Wannaone tampil dgn pnuh smangat.. sinb berjaln menuju belakng pentas utk mendaptkn wannaone.. tapi dia melihat ada sf9 yg sedg siap sedia untuk naik..
Sinb kuatkan diri untuk pergi jugk.. dia tekat pada diri..
"Kalau hwiyoung panggil buat bodo ja.. buat x kenal.. ingt sinb.." sinb dlm hati.. smbil mengnggukkn kplnya.
Sinb berjaln kedpn... tiba2 kakinya tersandung dgn wayar dkt situ.. dan terjatuh.. sinb agak malu kat situ.. ada yg menghulurkn tangn.. iaitu chani dan taeyang..
Tapi mata sinb terpandang ke arah hwiyoung tapi hwiyoung langsung x melihatnya.. sedih sikit di hati sinb.. sinb mencapai tangan chani.. krana dia masih ingat yg dia prnh dihina oleh taeyang..
.
"Awak x pape si manis??" Chani.."Nae.. saya x pape..sory menyusahkn" sinb..
"X dak apa2 la.. tadi patut saya sambut awak lbih awal.. spaya awak boleh jatuh dlm hati saya.. " chani..
Sinb menarik kembali tangan dan berlalu pergi meninggalkn sf9..
"Tngok tu hyung.. dia lebih pilih tangan saeng.. sbb saeng lebih hensem dri hyung.. " chani..
"Diam la kau!!" Taeyang..
Chani ketawa..
"La.. lupa nk tanya nama tdi.. no fon dh ada pakwe ke??" Chani..
"Gatal la kau nie chani.. tngok2 dh bini org apa" rowoon.
"Mna ada.. aku rasa dia bru habis brlajr la.. sbb muka dia cntik.. nmpk muda lagi.. aku suka tngok.. rasa aku tngh jatuh cinta kat dia la.." chani.
"Dah.. nk naik dah ni.." inseong..
Skip..
Wannaone turun lalu melihat sinb yg sdg menunggu mereka dgn senyuman yg cukup manis..
Kang daniel turun lalu mencuit hidung sinb.. dan diikuti oleh yg lain.. kecuali jinyoung dia hanya menunduk..
Mereka berjalan kearah bilik mereka.. berselisihan dgn sf9.. sinb berjalan di tngh2 ong dan daniel.. sinb hanya melihat hwiyoung.. tapi tiada balasan dri hwiyoung.. chani melihat sinb lalu berhenti dan menanyakn nama sinb.. daehwi menarik tangan sinb untuk x menghiraukan mereka yg pernah menghinanya dan menyakitinya..
Tiba2 airmata sinb mengalir..
"Sinb kau okay??" Jaehwan..
"Nae.. aku okay.. cuma aku rasa sakit sikit bila hwiyoung x pandang aku langsung.. dia jahat.. dia pura2 x kenal aku.. " sinb..
"Dh la sinb.." kang daniel memeluk bahu sinb..
"Buat habis airmata kau je!" Ong mengelap airmata sinb dgn jarinya..
Slpas habis semua pekerjaan mereka dgn lagu baru mereka.. mereka dibenarkan bercuti selama seminggu.. jadual mereka semua sinb dah aturkan.. dan mereka boleh bercuti..
Mereka mengajaq sinb bercuti sekali.. tapi sinb menolak.. keranasinb ingin menjenguk 2 unnienya itu dan berniat utk bertemu dgn jackson..
Tapi wannaone tetap memaksa sinb.."Ala.. jom la sinb.. qku x kera.. lepas je kau jumpa unnie kau tu.. kita semua pergi bercuti fhm.." daehwi..
"Btul.. x kn seminggu kau nk jumpa mereka ja.. " jihoon..
"Lagipun kau dh banyak sngt buat kerja.. smpai makan pun kadang2 kau lupa.. rest dulu.. nnty sakit mcm mna??" Jaehwan..
"Btul.." guanlin
Keesokkan harinya mereka menghantar sinb ke kedai unnienya..
Sinb membayar semua hutangnya dan menceritkan hal sebenar kpd unnienya.. lalu meminta maaf kepada unnienya..
YOU ARE READING
manager of wanna one
FanfictionSinb dipanggil namanya.. orgnya cantik tapi satu org pun x perasan.. sbb dia selalu selekeh.. dikatakan ada skandal dgn salah seorng ahli kumpulan sf9 iaitu hwiyoung.. mula dri ari tu hidup dia dikejar sprti pencuri.. disatu sisi dia ialah manager w...