12 April 20XX
Jam 7.00 pagi
Di pagi hari yang cerah, bermulalah kehidupan setiap org dengan memulakan pagi mereka dengan senyuman.Tapi tidak bagi Naeun yang memulakan paginya dengan mukanya terkejut sambil air matanya mengalir.
"Kenapa....aku mimpi pasal tu, aku dah tak nak ingat lagi dah". Kata Naeun dgn nada perlahan.
Naeun pon melihat jam di dinding yang menunjukkan pukul 7:00 pagi.
"Sempat lagi nie nak siap2 pegi keje"kata Naeun.
Lalu, Naeun pon mandi dan selepas mandi dia pon bersiap-siap untuk ke tempat kerja nya.
Selepas kunci pintu apartmen nya Naeun menuju ke kereta Honda Civic putih miliknya.
Sambil memandu, Naeun teringat semula mimpinya.
Flashback
Dua tahun yang lepas
"Kita tak boleh bersama sebab kau dengan aku tak sama taraf"kata lelaki itu iaitu Min Yoongi atau lebih kenali sebagai Suga.
"Tapi Suga...."-Naeun
"PERGI!!..aku tak nak jumpa kau lagi dan aku tak nak ada kait pape lagi dgn kau" marah Suga
Lalu Suga pon pergi dari situ meninggalkan Naeun dan member BTS yang lain tanpa memandang belakang.
"Aku rasa lebih baik kau jangan jumpa Suga dan jugak kitaorang"kata RM.
"Korang pon nak tinggalkan aku jugak ker"kata Naeun sambil air mata mengalir.
"Kitaorang terpaksa Naeun, kau tak nampak ker kau cuma pekerja biase je dan kitaorang artis terkenal" kata V sambil memegan kedua bahu Naeun.
"Berat nak mengaku tapi apa yang Suga cakap memang betol...kita memang tak sama taraf, kau kene paham tu" kata Jin dengan nada lembut.
BTS pon pergi meninggalkan Naeun kecuali Jungkook.
"Tak pe Naeun, aku akan cuba bincang dengan diorg hal nie"-Jungkook
"Tak payah nak susah diri kau, aku dah tak kisah lagi....esok hari jugak aku akan balik Malaysia" kata Naeun sambil menoleh ke belakang dan berlalu pergi.
"Tunggu Naeun jgn tinggalkan aku.......aku sayang kau" jerit Jungkook tapi ayat terakhir itu diungkap perlahan.
Flashback End
'Aku patut teruskan hidup aku tanpa fikirkan kisah silam pahit tu lagi' bisik hati Naeun.
Di Korea
Di Incheon Airport, Terdapat 7 orang jejaka yang kacak lagi kan bergaya yang sedang menunggu flight mereka menjadi tumpuan orang ramai di situ.
Ye la sape je tak kenal boy group yg tgh hot skrg nie.Dah tentu la mereka itu adalah BTS yg kini sedang menunggu flight mereka untuk ke Malaysia seperti yg telah ditetapkan dalam jadual mereka.
Mesti korang tertanya kenapa diorang pergi ke Malaysia sedangkan tak ada pape berita tentang konsert mereka di Malaysia. Sebenarnya, awal pagi lagi manager BTS dapat panggilan daripada PD nim bahawa BTS ada temuduga di Malaysia.
Tetapi Manager BTS berasa ragu - ragu tentang temuduga ini, seperti akan ada sesuatu buruk yang akan terjadi jika mereka pergi.Tapi apa kan daya, disebabkan PD nim dah arahkan, terpaksa la ikut cakap dia.
Situasi BTS
"Aish..., lambat lagi ker flight...aku dah penat menunggu nie"Jungkook mengeluh sambil bermain game di handphone miliknya.
"Eh, anak pak cik Jeon nie kalau sehari tak mengeluh tak sah"bebel Jin yang sedang duduk disebelah si sang Maknae.
"Nak buat macam mane, dah nama pon Maknae mesti la nak manja je" kata RM dengan selamba.
J-hope, Jimin dan Taehyung hanya mampu ketawa melihat telatah mereka yg seperti suami isteri yang sedang melayan karenah anak mereka.Suga, jangan cakap la, dia tidur je keje.😌
"Woi jebon2 sekalian...cepat siap2 flight kita dah sampai dah"kata Manager yang tadi hilang tetiba muncul entah dari planet mana🌚
"Eh Hyung, bukan ker flight kita lagi setengah jam? "tanya RM selaku leader a.k.a Jurucakap BTS a.k.a wakil member- member yang dikasihinya sekalian. (A/N : Aku kesian dgn kau RM😂😂)
"Tak, kita naik pesawat perbadi, biar privacy korang tak terganggu"kata Manager. BTS pon mengangguk setuju termasuk Suga. (A/N : deh, tgh tido pon boleh lagi angguk😂😂)
BTS dan manager mereka pon berangkat dari situ. Tanpa mereka sedar, ada seseorang yang berpakai kot serba hitam sedang memerhati gerak-geri mereka.
"Bos, mereka dah gerak"kata lelaki itu . "Bagus...bila mereka sampai kat KLIA nanti, kita mulakan misi kita" kata orang yang berada dalam talian tersebut.
"Failure is unacceptable"
[To Be Continue....]
Next Chapter : Intro
Author Note
Finally,dapat jugak update.Btw klau ade tersilap bahasa kat situ mohon abaikan ok asalkan korang paham.So see u guys on next chapter byebye.
YOU ARE READING
[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️
Fanfiction[First book of IRIS series] [BTS fanfic] Setelah lama meninggalkan kisah silam yang pahit bersama lelaki itu. Akhirnya luka lama kembali semula. Adakah Naeun sudah bersedia pabila lelaki yang pernah melukakan hatinya kembali semula? Dan berjayakah Y...