Pada pagi yang cerah lagikan tenang, bermulalah hari yang baru buat Naeun.
Kini, jam di dinding menunjukkan pukul 7.00 pagi. Naeun terbangun dari tidurnya selepas jam loceng berbunyi.
Selepas bangun daripada katilnya, Naeun pun pergi mandi dan bersiap-siap untuk ke sekolah.
Walaupun telah hidup bersendirian sejak sekolah rendah lagi, Naeun sudah selesa duduk dirumahnya bersendirian tetapi sejak awal tahun Naeun masuk tingkatan lima, dia tidak berseorangan lagi.
Selepas bersiap, Naeun mengemas katilnya dan pergi ke dapur untuk memgambil roti sebagai sarapan paginya dan duduk di meja makan.
"Asyik makan roti je pagi-pagi, naik bosan pulak rasa" ujar Naeun sambil mengeluar beberapa keping roti dan diletakkan atas pinggan lalu menyapu setiap keping roti dengan strawberi jem.
"GOOD MORNING, EVERYBODY!!!!" jerit Hyunji dengan lantak. Naeun pun terkejut dan menutup telinganya pabila Hyunji tiba-tiba muncul di ruang tamu sambil terjerit-jerit.
"Woi mangkuk, dah tak ada hari lain ker kau nak jerit" kata Naeun menyampah dengan kawan baiknya itu.
"Aku excited sebab tu aku pun dengan semangat ucap selamat pagi dekat dunia 😆😆" kata Hyunji dengan muka mintak penampar.
"Ada jugak aku bagi penampar percuma dekat kau. Dah jom breakfast sama-sama" ajak Naeun lalu menghirup tea strawberi yang dibuatnya.
Hyunji hanya tersengih sahaja lalu sertai Naeun di meja makan.
"Weyh, nanti cuti sekolah seminggu kau tak pegi mana-mana ker?" tanya Hyunji.
"Asal kau tanya?" tanya Naeun semula pada Hyunji.
"Kalau kau tak ada pegi mana-mana cuti nie, aku nak ajak kau ikut aku balik Korea" jawab Hyunji.
"Thank you but sorry, aku plan nak duduk rumah mendiang atuk dgn nenek aku cuti sekolah nie. Dah lama aku tak balik sana" kata Naeun sambil membuka instagram dalam telefon bimbitnya.
"Ouh ye ke. Tak de geng nak ajak balik Korea sesama" ujar Hyunji sambil muka sedih.
"Lain kali je la aku ikut kau balik Korea" kata Naeun. Hyunji yang dengar kata-kata Naeun terus berubah wajahnya.
"Jinjja. Ok, akan aku tunggu kau punye lain kali tu" kata Hyunji teruja. Naeun hanya tersenyum je.
(A/N : Nie Naeun masa sekolah menengah dulu)
--------
YOU ARE READING
[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️
Fanfic[First book of IRIS series] [BTS fanfic] Setelah lama meninggalkan kisah silam yang pahit bersama lelaki itu. Akhirnya luka lama kembali semula. Adakah Naeun sudah bersedia pabila lelaki yang pernah melukakan hatinya kembali semula? Dan berjayakah Y...