Eunbi masih lagi berdiri disitu.. lalu yeoja itu menarik tangan eunbi ke bilik 101.. eunbi keraskan badan dan terpaksa yeoja itu memanggil seseorang iaitu rakannya.. mereka berdua menarik eunbi sampai ke bilik tersebut.. yeoja itu geram lalu menolak eunbi masuk ke dlam bilik itu..
Eunbi terus masuk lalu berdiri ditengah2 dan 11 pasang mata melihatnya aneh.. tiba2 eunbi yg ganas menjadi seorang yg kaku dan diam.
"Kenapa kau nk jadi manager??" Hwang minhyuk
"Saya..sa..sa..ya.. saya.." eunbi gagap
"Kau pasti fans kami kan.. kau hany nk jumpa kami sbb tu kau menyamar nk jadi manager kami.. supaya kau boleh rapat dan manfaatkan kami kan??" Lai kuan lin
"X.. saya bukan fans korang.. " eunbi..
"Macam mna kau boleh kata kau bukan fans kami??" Bae jinyoung..
"Betul.. saya bukan fans korang.. saya dtg sini mmg nk jadi manager.. lagipun saya x kenal korang.. " eunbi
"Bohong!!. X kn la kau x kenal kami.." park woojin..
"Betul.. korang kan baru debut.. so mana mungkin korang dh terkenal" eunbi
"Mmg kami baru debut.. tapi kami dh terkenal.. terutamanya central kami iaitu kang daniel.. dia digilai ramai gadis diluar sana.. dn jgn2 kau pun salah satu gadis tu.." yoon jisung..
"X..x.. and..x " eunbi hendak keluar tapi.. langkahnya terhenti..
"Sudah2!!" Kang daniel dan ong..
"Kau yeoja yg pagi tadi kan??" Kang daniel..
Sinb balikkan badan
"Hah!!.. bila masa pulak aku jumpa korang.. nie baru jumpa" eunbi.
"Alah.. yg kereta nk langgar kau tu" kang daniel..
"Ohw... kereta korang la yer.. "eunbi.
Kang hanya mengangguk..
"Baru nk debut.. tapi dh sombong.. apa lagi kalau dh debut.. masih sombong" eunbi bengang..
"Knp kau marah2 pulak nie" kang daniel..
"Ye la.. korang dgn pemandu korang sama saja.. sakit hati aku.. kalau aku tahu nk kena jadi manager korang.. baik aku balik dri tadi.. " eunbi hendak melangkah pergi tapi tangannya ditarik..
Kang daniel menarik tangan eunbi..
"Hyung.. aku mahu yeoja nie jadi manager kita" kang daniel kpd jisung
"Tapi kang daniel" jisung belum habis ada orang yg menyokong..
"Ye.. hyung. Aku jugak mahu yeoja ini jadi manager kita.. " ong seongwoo
"X.. aku x nk.. sbb tadi mereka ckp aku boleh tarik diri kalau aku dh di interview.. so sekarang aku tarik diri" eunbi
"Kami belum interview kau lagi.. " park jihoon..
"Pertanyaan aku pun kau belum jawab?" Minhyuk..
"Apa pentanyaan kau tadi" eunbi smbil meronta minta kang daniel melepaskan tangannya..
" kenapa kau nk jadi manager??" Minhyuk ulang smula pertanyaannya
"Aku ambik jurusan manager.. aku cri merata tempat kerja yg memerlukan manager. Tapi x ada so nie satu2nya jaln aku.. tapi sekrang aku dh x berminat.." eunbihampir menangis krana kang daniel x melepaskannya.
"Kenapa kau x berminat??" Kim jaehwan lembut..
"Sbb.. dri tadi korang macm nk hina aku ja.." eunbi suaranya perlahan..
