chapter 9

198 13 0
                                    

Sinb membaluti luka jihoon.. jihoon hanya memandang sinb yg sdgn tekun membalut lukanya.. sakit x ada sedikit baginya..

"Sinb nie.. sbenarnya cnatik tapi.. hanya perlu bertukar sedikit saja.. pasti cantik terus.. tapi apa maksud dia orang luar?? Dn mereka nie kan unnie dia.?? Knp dia ckp mcm tu.? Aku kna tanya jugk.. minta kepastian.." jihoon dlm hati..

"Okay! Siap!" Sinb..

"Sinb!!" Panggil jihoon..

"Wae??" Sinb..

"Emm..sinb aku nk tnya sikit boleh??" Jihoon..

"Tanya la" sinb..

"Mcm nie..aku...."kata2 jihoon terganggu dgn pergaduhan yerin dan nayeon..

"Kau nie.. boleh x cri pasal dgn aku.!." Nayeon..

"Kau tu.. ada masalah sikit jew sahih lari.. lpaih tauk kat aku.. ingat kau tu adik.. " yerin marah..

"Eishh.. aku bukn adik.. kau yg adik." Nayeon.

"Unnie!! Sudah2 latu.. mcm mna? Nk bagi ke x nak..? Kalau x nk sinb nk pegi tmpat yuju dgn eunha.. " sinb..

"Nah!.. esok dh dpt bilik baru.. jgn lupa bagi alamat snang nk cri nnty... bila nk tagih hutang.." yerin bergurau  

"Yah!! Dia tu kn saeng kita.. x payah berkira sngt." Nayeon marah..

"Yah!! Aku tahu la.. kau ingat aku berkira mcm kau ker.. aku cuma nk tahu alamtnya..snang nnty kita nk jenguk dia.. x dak fham ka??" Yerin..

"Eishh. " nayeon..

"Okay la unnie.. lagi lama sinb kat.. sini lagi pening sinb nnty.. nnty sinb bagi alamtnya..bye..syg unnie" sinb memeluk kedua unnienya itu...

Sinb keluar dei kedai itu.. jihoon hnya mengikuti sinb kemana sinb pergi..
Jihoon menarik tangan sinb ke satu lorong yg sunyi..

"Apa maksud kau.?? Knp kau minta duit dekat mereka sdgkn kau tinggal dgn kitaorang.??" Jihoon..

"Aku nie hanya manager korang.. aku x layak duduk sebumbung dgn korang.. sbb nnty ada gosip pulak.. aku x nk korang jatuh gara2 aku.. korang dah bina semua nie seblum aku ada.. nnty kau wartawan tu tahu aku tinggal dgn korang.. ke x pasal2 korang jatuh hanya krna gosip x penting tu.." sinb..

"Kalau kau keluar dri rumah agam wannaone.. kau ingat mereka akn bagi kau tinggal kat luar sana.. lebih baik kau buang rancangan kau tu.." jihoon..

"X.. aku x nk musnah impian korang.." sinb smbil menangis..

"Aku dh pembawa sial.. nnty korang jatuh kerna aku.. aku xnk.. fans korang lari.. " sinb..

"X sinb.. kita bincang dulu kat rumah.. tanya pendapat wannaone dulu.. baru kau buat keputusan.." jihoon memegang bahu sinb..

"Tapi jihoon knp kau baik dgn aku.. buknnya awal2 msa kita jumpa kau x suka kat aku kan..tapi knp skrang??" Sinb blum hbis ckp jihoon letak jrinya dibibir sinb..

"Manusia boleh berubah.. satu lagi yg aku tnya kat kau msa kat kedai tadi.. kau ada ckp kau orang luar.. sdgkn mereka unnie2 kau. ??" Jihoon..

"Mereka bukan la unnie kandung aku aku.. keluarga aku dh x dak.." sinb menangis teresak-esak..

Jihoon memeluk sinb lalu memujuk sinb untuk menceritakn hal ini dirumah bersama wannaone..

Jihoon membawa sinb balik kerumah.. kang daniel yg melihat jihoon memeluk bahu sinb menghampiri mereka dan menanyakan kemana mereka pergi.. jihoon mengabaikan pertanyaan daniel.. lalu meletakkn sinb disofa..
Mula satu persatu ahli wanna one turun.. kecuali jinyoung dan woojin.

"Knp nie sinb.." minhyuk duduk disebelah kanan sinb.. dan jisung disebelah kiri sinb yg lain duduk dihadapan sinb..

