Chapter 13 - Date with.....

34 5 0
                                    

[Naeun POV]

Bunyi jam loceng berkumandang kuat di sebelah telinga aku, menandakan hari sudah siang. Aku terus bangun dari tidur dan mencapai Iphone 8 milikku di atas meja tepi katil aku. Apa korang pikir aku miskin sangat ker sampai tak mampu pakai Iphone. Don't judge me. Aku tak kaya tapi aku still mampu lagi beli barang mahal ok.
(A/N: Cakap je la yang kau tu orang kaya, cik Naeun oi🙄)

You have one new message

Aku memandang pelik pada telefon aku. Pagi-pagi lagi dah ada orang hantar mesej. Maka, aku pun baca mesej yang telah dihantar.

Unknown Number
- Aku dah ada depan pintu rumah kau nie, cepat la keluar
Seen 8.01 am

Aku jadi terkejut bila tengok mesej tu. Siapa pulak yang ada kat depan rumah aku nie. Entah-entah salah seorang ahli BTS. Tapi, diorang mana ada nombor aku.

Sedang aku duduk memikir, tiba-tiba loceng rumah berbunyi. Ternyata, memang betul ada orang kat depan  rumah aku sekarang nie. Aku pun mengambil sepucuk pistol di bawah bantal tidur aku dan menyelitnya di belakang baju tidur aku.

Kemudian, aku berjalan perlahan menuju ke pintu rumah aku. Ye la, kot-kot ada orang nak bunuh aku ker, tak melayang nyawa aku nanti.

Aku pun menarik nafas aku dalam-dalam dan membuka pintu rumah aku perlahan-lahan. Kemudian, aku melihat wajah manusia yang pagi-pagi dah terpacak depan pintu rumah aku.

"Asal datang rumah orang pagi-pagi. Better kau bagi sebab kenapa kau datang rumah aku" kata aku kepada manusia depan aku iaitu anak jebon eh salah, Jeon Jungkook.

"Sebab aku datang sini nak ajak kau keluar" kata Jungkook sambil tersenyum. Aku tercegat sekejap. Dia ajak aku keluar la guys 🌚🌚. Aku pun mengeluh.

"Sorry, aku nak habiskan masa lapang aku duduk dalam rumah je sepanjang hari nie" jawab aku dengan selamba. Tiba-tiba, Jungkook dengan tak malunya masuk ke dalam rumah aku sambil menarik tangan aku. Aish, apa mamat jebon nie nak buat kat aku, i'm still innocent you know.

"Yah!? Asal kau tarik tangan aku nie!!?" jerit aku, selepas itu, dia melepaskan gengamannya dan kemudian duduk dia atas sofa macam sofa tu dia punya. Excuse me, mahal kot sofa tu, dah la limited edition pulak tu, ok Naeun stop sebelum kau start merapu. Tak swag ok.

"Pegi la siap-siap, aku tunggu kau kat sini" kata Jungkook tanpa menjawab pertanyaan aku tadi. Ada jugak mati anak jebon nie aku tembak karang. Tanpa membuang masa dan tenaga yang ada nie, aku pun pergi la bersiap-siap.

[Naeun POV End]

Setelah lima minit berlalu, Naeun pun keluar dari biliknya. Jungkook pula sedang leka bermain game di telefon bimbitnya sehingga tidak sedar kehadiran Naeun di situ.

"Yah!! Jeon Jungkook!!" jerit Naeun kepada Jungkook. Jungkook menjadi terkejut pabila mendengar Naeun menjerit namanya dan terus memandang Naeun.

"Mian, terleka tadi, hehehe" kata Jungkook sambil tersengih macam kerang busuk. Naeun pun mengeluh.

"Dah jom keluar" ajak Naeun kepada Jungkook yang kemudiannya mengangguk kepalanya sambil tersenyum bahagia.

'Tak sia-sia aku tunggu kat depan pintu rumah dia. Kalau tak, memang tak ada chance la aku nak dating dengan dia hari nie' bisik hati Jungkook sambil memandang Naeun.

Kemudian, mereka berdua pun keluar rumah dan pada masa yang sama, Yoongi dan ahli BTS yang lain juga turut keluar dari rumah mereka. Mereka semua memandang antara satu sama lain.

"Yah!!! Maknae, kau pergi mana tadi hah!!?" marah Jin kepada Jungkook yang hanya menjeling matanya.

"Orang tadi pegi rumah Naeun" jawab Jungkook. Kini, Yoongi pula yang bersuara.

[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️Where stories live. Discover now