chapter 13

234 22 5
                                    

Selepas membalut luka sinb.. daehwi mengajaq sinb selfie.. sinb x mahu tapi daehwi memaksa..

"X nk la.. aku nk buat nie.." sinb.

"Alah.. tu keja lelaki.." daehwi..

"Kau tu bukn lelaki ke??" Woojin

"Yela..aku lelaki.. tapi kan tu hyung yg bagi tugas so korang kena la buat.. so sinb kau ikut aku..aihh.. tapi tangan kau nie kenapa??" Daehwi..

"X de papa la.. sikit ja.. aku terjatuh tadi.. " sinb..

"Kau nie selalu x berhati2.. so ikut aku.. korang buat la.. aku dgn sinb nk selfie jap.. ok.." daehwi..

30 minit kemudian..

Semua dh pun berkumpul.. daniel dan ong.. mmbuat unggul api.. sementara sinb, daehwi dan jaehwan membantu minhyuk untuk memasak.. jihoon, woojin,jinyoung dan kuanlin dgn bermain di pinggir pantai.. sungwoo dan jisung sdg berada dlm khemah masing2 (buat apa x tau..hahaha😂😂)

Malam tu macm2 mereka buat.. mereka berasa bebas.. sinb amat gembira kerana dia berasa bebas dri ganggu jackson dan wartawan gila.. setelah mereka merubahnya.. mereka bernyanyi.. menari.. bercerita.. smpai mereka penat.. satu persatu masuk ke dlm khemah masing2.. bergitu jugak dgn sinb.. yg tinggal hanya la ong dan jinyoung..

"Jinyoung.. x mau tidoq lagi ka??" Ong

"Nnty la.." jinyoung

"Nk tanya sesuatu boleh??" Ong

"Tanyala." Jinyoung

"Knp jinyoung benci sangat kat sinb??" Ong..

"Malas nk ckp" jinyoung..

"Jwab la.. ksian dkt sinb.. jinyoung buat dia mcm musuh.." ong. 

"Muka dia!!" Jinyoung  

"Knp dgn muka dia??" Ong..

"Okay la.. jinyoung bagitau sgalanya.. tapi hyung harus buat sesuatu untuk jinyoung boleh??" Jinyoung..

"Boleh.. apadia??" Ong. 

"Okay.. sebenarnya waktu pertama kali jinyoung nampak sinb.. jinyoung x sebenci nie.. tapi masa dia balik kembali masa hyung bawa dia tu.. jinyoung rasa sakit.. sbb muka dia sebiji dgn unnie jinyoung dulu.. tambah lagi muka dia dh di makeover lagi nmpak sama la.." jinyoung..

"Kalau unnie jinyoung.. knp nk sakit?? Apa yg jadi??" Ong

"Dia bkn unnie jinyoung.. jinyoung cintakan dia.. tapi dia tolong cinta jinyoung..sbb dia dh anggap jinyoung mcm adik dia.. malm tu jinyoung ajak keluar makan sbgai tanda adik kakak.. tapi kejadian malang bagi jinyoung.. jinyoung kehilangan dia untuk selamanya.. dia pergi meninggalkan jinyoung sendrian didunia nie.. tu setiap kali tngok sinb.. jinyoung.. rasa sakit.. rasa sedih.. jinyoung x boleh tngok dia.." jinyoung menangis..

"Sabar la jinyoung.. hyung tau kenapa jinyoung.. x boleh tngok sinb..." ong

"Sbb dia..." blum nk habis ong mnyampuk..

"Sbb... jinyoung masih mencintai dia.. jinyoung x pernah buka hati jinyoung untuk melepaskan dia.. dan cuba mencintai orang lain.." ong..

"Knp hyung ckp mcm tu.." jinyoung

"Jinyoung.. hyung rasa cuba jinyoung buka hati jinyoung dan menerima orang lain dihati jinyoung pasti.. jinyoung xkn rasa sakit dan sedih lagi.. dan sidia akan tenang disana.. selama mana jinyoung kunci sidia dihati jinyoung.. lagi sakit sidia disana... lebih baik lepaskan dia.. jinyoung.. nasihat hyung.. cuba membuka hati dan melepaskan dia.. arraseo" ong..

manager of wanna one Where stories live. Discover now