Di Markas Akatsuki
Terdapat beberapa lelaki yang berpakaian kot hitam sedang berkumpul di perkarangan markas yang luas itu seolah-olah seperti mereka sedang membuat perjumpaan. Ternyata, mereka sememangnya akan ada perjumpaan di situ dan sedang menunggu ketua mereka datang.
Selepas beberapa minit menunggu, ketua organisasi mereka pun tiba bersama dengan orang kanannya, Airi di sisinya.
"Sekarang, seorang ahli tertinggi kita telah ditahan oleh Black Rose iaitu Shah" kata Ketua Organisasi itu atau lebih dikenali sebagai Zack.
"Jadi plan kita sekarang adalah kita rampas Shah daripada diorang" kata Zack lagi. Kemudian, seorang ahli bersuara.
"Agak-agak la bos, takkan kita nak serang HQ diorang. Karang tak pasal-pasal kita semua kene tahan dengan polis" kata lelaki itu. Wajah Zack mengukirkan senyuman sinis. Kemudian, Zack mengangguk kepalanya kepada Airi.
"Plan kita tak semudah tu. Korang akan di bahagikan kumpulan dan setiap kumpulan ada tugas dia masing-masing" terang Airi. Semua ahli mengangguk kepala mereka.
"Jadi, apa plan kita?" tanya salah seorang ahli. Airi memandang Zack. Senyuman sinis di wajah Zack masih kekal.
"Plan kita adalah....."
Headquarters Black Rose
Bilik Mesyuarat
Semua ahli BTS dan Black Rose sedang rancak bersembang kecuali Naeun yang sedang sibuk menyemak fail sehingga seseorang menyapanya.
"Busy ker?" tanya Yoongi. Naeun terus memandang Yoongi dan mengangguk kepalanya.
"Kau nak apa tiba-tiba tegur aku?" tanya Naeun tanpa mengalih pandangannya daripada fail yang dia sedang semak.
"Kau dah berapa lama tak jumpa ayah kau?" tanya Yoongi. Naeun terkejut pabila Yoongi bertanya tentang ayahnya.
"Lama la jugak. Asal kau tanya?" kata Naeun yang kini memandang Yoongi.
"Saja tanya sebab Hyunji pernah cakap kat kitaorang yang kau sebenarnya anak CEO Kim Minjun yang terkenal tu" jawab Yoongi dengan selamba. Naeun yang terdengar nama ayahnya disebut terus menutup mulut Yoongi.
"Yah!! Jangan cakap kuat-kuat nanti kantoi la orang lain tahu" bisik Naeun. Yoongi cuba menahan ketawa pabila melihat begitu paniknya Naeun dan kemudian memegang tangan Naeun yang menutup mulutnya tadi ke bibirnya dan cium.
Wajah Naeun menjadi merah padam melihat kelakuan Yoongi itu.
"Aku kagum tangan kau still lagi lembut sejak kecil " kata Yoongi sambil mengusap lembut tangan Naeun. Naeun memandang pelik pada Yoongi.
'Setahu aku, aku tak pernah lagi jumpa dia masa aku kecik dulu. Entah-entah dialah oppa yang aku cari selama nie. Baik aku tanya dia" kata Naeun dalam hati.
Sebelum Naeun sempat bertanya, Jin muncul secara tiba-tiba.
"Apa yang korang tengah buat hah!? Ingat aku tak nak nampak" kata Jin. Yoongi menjeling matanya.
"Hyung tak nampak ker kitaorang tgh buat nie"jawab Yoongi selamba sambil menunjuk tangan yang sedang mengengam tangan Naeun.
YOU ARE READING
[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️
Fanfiction[First book of IRIS series] [BTS fanfic] Setelah lama meninggalkan kisah silam yang pahit bersama lelaki itu. Akhirnya luka lama kembali semula. Adakah Naeun sudah bersedia pabila lelaki yang pernah melukakan hatinya kembali semula? Dan berjayakah Y...