Keesokkan harinya.. eunkwang dan hyunsik dtg kerumah wannaone.. untuk makeover sinb.. oleh kerana sinb bangun awal dia membuka pintu lalu melihat eunkwang dan hyunsik..
"Miss.. betul ke nie rumh wannaone.?" Eunkwang..
"Nae..tapi korang siapa??" Sinb.
"Kami dri saloon kecantikan.. nama saya eunkwang unnie dan ini hyunsik oppa.. dtg untuk menemui wannaone.." eunkwang.
"Ohw..tunggu sebentar" sinb..
Sinb lari lalu menuju ketangga dan melanggar daniel.. sinb hampir terjatuh tapi daniel sempat menangkap pinggang sinb.. mereka bertatapan mata..
"Emm" sinb..
"Knp sinb yg kau lari kenp??" Daniel..
"Ada org cri wannaone.. aku takut tu wartawan" sinb menyorok blkang daniel..
"Jom pi tngok" daniel menarik tangan sinb jln belakgnya..
"Ye cri siapa??" Daniel..
"Ohw.. daniel kan??" Eunkwang..
Sinb hanya mengendap dri blkg daniel..
"Hah.. siapa ye??" Daniel..
"Knl kan.. saya eunkwang.. pakar kecantikan.. dan ini hyunsik kawan saya.. kami dri saloon kecantikan.. kami dtg atas suruh dari daehwi, minhyuk dan jaehwan.. " eunkwang..
"Ohw.." daniel..
"Penat knlkn dri panjng lebar.. ohw jer korang balas.. bukn nk ajaq masuk ker.. panas tau... dua2 sama jer" eunkwang..
"Masuk la.. aku pnggil daehwi.. " daniel..
"Noona eunkwang dh smpai.." daehwi..
"Hai dh sampai pun.. mna orgnya??" Eunkwang ..
Sinb masih ada dibelakang daniel.. hyunsik dri tadi memandang ke arah sinb saja.
"Nie orangnya.. sinb!" Daehwi.. memegang bahu sinb..
"Ehem!! Hah!! Aku!! Knp pulak aku!!" Sinb..
"Yelah sinb.. x kan kau nk terus mcm nie.. berlari sana sini.. kna kejar mcm pencuri.." jaehwan..
"Tapi!" Sinb..
"X de pape.. sinb kalau kami ubah kau sedikit saja.. pasti ramai x kenal kau.. bahkan wartawan tu pun x kn kenal kau.. arraseo" minhyuk.
"Baiklah" sinb..
"Okay..jom nk buat kat mana??" Eunkwang..
"Bilik sinb la.." daehwi..
"Bilik aku??" Sinb..
"Hahla.. xkn bilik aku" daehwi..
"Tunggu sat" sinb pergi kebiliknya.
Sinb mengemas sedikit biliknya yg agak selerak tu.. belum habis kemas.. mereka dah pon masuk bilik sinb..
Sinb hanya tersenyum pahit.. minhyuk hanya mngelengkan kplanya
Eunkwang dan hyunsik mengerjakan tugas mereka.. sdgkn minhyuk, jaehwan, daehwi dan daniel hanya menanti diruang tamu.."Hyung!. X masak ker hari nie??" Daehwi.. 😞😞
"Hah kan.." daniel.. 😒😒
"Aish.. korang nie.. aku pun nk menanti perubahan sinb jugak.." minhyuk.. 😬😬
"Mmg la.. tapikn makan masa yg lama.. so baik hyung masak dulu.. dh siap nnty kami panggil la.." jaehwan.. 😌😌
"Emm okay la.." minhyuk😡😡
Didalm bilik sinb..
Dh siap makeup.. eunkwang mendandan rambut sinb pulak.. hyunsik tengah cri baju untuk sinb..
Agak dlm 3 jam jugak la.. dh pon siap..
Dlm sekelip mata sinb brubah menjadi seorang putri.. sngt cantik.. bntuk badan.. yg sesuai dgn pakaian itu.. makeup natural yg sepadan dgn mukanya..
