chapter 18

83 8 1
                                    

Bts dan wannaone melihat sinb kewalahan memapah minho..  Daniel yg rasa sinb tengah kesusahan lalu dia pergi ke arah sinb dan minho..  Lalu menarik lengan kiri minho diletakan dibahunya dia.. 

"Yah!!  Kang.!!" belum sinb cakp

"Biar aku ja..  Aku tahu kau kuat..  Tapi ingat kau masih perempuan bahaya kalau kau balik dgn minho dlm keadaan macam nie..kalau kau x mahu aku tolong..  Anggap ja nie aku tngh tolong minho bukan kau.. " daniel dingin.. 

"Tapi kalau fans kau nmpak mcm mna??.." sinb

"Pndai2 aku la..  Cpat panggil teksi.. " daniel.. 

Jungkook yg melihat sinb menerima bantuan daniel..  Mendidih hatinya.. 
Ahli wanna one yg lain balik ke dorm mereka sbb masih terasa dgn sinb..  Sdgkan bts mengikuti sinb lagi..  Tapi jungkook menyuruh mereka jgn mengikuti sinb lagi.. 

Bts pon setuju lalu berbalik arah dan balik ke dorm mereka.. 

Daniel dan sinb smpai di apartement minho..  Daniel meletakkan minho dikatil miliknya..  Sinb siapkan airsuam dan pakaian utk minho ganti.. 

Sinb membawa airsuam dan tuala ke arah minho..  Daniel yg melihat..  Terus ke arah sinb.. 

"Mai..  Sini aku yg buat..  Kau pergi buat air untuk aku minumm..  Dahaga.. " daniel..

Sinb hanya mengikuti..  Dah siap air untuk daniel dan minho.. Dia naik ke atas untuk melihat keadaan minho..  Sampai dibilik tuala yg tadi ditangan daniel ada di kepala minho..  Dan badan minho dahpon siap dibersihkan.. 

Sinb memberikan air kepada daniel lalu tersenyum manis..  Daniel terus meminumnya.. 

Selang beberpa minit sinb datng dgn baju untuk minho..  Lalu pergi ke arah minho untuk tukarkan..  Takut minho masuk angin..

"Kau nk buat apa?? " daniel masih duduk bangku.. 

"Ohw..  Nk tukar baju minho..  Takut masuk angin.. " sinb.. 

'Dia nie baik la walaupun namja tu abg ipar dia saja.. ' daniel.. 

"Dah2 mai sini aku buat..  Aku kan lelaki minho pon lelaki..  Kau perempuan..  X manis kalau kau buat nnty minho salah anggap plk..  Kau pergi dudum dulu..  Biar aku settelkan.. " daniel.. 

"Gomawo" sinb menunduk hormat..  Lalu keluar dri bilik.. 

Sinb pergi ke dapur lalu memasak ramen untuknya dan daniel..  Sinb berfikir kalau daniel lapar lalu dia memasak dan menyiapkan makanan sampingan sedikit.. 

~~~~~

Daniel yg dh siapkan minho lalu turun ke bawah kerana dri tadi sinb x kunjung datang bilik minho..  Daniel turun dan langsung ke arah dapur lalu melihat sinb menyiapkan makanan..

"Sinb!" daniel

"Ohw.. Daniel..  Kau lapar x??..  Aku ada masak nie.. Mai la makan dulu sbelum balik..  Aku rasa kau x makan lagi..  Sbb tadikan baru habis show..  Kau terus tolong aku.. " sinb..

"Emm..  Boleh jugak aku pon tengh lapor nie.. " daniel..

Daniel mengambil tmpat duduk dihadapan sinb. Sinb dah pon siap memasak lalu menjemput daniel makan..  Mereka makan smbil bercerita..  Daniel smakin kagum dan teruja dgn cerita sinb..  Begitu pon dgn sinb.. 

Malam ini daniel x balik dia tinggal diapartement minho.. Bersama dgn sinb dan minho.. 

Keesokkan harinya wannaone,  bts dan sf9 duduk disebuah bilik meeting..  Mereka menunggu manager mereka datang..

manager of wanna one Where stories live. Discover now