Chapter 5 - I Found You

47 6 2
                                    

Setelah dua tahun perempuan itu meninggalkan mereka. Akhirnya, mereka dapat jumpa perempuan itu lagi.

"Tak sangka, kita berjumpa lagi" ujar Naeun dengan nada yang dingin.

BTS hanya membisukan diri mereka sehingga la RM bersuara.

"Sekarang, ini la kerja baru kau" ujar RM.

"Yup, dan buat masa nie korang kena stay dulu kat sini sebab sekarang ramai orang dah tahu yang korang ada kat Malaysia" terang Naeun.

"Berapa lama kitaorang kena duduk sini?" tanya V.

"Tak lama pon, paling lama empat hari" ujar Naeun.

Lalu, Naeun keluar dari bilik itu tanpa menoleh ke belakang dan meninggalkan BTS dengan tiga orang bawahannya.

"Aik, itu je nak bagitahu lepas tu blah cam tu" Jimin merengek sambil memeluk badannya.

"Well, bos memang cam tu, dia kurang bercakap and dia selalu cakap straight to the point" terang Rafael kepada BTS.

"Tapi dulu dia tak macam tu pon" kata Jungkook pula.

"Korang tak tahu, lepas je dia balik Malaysia dia jadi seorang bodyguard kepada seorang wanita nie" kata Kurose pula.

"Habis tu, apa kene mengena?" tanya Jin.

Kurose pon mengeluh dan mula bercerita.

Flashback

Di dalam satu hutan yang jauh dari kawasan perumahan, kelihatan satu rumah banglo yang dua kali ganda besar sedang terbakar.

Di dalam rumah terbakar itu terdapat dua orang perempuan yang sedang bertarung nyawa utk menyelamatkan diri mereka.

Lalu, salah seorang daripada mereka terjatuh kerana badannya tidak berdaya lagi.

"Iri!!!" jerit Naeun lalu pergi mendapatkan perempuan iti.

Perempuan yang bernama Iri itu dalam keadaan baring dan kelihatan sangat lemah.

"Iri, cepat kita kene pergi dari sini" kata Naeun.

Sebelum Naeun ingin menolong Iri, dia menolak Naeun.

"Tak perlu, gunakan tenaga yang awak ada untuk selamatkan diri awak" kata Iri dengan nada yang lemah.

"Tak, kita keluar sama-sama dan cik Iri akan dapat jum...." belum sempat Naeun habiskan kata-katanya, Iri memotong.

"Naeun, awak masih muda lagi dan perjalanan awak masih panjang" kata Iri.

"Tapi, cik ada keluarga, ada suami, ada anak, nanti diorang mesti sedih kalau dapat tahu cik mati" kata Naeun sambil air matanya mengalir.

"Jangan risau pasal saya, saya dah cukup bahagia dengan hidup saya tapi Naeun, kamu masih belum dapat kebahagiaan dalam hidup kamu" kata Iri kemudian meletak tangannya di pipi Naeun.

" Jadi sekarang saya nak kamu tunai satu permintaan terakhir saya"

" Saya nak kamu teruskan hidup dan carilah kebahagiaan kamu" kata Iri sambil memberi senyuman lemah kepada Naeun.

"Baiklah, saya...akan tunaikan terakhir permintaan cik"

"Dan lagi satu,...tolong ja..ga..kan anak..saya" Itu la kata-kata akhir Iri sebelum dia pergi meninggalkan dunia.

"Tak..tak....tak!!!!" jerit Naeun sambil mengengam kedua-dua tangan Iri.

Fkashback End

Semua orang di dalam bilik itu mendiamkan diri selepas mendengar apa yang Kurose ceritakan.

"Lepas je kejadian tu, dia dirawat di hospital dan mase aku pergi melawat dia...dia just bertenung je"kata Kurose.

Flashback

"Naeun, kau ok tak nie?" tanya Kurose.

Naeun hanya berdiam diri sambil matanya tenung di luar tingkap bilik wad itu.

Kurose mengeluh dan berlalu pergi ke pintu bilik wad itu tapi sebelum dia keluar, Naeun mengeluarkan kata-kata yang membuatkan Kurose tidak mampu membalas.

"Aku memang tak layak untuk hidup bahagia" kata Naeun dengan nada perlahan.

Flashback End

"Sejak dari hari dia keluar dari hospital, Naeun berubah dan pada masa yang sama jugak pihak atasan pilih dia sebagai ketua organisasi kami"  terang Kurose.

"Apa nama organisasi korang?" tanya RM.

"Black Rose" jawab Rafael.

Di pejabat peribadi Naeun

Situasi Naeun

Di dalam bilik itu, Naeun yang sedang termenung tiba-tiba terkejut dengar bunyi ketukkan di pintu pejabatnya.

"Masuk" arah Naeun tanpa memandang orang yang masuk ke biliknya itu.

"Naeun" selepas dengar suara itu, Naeun terus memandang pemilik suara itu.

"Yoongi...kau..buat ape kat sini" kata Naeun dengan nada perlahan.

"Aku nak jumpa kau" kata Suga sambil memberi senyuman kepada Naeun.

"Dan aku tak ingin nak jumpa kau" kata Naeun dengan selamba lalu bangun dari kerusinya untuk keluar dari bilik itu.

Sebelum Naeun berlalu pergi, Yoongi memegang pergelangan tangan Naeun lalu menariknya dalam pelukan Yoongi.

"I finally found you so please don't leave me again, Naeun" rayu Yoongi dengan nada yang lemah lembut.

Reaksi Naeun ketika itu hanya lah...

"Apakah...⊙_⊙"bisik Naeun sambil membuat reaksi muka terkejut.

Di sesuatu tempat

Di dalam sebuah bilik, terdapat seorang lelaki yang merupakan seorang rupawan sedang membaca fail dikejutkan oleh seorang perempuan muda yang dalam umur lingkungan 30-an masuk ke dalam bilik itu.

"Tuan, saya ingin membuat laporan berkenan misi ahli kita, Shah" ujar perempuan itu.

"Teruskan, saya sedia mendengar" kata lelaki itu tanpa mengalih pandangan daripada fail yang dibacanya.

"Mengikut laporan yang diterima, mereka telah jumpa tempat persembunyian Shah dan konco-konconya"

"Dan sekarang, BTS berada di bawah jagaan mereka dan Shah juga telah ditahan oleh mereka" kata perempuan itu dengan panjangnya.

"Apa yang patut kita buat sekarang, tuan?" tanya perempuan itu.

Lelaki itu hanya mengukirkan senyuman sinis sahaja.

"Kita akan......"

[To Be Continue...]

[Next Chapter : Our memories]

Author Note
Author cuma nak kata yang sebenarnya author rase klishe bila buat part Suga peluk Naeun tu tapi tangan nie degil nak gak taip part tu 😂😂btw jangan lupa vote guyss.

[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️Where stories live. Discover now