Chapter 2 - BTS Arrives

67 6 0
                                    

12 April 20XX

Pada pukul 12 tengah hari

Di KLIA

Situasi BTS

Tiba sahaja di KLIA, BTS dikepung oleh ARMY yang tak henti - henti fangirling depan diorg.

"Aish, diorang nie tak de life ker dok tunggu kita kat sini lepas tu fangirling tak sudah". Kata Suga sambil berkerut mukanya. Almaklum baru bangun dari tido.

"Lantak diorang la janji diorang support kita". Kata RM pula sambil melambai tangannya ker arah peminat mereka.

Member yang lain memandang RM dengan muka 😒

"Apa pandang-pandang, ade hutang ker" Kata RM.

"Eh, tak la kiteorg pandang poster Maya Karin kat belakang kau tu ha" kata Jhope sambil menjeling matanya.

RM pon pandang belakangnya dan ternyata memang ada poster Maya Karin disitu.

"Eleh...aku lagi fabulous la weyh". Kata RM sambil membuat gaya flip hair

Member lain pon memandang leader mereka dgn jijiknya.

"Haih....tetiba aku rindu lak dgn Hyunie aku" -V

"Alahai, baru je sampai Malaysia kau dah rindu yeochin kau...pegi la berambus balik korea sana"-kata Jimin dgn muke mintak penampar.

"Sibuk je...tahu la dia tak laku🙄" -V

"Apa kau cakap....beb utk pengetahuan kau ramai ARMY tergoda dgn kehenseman aku tau even bias yeochin kesayangan kau dlm bts pon aku ok" kata Jimin sambil membuat flip hair.

"Oh, kau nak ckp la yg Hyunie aku pon tergoda dgn muke kau yg ala2 mochi tu....eh blah la weyh di mata Hyunie aku sorg je hensem" kata V  sambil menolak bahu Jimin dgn kasar.

Maka, 95 liner pon bergaduh sesama sendiri mcm budak2 berebut mainan....aish tak matang betol dua ekor jebon nie.

"Jebon2 sekalian, sebelom senduk pink aku nie hinggap kat kepala korg baik korg diam" marah Jin.

"Aku rase dalam group nie aku la maknae" JK berbisik dgn Jhope.

Jhope pon hanya mampu menggeleng kepala sahaja.

"Dah dah, cepat jalan van kita dah tunggu lama dah tu" kata manager.

Member lain pon bergegas jalan menuju ke van mereka.

Setelah mereka menaiki van, suasana di dlm van itu menjadi riuh dgn adanya tiga ekor jebon a.k.a maknae line yg melalak tak ingat dunia. Suga yg di duduk seat belakang tetiba bersuara

"Korang rase aku dapat tak jumpa dia".kata Suga.

"Siapa dia yg kau maksud kan tu hyung".kata RM

"Naeun, korg ingat dia lagi kan" kata Suga lagi

Suasana di dalam van itu tetiba senyap selepas Suga sebut nama tu.

"Hyung nak cari dia ker alang2 kita kat Malaysia nie boleh la kita cari dia sama-sama" kata Jimin.

Suga mengangguk setuju kemudian suasana menjadi riuh semula. Suga mengeluh sambil matanya meliar ke arah luar tingkap.

"Kim Naeun, kali nie aku datang negara kau dan cari kau and lepas aku dapat jumpa kau aku harap kau.....dapat terima aku semula mcm dulu"

Di Markas Black Rose

Situasi di ruang makan

"Aku rasa kan Akatsuki macam ada plan something la" kata Amy tetiba.

"Asal kau ckp macam tu" kata Rafael pula.

"Tak de la, aku cuma cakap berdasarkan naluri aku je" kata Amy.

Rafael hanya mendiamkan dirinya dan sambung melahap makanannya.

Di pejabat bos

"tok...tok" sound effect tak menjadi 😂😂

"Masuk" kata Bella.

"Cik, kita ade laporan baru daripada pegawai atasan" kata Kurose sambil memegang satu fail di tangannya

"Apa laporannya" kata Bella.

"Mereka beritahu yg BTS tiba di KLIA jam 12 tengah hari tadi utk sesi temuduga tapi berdasarkan sumber tak ada mana2 pihak media pon yang ada membuat temuduga dgn mereka di Malaysia." jelas Kurose sambil menyerahkan fail kepada Bella.

Bella membaca fail tersebut dgn telitinya.

"Jadi pihak atasan nak kita lindungi group nie...macam tu?" tanya Bella.

"Nampaknya macam tu la" kata Kurose.

"Ceh, selama dua tahun aku tinggalkan diorg tapi sekarang diorg lak yg datang sini" kata Bella dalam hati.

"Tak pe, pasal hal nie aku nak kau pegi siasat dan lindungi diorg...paham" arah Bella.

Kurose tabik hormat dan berlalu keluar dari pejabat itu.

"Semoga aku dah bersedia berjumpa dengan dia".bisik hati Bella dengan wajahnya sedih.

Author Note

Hey readers, buku nie akan di update kan lagi next week klau author tak busy ler and jgn lupa vote tau. Ok tu je nak cakap bye jumpa lagi di next chapter.🤗🤗

Happy Birthday Namjoonie uri leader

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Happy Birthday Namjoonie uri leader. I purple you, ARMY purple you 💜💜💜

[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️Where stories live. Discover now