Sbelum mereka membawa sinb keluar.. eunkwang mengajar sedikit sebanyak untuk pakai makeup.. dgn produk dxy.. sinb x perlu pakai tebal.. hanya pakai asasnya aja sudah cukup untuk muka sinb.. dan mengajar sinb cari pakainya.. sinb memahami..
5 minit kemudian..
Hyunsik dan eunkwang bawa sinb turun.. daniel, jaehwan dan daehwi terpegun melihat kecantikan sinb.. smpai x berkata2..
Minhyuk terus keruang tamu lalu melihat sinb.. dia tersenyum puas..
"Kau sebiji seperti krystal... sinb jika berpakaian sebegitu" minhyuk dlm hati..
Ahli yg lain juga turun dan melihat perubahan sinb.. semua terpegun dgn kecantikkan sinb yg selama nie ditutp. Mereka terus menerus memuji sinb..
Tiba jinyoung turun lalu melihat sinb.. riak muka jinyoung lain..
"Knp kau berubah??" Jinyoung..
"La..biar la.. biar org kat luar sana x boleh kenal dia..supaya x dikejar2 dh.." woojin..
"Lagipun cantik apa??" Guanlin..
"Aku x suka.. lebih baik kau mcm dulu.." jinyoung berkeras.
"Kau pahal jinyoung... yg cantik dia.. kau sakit tang mana??" Daniel..
"Aku ckp x suka.. x suka la.. baik kau tukaq balik.. sblum..." jinyoung..
"Sblum apa??" Minhyuk..
"Hyung yg nk sinb mcm nie.. biaq dia ada keyakinan diri untuk jumpa org.. dan x dikejar2 terus.. "minhyuk.
"Ye..mmg aku sakit.. aku x suka..aku akan benci kau selamanya sinb.. kalau kau x berubah balik.. " jinyoung hmpir mngalirkan airmata.. dan terus berlari kebiliknya dan jihoon mengejarnya..
"Jinyoung.. aku tau kau bukn x suka sinb tapi.. biarla kali nie.. dia brubah demi kehidupan dia jugk.. masa silam kau jgn dkaitkn dgn org yg x bersalah. kesian sinb.. kau buat mcm tu.. " jihoon..
"Tapi.. sinb kalau dh berubah mcm tu.. lagi seiras dgn krystal.. aku x snggup tngok atau berdpn dgn sinb nnty... aku takut kalau.. aku akan lebih menyakitinya..kelak nnty" jinyoung..
"Aku faham tapi.. pls.. untuk sinb.. demi kebaikan sinb dan nma baik kita semua.. okay.." jihoon..
Memujuk jinyoung.. dan akhirnya jinyoung mengalah.. dan mulai hari itu.. penampilan sinb berubah.. ramai dlm ahli wannaone menyimpan perasaan terhadapnya.. kecuali minhyuk.. krna dia hnya menganggap sinb sbgai adiknya..
Mcountdown..
Idol kpop yg tercalon..
Wanna one
Bts
Twice
Got7
Sf9
I-dle
PentagonKehadiran wannaone dgn sinb mengejutkan ramai idol disitu.. kerana kecantikkn sinb mengalahkn para idol kpop disitu
Pakaian yg dipakai sinb malam itu.. dri haritu wanna one.. menyuruh sinb berpakaian spt diatas.. tapi sinb mengenakan syarat jikalau dia berpakaian seperti itu.. 3 syarat
Syarat ☝
➡ tak boleh jatuh cinta terhadap dirinya..Syarat ✌
➡kalau trjadi apa2 terhadapnya jgn masuk campurSyarat 👌
➡ dngr kata2 aku.. jgn buat aku marah..Hai guys.. sory lambt update.. author sebok keja.. amcm best x?? Kalu best vote la.. kalau xbest.. vote jugk... hahaha😂😂😂 melawak jer.. sory part nie sikit ja.. hmbar pulk tu.. huhu😆😆
YOU ARE READING
manager of wanna one
FanfictionSinb dipanggil namanya.. orgnya cantik tapi satu org pun x perasan.. sbb dia selalu selekeh.. dikatakan ada skandal dgn salah seorng ahli kumpulan sf9 iaitu hwiyoung.. mula dri ari tu hidup dia dikejar sprti pencuri.. disatu sisi dia ialah manager w...