Situasi di HQ Black Rose
"Nampaknya diorang dah mulakan misi diorang tapi apa motif diorang nak culik BTS" kata Bella.
"Mungkin disebabkan BTS sekarang satu - satunya artis korea yang terkenal secara tak langsung dengan kes penculikan diorang akan membawa musibah kepada negara kita" jelas Iliya.
"Betul jugak tu, harap pasukan Amy dan Rafael dapat selesaikan kes nie" kata Bella.
Lalu, Bella menelefon seseorang di talian.
"Rafael, pastikan bawa balik mereka dalam keadaan selamat" arah Bella.
"Baik, cik" - Rafael
Di gudang usang
Situasi BTS"Kenapa kitaorang jugak yang kene jadi tebusan kau?" tanya RM seolah - olah tidak percaya apa yang lelaki itu telah katakan.
"Well, korang kan salah satu sumber ekonomi negara korang meningkat." kata lelaki sambil senyum sinis.
"Aku tak paham la apa yang dia maksudkan hyung" bisik Jungkook kepada Jimin.
"Kau jgn tanya boleh tak, aku lagi la...satu hapak dia cakap aku tak paham" balas Jimin balik.
"Aku tahu korang mesti tak faham apa aku maksudkan betul tak" kata lelaki itu.
Member BTS semua menggeleng kepala menandakan mereka tidak faham.
"Sekarang korang adalah salah satu punca ekonomi negara korang naik" lelaki itu terangkan kepada BTS.
"So, klau aku culik korang...mestilah hubungan antara negara Korea dan Malaysia akan renggang" sambung lelaki itu.
Member BTS yang lain masih bingung dengan apa yang lelaki itu katakan kecuali RM.
"Kau cuba nak hancur kerajaan Malaysia betul kan?" kata RM seakan-akan tidak percaya apa yang lelaki telah katakan.
"That's right, misi utama organisasi Akatsuki adalah untuk menghancurkan kerajaan Malaysia walau apapun cara sekali pon" lelaki itu kemudian memberi senyuman sinis kepada mereka.
"Aish, dia nie tak penat ker asyik senyum je, pikir cute buat macam tu 🙄" ujar Jimin sambil menjeling mata.
"Oh ye lagi satu, kami ada tawaran untuk korang" kata lelaki itu.
BTS pon memandang lelaki itu dengan tekun.
"Korang kene bersubahat dengan kami dalam misi untuk hancurkan kerajaan negara nie" kata lelaki itu sambil senyum sinis.
"Maaf tapi kami tak boleh tawaran tu, walaupun kami bukan warga negara nie tapi kami takkan buat perkara sebegitu" kata RM.
"Tapi klau korang join kami, kami ada habuan untuk korang" kata lelaki itu.
"Ape maksud kau?" tanya Suga.
Situasi di luar gudang
Terdapat tiga kereta hitam Rover Ranger di luar gudang.
Sekumpulan anggota polis yang lengkap dengan perisai dan senjata mereka keluar daripada kereta-kereta tersebut.
YOU ARE READING
[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️
Fanfic[First book of IRIS series] [BTS fanfic] Setelah lama meninggalkan kisah silam yang pahit bersama lelaki itu. Akhirnya luka lama kembali semula. Adakah Naeun sudah bersedia pabila lelaki yang pernah melukakan hatinya kembali semula? Dan berjayakah Y...