Chapter 6 - Our Memories

47 6 2
                                    

Di pejabat peribadi Naeun

"Kau sebenarnya nak ape sampai ikut aku masuk pejabat nie?" tanya Naeun yang sedang duduk di kerusi kerjanya.

"Macam aku cakap tadi, aku nak jumpa kau" jawab Yoongi sambil tersenyum.

Naeun pon mengeluh.

"Awak penat ker?" tanya Yoongi pula.

'Eh, pahal dia nie tetiba ber-awak dengan aku lak' bisik hati Naeun sambil memandang Yoongi dengan muka ⊙_⊙.

"Tak pon, cuma penat dengan dunia realiti nie" jawab Naeun dengan selamba.

Yoongi ingin berkata sesuatu kepada Naeun sehingga la pintu pejabat itu dibuka dan seorang lelaki yang amat mereka kenali masuk ke dalam pejabat itu.

Lelaki itu tak lain tak bukan ialah Jeon Jungkook.

"Oh, patut la cari tak jumpa, rupa-rupanya kat sini hyung lepak" ujar Jungkook sambil memandang tajam ke arah Yoongi.

"Kau nak ape datang sini, Kook?" tanya Yoongi dengan nada tak puas hati.

"Saje nak jumpa Naeun tapi tak sangka hyung dah jumpa dia dulu" jawab Jungkook dengan selamba.

Naeun yang berada di situ memandang mereka dengan keliru.

'Diorang nie tak sedar ker yang aku still ade kat sini' bisik hati Naeun.

"Lama tak jumpa kau, Naeun" ujar Jungkook sambil tersenyum ke arah Naeun.

"Hmm, yang korang duduk lama-lama kat sini, tunggu ape lagi...berambus" ujar Naeun dengan tegas.

Yoongi dan Jungkook terkejut mendengar kata-kata Naeun yang agak menusuk jiwa mereka.

"Naeun, adakah kau menghalau kitaorang? " tanya Jungkook bodoh.

"Eh, tak...aku ajak korang date dengan aku🙄" jawab Naeun dengan selamba.

Riak muka Yoongi dengan Jungkook jelas bahagia pabila dengar jawapan Naeun.

Naeun pula memandang mereka tak puas hati.

'Asal bengap sangat dua ekor manusia depan aku nie' bisik hati Naeun.

"Aku suruh korang keluar dari pejabat aku, aku ada kerja nak buat" ujar Naeun.

"Lagipun aku tak de masa la nak berdating dengan korang, tak faedah pon dalam hidup aku" ujar Naeun lagi dengan selamba.

'Deep...😰' bisik hati Jungkook dan Yoongi.

Lalu, Jungkook keluar dari pejabat sambil melambai ke arah Naeun.

Tetapi, Yoongi masih lagi tidak bergerak dari tempatnya dan hanya memandang Naeun.

"Asal kau tak keluar lagi nie?" tanya Naeun.

"Saja nak tengok muka orang yang aku sayang " ujar Yoongi sambil tersenyum lalu keluar dari situ.

"Haish, semak hidup aku je" bisik Naeun.

[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️Where stories live. Discover now