[Suga Pov]
Tak sia-sia aku keluar rumah, dapat jugak jumpa dengan jodoh, nak-nak lak jodoh duduk sebelah rumah memang bertuah la aku≧∇≦.
Lepas je dapat jumpa Naeun, aku pon peluk la dia dari belakang. Tergamam bakal isteri aku dibuatnya≧ω≦...aku boleh bayangkan reaksi dia klau kitaorang berdua duduk atas katil dalam bilik ≧∇≦≧∇≦ (A/N : Yoongi...sila meninggal)
Aku boleh lupa lak si maknae tu ada sekali. Tak habis-habis nak cari pasal dengan aku mentang-mentang la aku dapat jumpa semula Naeun makin menjadi-jadi perangai dia.
Dekat depan aku, Jungkook tengah peluk Naeun dengan erat seolah-olah tak nak lepaskan Naeun dan Naeun pulak buat muka selamba badak dia. Haih, swag dia still lagi ade dalam diri dia. Man, that's my girl.
"Woi, arnab lepaskan dia" jerit aku pada Jungkook yang hanya membalas dengan senyuman sinis sahaja.
"Stop la hyung, bukan dia nak kat hyung pon" kata Jungkook pada aku.
"Hoi, suka hati kau je cakap cam tu hormat sikit boleh tak aku nie still lagi hyung kau tau tak" marah aku pada Jungkook.
Jungkook hanya menjeling matanya.
Aish, budak nie karang aku jadikan arwah baru tahu..main jeling-jeling lak dengan aku 😒.
[Naeun POV]
'Diorang nie memang tak bagi aku hidup senang langsung, dah la palau aku pulak tu🙄" kata aku dalam hati sambil menjeling mata aku.
Aku still lagi dalam pelukan Jungkook tapi pada masa yang sama aku juga dipalau oleh dia.
Secara tiba-tiba aku mula rasa rindu bila pandang muka Jungkook. Ye la, mase aku tengah heartbroken dulu dia jugak la yang gigih buat aku happy .
"Sudah!!"marah aku pada mereka.
Jungkook dan Yoongi terus berhenti bergaduh mulut selepas terdengar suara marah aku.
"Korang kalau tak ada urusan penting dengan aku jangan jumpa aku" kata aku kemudian aku terus masuk ke dalam rumah aku.
"Kau la nie tengok dia dah marah" marah Yoongi.
"Ala, dia marah pon bukan sebab Kook..sebab Hyung jugak" jawab Jungkook.
Jungkook dan Yoongi pun sambung bergaduh.
Selepas aku masuk rumah, aku kunci pintu dan sandarkan badan aku pada pintu rumah aku.
'Kenapa dia kembali lagi setelah lama aku tinggalkan dia...tak...bukan aku tapi dia yang tinggalkan aku dulu' kata aku dalam hati sambil terbayang wajah Yoongi.
Sesungguhnya hati aku masih lagi terluka dengan apa yang terjadi dua tahun yang lepas.
Keesokan harinya
Pukul 10.00 pagi
Di KLIAKeadaan di airport menjadi sesak dengan adanya para jurugambar dan juga peminat-peminat yang menjerit-jerit kepada idola mereka yang baru sahaja tiba di pintu masuk.
Kelibat seorang perempuan yang merupakan model berkaca hitam sedang berjalan sambil melambaikan tangannya ke arah peminat.
"Dah lama tak balik sini" kata perempuan itu.
"Cik, nak saya panggilkan teksi untuk kita?" tanya seorang lelaki di sebelahnya yang merupakan manager kepada perempuan itu.
"Tak perlu, saya akan panggil kawan saya untuk jemput saya di sini" balas perempuan itu. Manager lelaki itu hanya mengangguk sahaja.
YOU ARE READING
[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️
Fanfic[First book of IRIS series] [BTS fanfic] Setelah lama meninggalkan kisah silam yang pahit bersama lelaki itu. Akhirnya luka lama kembali semula. Adakah Naeun sudah bersedia pabila lelaki yang pernah melukakan hatinya kembali semula? Dan berjayakah Y...