"Aku jujur terus..dan aku x mau seorang pun mencelah.. sebenarnya tadi aku pegi minta bantuan.. dan aku mendapatknnya.. aku ingat nk tinggal asing dgn korang.. sbb aku x berapa selesa.. dan aku takut.. gara2 aku tinggal dgn korang.. korang akn jatuh kerana gosip aku.. sbb tu aku pegi rumah unnie dan minta sedikit wang untuk sewa bilik.. tapi jihoon mengikuti dan mendengar segala perbualan aku dgn unnie2 aku.. smemangnya aku tiada keluarga.. mereka bukan unnie kandung aku.. kedua orang tua aku meninggal akibat kemalangan.. unnie kedua aku mati akibat bunuh diri disungai sbb tekanan.. unnie sulung aku berkahwin dan meninggalkan aku dgn oppa aku.. tapi selama aku hidup oppa aku x pernah jenguk aku.. dan dia membiarkan aku kebuluran waktu.. selepas tamat pengajian.. aku mencari kerja atas jurusan yg aku ambik tapi x dpt.. so aku kerja mcm2.. sblum aku kerja dgn korang.. untuk sara diri aku sendiri.. disebabkn aku punya gaji dpt kerja lama x cukup untuk aku sara diri.. sbb tu aku dihalau keluar dri tuan rumah sbb x bayar sewa 3 bulan.. aku ada meminta dkt daehwi.. dan daehwi memberinya.. tapi sayang aku kena ragut.. aku duk merempat buat seketika sblum aku jumpa hwiyoung.. hwiyoung bawa aku kehotel lalu ada gosip.. aku dikejar2 bagai pencuri yg x bersalah.. aku minta maaf.. aku rasa cukup sampai sini saja.. aku jadi manager korang.. aku berhenti...aku x mau impian yg korang bina selama nie musnah kerna aku.. mianhae.." sinb hendak pergi.. tapi minhyuk menarik tangan sinb untuk duduk kmbali..

"Betul la.. mmg spatutnya kita x payah jumpa dia.. menyusahkan.. nnty kita jatuh dan musnah kerna gosip dia tu.." jinyoung..

"Jinyoung!! Apa yg kamu ckp tu..jaga mulut sikit.." daniel memarahi..

"Tah.. jinyoung.. mmg la aku pada mulanya x suka dgn si sinb nie tapi bila terfikir balik.. nasib mmg x mengbelahi dia.. dia bukannya jahat pun.. dia mangsa keaadaan." Woojin.  Turut duduk di sebelah jaehwan..

"Emm..mangsa keadaan..  korang dok fikir dia mangsa keadaan tu yg dia naik kaki kat kepala korang.. org sprti dia mmg x patut ada dgn kita.." jinyoung..

"Bukan dgn kita tapi dgn kau.. kita okay ja.. kau tu yg sakit snagt kenapa.. aku tau la.. pasal kisah silam kau..yg kau nampak sinb orng nya. Tapi bukan cri nie.. kau salahkan orang yg x bersalah.." jihoon..

"Bela la terus.. nnty dia pasti tunjuk belang dia.. aku dh kena.. so aku x nk kena dh.. " jinyoung kembali ke biliknya dan menghempas pintu biliknya..

"Xpe la.. aku undurkan diri..sebagai.. ma..." kata sinb tergantung.. minhyuk meletakkan jarinya dibibir sinb. 

"Biarkn saja jinyoung. Nnty dia okay la tu.. nnty biar oppa pujuk dia" minhyuk..

"Oppa??" wannaone kecuali minhyuk..

"Yela.. sinb kn masih muda.. x kn nk panggil chagi..

"Yehh.. apa la oppa nie.. gatal.. geli tau.." jaehwan..

"Yah!!" Minhyuk..

"Dhla sinb pergi la kebilik kau.. berehat.. aku rasa airmata dri tadi dok turun nnty sakit pulak.. " jihoon...

"Baiklah" sinb tersenyum..

Wannaone terpandang satu pandngan yg cantik iaitu senyum sinb..

Sinb bangun lalu berjalan ke biliknya yg berada disebelah bilik jinyoung.. seblum ke bilik sinb ke dapur untuk meminum air.. wanna one bercadang untuk keluar bersiar2 arini.. tapi jinyoung x mahu pergi.. katanya dia bosan keluar.. dia mahi duduk dirumah menghabis kerja sekolahnya yg terbengkalai..

Sinb hnya melihat pemergian mereka lalu dia bernaiki anak tangga menuju ke biliknya..

Hai guys.. amcam best x..sory x kalau x best.. kalau best vote la.. huhuhu..

manager of wanna one Where stories live. Discover now