Author Note
Finally, buku nie dah sampai ke penghujung chapter. I hope you guys enjoy reading.
-----------
Hampir berbulan-bulan, Naeun masih lagi tidak sedarkan diri dari koma. Yang menjaga Naeun sekarang adalah pembantu kanan appanya iaitu, Park Jinyoung.
Manakala, dengan situasi BTS pula, mereka kini sedang menyiapkan diri mereka di bilik persalinan mereka untuk pentas comeback dengan mempersembahkan lagu baru mereka iaitu IDOL.
Selepas mereka selesai membuat persembahan, mereka pun berehat di bilik persalinan mereka.
"Huish, betul-betul penat korang" kata Jin sambil mengipaskan dirinya.
"Of course la hyung, banyak tenaga aku guna dlm koreografi lagu IDOL" kata Yoongi yang sedang menyandarkan kepalanya di sofa lalu menguap.
"Dah menguap tu, nak tido la tu" sampuk Taehyung. Yoongi hanya memulaukan Taehyung.
Tiba-tiba, muncul seorang staff perempuan yang membawa beberapa botol mineral.
BTS kecuali Jimin dan Yoongi melihat perempuan itu dan terpegun dengan kecantikannya.
'V ingat Hyunie, jangan pandang perempuan lain" kata Taehyung dalam hatinya pabila dia tersedar daripada terpukau oleh kecantikan staff perempuan itu.
Jimin mengukirkan wajah tak puas hati pabila melihat ahli-ahlinya memandang staff perempuan itu dengan tekun.
"Yang korang dah macam orang dah jatuh cinta nie pahal" marah Jimin. Selepas Jimin bersuara, ahli BTS yang lain pun sedar dari terpukau.
Staff perempuan itu hanya memandang mereka dengan pandangan kosong.
'Asal diorang pandang aku macam orang tak pernah tengok perempuan' bisik hati staff perempuan itu.
Lalu, staff itu pun memberi botol mineral kepada ahli-ahli BTS seorang demi seorang.
Sehinggalah giliran Jin pula, botol yang ingin diberikan kepada Jin terjatuh. Staff perempuan itu pun cuba untuk mengambil botol itu di atas lantai.
Pada masa yang sama, Jin juga cuba untuk mengambil botol tersebut. Lalu, mereka pun terhantuk kepala mereka sesama sendiri.
"Appo" ujar staff itu sambil menyentuh dahinya dan meneran sakit.
"Aigoo, gwechana, Jieun-sshi?" tanya Jin sambil memegang kedua-dua bahu staff yang bernama Jieun itu dan memandang tepat pada wajah perempuan itu.
Jieun yang terdengar namanya disebut terus memandang wajah Jin yang dekat pada wajahnya.
Wajah Jieun mula kelihatan merah kerana wajah Jin hanya jarang seinci daripada wajahnya.
Jimin pun acah-acah batuk pabila melihat adegan sawit antara Jin dan Jieun di hadapanya.
"Muka tu tak reti-reti nak menganjak ker" perli Jimin dengan muka tak puas hati sambil mencekak pinggangnya.
Selepas Jimin memerli mereka, Jieun pun menjauhkan dirinya dan memandang tajam pada Jimin.
"Saya pergi dulu" kata Jieun sambil menunduk hormat lalu keluar dari bilik itu.
Jin keliru dengan kelakuan gadis tadi yang tiba - tiba keluar dari bilik itu.
"Aku ada buat salah apa-apa ker?" tanya Jin keliru lalu memandang ahli BTS yang lain.
"Dia dah terkena dengan hyung punye charm la tu. Sebab tu la dia keluar" kata Yoongi selamba.
"Oh really, well, dia cantik apa" kata Jin sambil mengukirkan senyuman di wajahnya. Ahli BTS yang lain hanya memandang jijik pada Jin.
YOU ARE READING
[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️
Fanfiction[First book of IRIS series] [BTS fanfic] Setelah lama meninggalkan kisah silam yang pahit bersama lelaki itu. Akhirnya luka lama kembali semula. Adakah Naeun sudah bersedia pabila lelaki yang pernah melukakan hatinya kembali semula? Dan berjayakah Y...