chapter 6

183 14 0
                                    

"Hwiyoung.. pd kim tahu yg kau sukukan wanita itu.. tapi.. kamu sayang x kawan2 kau yg selama nie duduk dgn kamu.. dan ada dgn kamu smpai skrang ni?" Pd kim

Hwiyoung memikirkan segenak..

"Kalau boleh.. buat masa skrang lupakan perasaan kamu dan terus dgn prestari korang.. korang baru saja nk terkenal.. jgn jdi benda nie sebagai batu penghalang... " pd kim..

"Tapi.." hwiyoung..

"Esok ada melting dgn para wartawan.. so pd kim nk kamu ckp.. wanita itu hanya fans kamu yg terlalu obsesi dgn kamu.. smpai peluk kamu.. faham.." pd kim..

"X boleh.. dia bukan fans hwiyong" hwiyoung..

"Mmg dia bukan fans kamu tapi.. demi reputasi korang semua.." pd kim..

"X.. hwiyoung xkan ckp benda tu.. " hwiyoung..

"Hwiyoung... kau mmg nk tengok kita semua jatuh gara2 kau ke??.. buat jer la.. bukan dia tahu pun" youngbin

Hwiyoung hanya berdiam diri..

Skip//

Sinb masih termenung.. dn fikiran betul2 ada pada pertanyaan hwiyoung semalam..

Flashback///

Smpai saja hotel.. hwiyoung menyuruh sinb membersihkan diri..
Selepas saja sinb membersihkan diri.. hwiyoung yg sdg duduk disofa.. terus bangun lalu mendekatkan sinb..

Hwiyoung memegang tangan sinb..

"Eunbi..sbenarnya ada benda yg aku nk ckp kat kau??" Hwiyoung..

"Apa dia??" Sinb mengangkat keningnya.

"Se..sebenar..sebenarnya... a..ku.." hwiyoung ragu2..

"Apa??" Sinb gertak..

"Sebenarnya aku suka kat kau.." hwiyoung terlepas..

Sinb terkejut..

"Sejak bila??" Sinb..

"Sejak.. kita sekolah lagi.. kita berduakan selalu bergaduh.. kita jugak sebelum nie kawan... lepas kau dgn aku tamat persekolahan.. aku cuba cari kau.. tapi aku x xjumpa langsung.. aku ada dtg rumah kau.. tapi jiran kau kata kau dh pindah.. bila aku jumpa kau balik.. aku rasa aku patut ckp benda nie.. sbb aku x mahu kau terlepas ke tangan org lain..
Kau ingat x masa oppa kau dtg ke sekolah.. dia malukan kau dpan kawan2 kita lps tu dia nk pukul kau.. dn aku yg selamatkan kau.. dri situ aku mula sukakn kau.. bahkan cintakan kau.." hwiyoung jujur..

"Hwiyoung! Aku x bo..." blum sinb habis ckp..

"Aku x minta kau jawab sekarang.. bila2 pun kau boleh jawab.." hwiyoung mencium tangan sinb .

Sinb hanya mengangguk faham..

Mereka duduk diatas lantai..

"Kau ingat x masa aku jumpa kau dkt studio hari tu dgn ahli sf9.." hwiyoung..

"Ingat." Sinb..

"Kan aku suruh kau jdi manager kitaorang kan?? Kau tahu sbb apa??" Hwiyoung..

"Sbb apa??" Sinb smbil melentokkan kepalannya dibahu hwiyoung..

"Sbb.. aku nk kau dkt dgn aku.. supaya kau x hilang lagi dri pandangan aku.. tapi smua hancur kerana kawan2 aku.. " hwiyoung..

"Betul la apa yg kawan kau ckp.. aku x cantik.. sprti mna mereka mahu.. " sinb

"Itu semua bagi mereka.. tapi x bagi aku.. aku kenal kau lama.. aku tau segalanya tentang kau.. bukan yg kau x cantik.. kau cantik cuma kau..." hwiyoung memuji tetiba ia mendengar bunyi dengkuran..

Sinb dhpn terlena di bahu hwiyoung.. hwiyoung memegang pipi sinb lalu dia melelapkan matanya..

Keesokkan harinya hwiyoung membangunkan sinb dan meminta diri untuk balik ke dormnya.. kerana arini mereka ada konsert di pulau jeju dan mungkin beberapa hari hwiyoung x akan dtg ke hotel untuk bertemu sinb.. sinb memahaminya..

And flashback///

Masuk arini sinb dh dua hari x dtg ke dorm wanna one..

"Hyung!.. knp sinb masih x dtg??" Daehwi kepada minhyuk..

"X tahu la daehwi" minhyuk tngh sibok memasak..

"Ke dia marah kat kitaorang sbb kacau dia??" Jihoon..

"Mungkin jugak" ha sungwoon..

"X mungkin la.. sbb aku tengok sinb bukan mcm tu orgnya.. dia bukan seorang pemarah." ong..

"Betul tu aku setuju" kang daniel..

Skip//

Sinb tersedar dri lamunannya lalu tersenyum..

"Hwiyoung.. sbenarnya aku pun suka kat kau.. tapi aku malu.. aku takut.. tpi bila kau ckp semalam.. aku rasa aku patut jawab bila dia balik sini nnty..

Sinb membuka tv.. lalu dialik saluran tv tu berterusan sambil memikiran wanna one..

"Aku harap wanna one dh jumpa manager baru.. dh dua ari aku x dtg kerja mesti aku dh dipecat.. emm.. baru sehari hwiyoung x dtg.. tapi aku dh rasa lain.. emm.. " sinb

Sinb melihat dikaca tv ada kumpulan sf9 buat konsert di pulau jeju..

"Hwiyoung.. " sinb..

Sinb terus menonton siaran itu sampai habis..

Di akhir persembahan itu hwiyoung membuat pengumuman..

"Berdirinya saya disini.. in..gin.. mengatakan gosip yg baru2 ini.. tidak betul.. gambar yg saya berpelukan dgn seorang wanita di media itu.. itu hanya fans yg terlalu obsesi dgn saya...  dan satu lagi.. gambar yg saya dgn perempuan itu sampai hotel itu hanya reka hiasan.."hwiyoung..

Sinb keliru. Tiba2 airmatanya jatuh ke pipi..

"Apa maksud semua nie??" Sinb sambil menangis menonton hwiyoung di tv..

Sakit hati sinb..

"Aku ingat kau betul2 cintakan aku tapi kau cuma nk permainkan aku saja.. aku benci kau hwiyoung." Sinb bingkas bangun dri duduknya lalu mengemas pakaiannya..

Selesai saja mengemas pakaian sinb terus ke lobi hotel.. smpai di lobi hotel sekumpulan wartawan sdg menunggu.. sinb yg x tahu apa2 terus ke kaunter pertanyaan dan check out.. tiba2 ada suruh yg menghala ke arah sinb... dan mereka terus berlari ke arah sinb.  Sinb terus lari keluar dri hotel.. wartawan itu x henti2 memgambil gambar sinb..

Sampai disatu lorong.. sinb terlanggar dgn seseorang.. dan orang itu ialah ong dan kang daniel.. mereka dri membeli belah di shoping mall..

Sinb jatuh terduduk.. cap yg dipakainya jatuh bersama kaca matanya.. sinb mencari dimana kaca matanya.. ong mengambil kaca mata sinb dan dipakaikan kpd sinb..

Hai guys.. smpai sini saja.. esok author update lagi..

manager of wanna one Where stories live. Discover now