Sinb menjalankan kerja dgn tenang kerana.. kesemua ahli wanna one.. mempunyai kerja yg harus mereka lakukan.. melainkan woojin dan jihoon mereka seronok bermain play station..
Hari makin lewat.. sinb dh pun siap kerjanya.. daehwi menghampiri sinb..
"Sinb.. awak x balik ker??" Daehwi..
"Nk balik la.. " sinb..
"Tapi jadual kitaorang dah siap??" Daehwi..
"Dah.. " sinb..
"Kalau dh siap.. kau boleh balik la.. dh lewat mlm nie.. nnty x bas pulak.. ke nk ong antar kan.." daehwi..
"Ehh.. x payah la.. aku boleh balik sendiri." Sinb.
Daehwi membenarkan sinb pulang kerumah.. dlam perjalanan ke rumah sinb berasa bahawa dirinya sedang diikuti oleh seseorang.. sinb segara bergerak pantas.. dia berjalan dgn laju tanpa menoleh ke belakang. Tapi langkahnya terhenti apabila ada seseorang berdiri dihadapannya.. dan memegang lengannya..
Rupannya orang itu ialah hwang jackson.. abg tiri sinb yg selalu menyakitinya..
"Bak!! Sini beg kau..."jackson merentap beg sinb..
"Jgn oppa!! Jgn oppa!! Sinb x de duit la" sinb
"Sini beg kau!!" Jackson berkeras lalu menampar kuat muka sinb sampai bibir sinb berdarah..
"Oppa jgn!!" Sinb sambil menangis.
"Nie apa!! Jackson mengeluarkan duit yg daehwi berikan kepadanya..
"Oppa itu duit sewa rumah.. kalau sinb x bayar hari nie.. sinb nk tinggal mana??" Sinb sambil melutut ke arah jackson..
"Arhh!! Lantak kau la.. merempat kau mcm mna kau dn omma kau buat kat omma aku.. " jackson.
"Oppa.. please.. kali nie jer.. bagi balik diut tu!!" Marah sinb..
Jackson terus menarik rambut sinb
"Sekarang aku nk guna duit.. siapa lagi nk balik duit kat aku melainkan kau.. omma appa aku dua2 dh mati.. so yg aku ada sekarang ialah kau.. dan kau ialah duit bagi aku.. faham!!" Jackson menolak kepala sinb lalu ditamparnya muka sinb sekali lagi..
Jackson berlalu pergi dan meninggalkan sinb dilorong sepi itu.. sinb kembali ambil begnya yg berselerak barangnya dijalanan..
Dan kembali jalan pulang ke rumah dgn harapan tuan rumah dh tidur..
Skip///
Smpai dirumah.. sinb melangkah masuk ke dlm.. tapi nasib x menyebelahinya.. tuan rumah ada dihadapan rumahnya untuk menunggu wang..
"Mana!!" Tuan rumah.
"Emm.. kalau esok saya bagi duit tu boleh? Sbb tadi saya..."blum habis ckp tuan rumah mencelah.
"Alah.. alasan jer kau nie.. aku x kira malam nie jugak!! Kau boleh keluar dri rumah aku!! Faham!!" Tuan rumah.
"Tolong la.. bagi saya satu malam jer.. esok pagi2 saya keluar.." sinb..
"See kau memang x dak duit.. skrang pergi kemas barang kau.. aku bagi masa 30 minit ja.. kalau x aku heret kau keluar.. " tuan rumah..
"Mana sempat saya kemas semua barang.. malam nie" sinb.
"Arhh!! Aku x kira.. org yg nk sewa rumah.. esok dia dh dtg.. so kau boleh berambus dri sini.!!" Tuan rumah.
"Jgn la.. saya mohon.. malam nie ja.. saya nk tinggal mana.. semua tempat dh tutup." Sinb sambil mengalirkan airmata..
YOU ARE READING
manager of wanna one
FanfictionSinb dipanggil namanya.. orgnya cantik tapi satu org pun x perasan.. sbb dia selalu selekeh.. dikatakan ada skandal dgn salah seorng ahli kumpulan sf9 iaitu hwiyoung.. mula dri ari tu hidup dia dikejar sprti pencuri.. disatu sisi dia ialah manager w...