"Aku tahu la.. aku x cntik.. pakaian mcm org x dak duit jer.. cermin mata besar.. dh aku rabun.. kena la pakai cermin mata.. aku tahu kalau aku x layak nk jdi manager kpop idol.. sbb tu aku nk tarik dri.. aku tahu dari pagi tadi aku dihina dan dimaki.. mula2 aku kena maki dh tuan rumah.. lepas tu kena maki dgn pemandu korang.. lepas tu.. kena hina dgn kumpulan mana tah kat luar tadi.. sbb mereka x nak aku manager mereka..lepas tu korang soal2 aku nie fans korang la.. aku tau la korang pun nk hina aku.. so dripada aku dgr korang terus2 hina aku.. baik aku tarik diri dan balik.. " eunbi sedikit marah dan mengalirkan airmata..
Sinb segera mengelap airmatanya lalu berlari keluar selepas kang daniel melepaskannya..
Sinb lari dan dikerja oleh kim jaehwan dan ong seongwoo.. sinb terlanggar dgn seseorang smpai terjatuh.. sinb terjatuh diatas badan namja itu.. sinb membuka mata.. lalu namja itu menolak kuat badan sinb.. sinb membuka mata... lalu dia melihat sekelilinginya semua mata memandangnya.. sekumpulan namja berkumpul dihadapannya.
"Kau buta ker?" Marah namja..
Tiba2 yeoja yg ada dia kuanter itu menghampiri namja itu lalu memanggil nama namja itu..
"Jungkook!! Kamu x papa?? Bts korang okay??" Yeoja itu..
"Kami okay jer.. cuma jungkook.." suga swag..
"Jungkook.. are u okay?" Pertanyaan yeoja itu belum dijawab..
Jungkook masih lagi memandang tajam sinb dan sedang menahan amarah..
Jaehwan dan ong segera menarik tangan sinb untuk membawa sinb kembali ke bilik mereka.. tapi tangan sinb ditahan kuat oleh jungkook..
Jungkook menarik sinb.. dn menolak tangan jaehwan dan ong.. jungkook menarik tangan sinb ke bilik bts.. iaitu bilik 107.. jaehwan dan ong mahu mengikuti tapi..
"Nnty kami bagi balik.. so jgn risau.." jimin..
"Kau tunggu jer dlm bilik korang.. nnty aku panggil.. " jhope dan v.
Jungkook menarik tangan sinb.. sinb mengeraskan badannya jungkook menahan amarah.. jungkook melihat sekelilinginya tiada orang lalu dia mendukung sinb lalu dibawa ke bilik mereka..
Smpai disana jungkook melemparkan sinb diatas sofa..
"Awak knp??" Sinb.
Jungkook mengunci pintu.. ahli bts belum masuk..
"Kau masih tanya aku kenapa??" Jungkook..
"Yang kau jatuh atas aku kenapa??.. kau tahu semua orang tengok.. kau tahu. Kalau orang tangkap gmbar kau jatuh atas aku.. dan mereka viralkan.. riputasi aku boleh hancur.. gara2 kau.." jungkook menunding jari ke muka sinb dan jarak jungkook dn sinb hanya beberapa meter ja.. terlalu dekat.. smpai sinb x boleh nk bernafas..
"Aku.. min..ta.. ma...af.. a..ku...x.. sen..ga..ja.." sinb..
"Aku x tahu.. apa la nasib malang aku. Hari nie.. terlanggar dgn yeoja mcm kau.. dh x cantik.. pakaian.. mcm apa lagi.. buta pulak tu" jungkook menghina sinb ..
Sinb baran dan bengang.
■■■■■■■■BERSAMBUNG■■■■■■■■■
Hai guys bertemu kembali.. selamat membaca chapter seterusnya.. sory la kalau x best.. kalau best vote la..
• kali nie kalau x banyak yg vote.. author malas nk buat cerita nie. Sbb ff author yg lain sama jugak.. banyak yg baca tapi x dak yg vote.. 😢😭😭😭
Vote ye..
Lepas tu follow
Lepas tu enjoy my storyBye mianhae.
Asslamuaikum
Annyeonghaesayo
YOU ARE READING
manager of wanna one
FanfictionSinb dipanggil namanya.. orgnya cantik tapi satu org pun x perasan.. sbb dia selalu selekeh.. dikatakan ada skandal dgn salah seorng ahli kumpulan sf9 iaitu hwiyoung.. mula dri ari tu hidup dia dikejar sprti pencuri.. disatu sisi dia ialah manager w...