.. mai sinb yg sapu.. unnie ubatkan luka jihoon.." sinb..
"Ehh.. x payah.. sinb saja yg ubatkan luka jihoon.. dan rasanya jihoon ada benda nk ckp dgn sinb.. okay.. biar unnie yg buat.. duk diam2 kat situ.. arraseo" yerin
"Nae" sinb..
Hai guys.. amcam best x?? Kalu best vote la... kalau x best komen..
Kalau x banyak yg vote.. author x mau smbung la.. huhuhu😭😭
YOU ARE READING
manager of wanna one
FanfictionSinb dipanggil namanya.. orgnya cantik tapi satu org pun x perasan.. sbb dia selalu selekeh.. dikatakan ada skandal dgn salah seorng ahli kumpulan sf9 iaitu hwiyoung.. mula dri ari tu hidup dia dikejar sprti pencuri.. disatu sisi dia ialah manager w...